17 Haziran 2009 Çarşamba

İŞTE GİDİYORUM


Evet, işte yine yolculuk göründü. Koştururken yaz gelmiş bile, yeterince farkedemedim. Gidiyorum, ama gözüm arkada. Tatile başlarken hiç böyle hissetmemiştim daha önceleri...

Okullar tatil oldu mu ertesi gün ben vın!.. Hem de koşa koşa, sevinçle... Yanlış anlaşılmasın, şimdi de seviniyorum, hele Bursa buluşması beni oldukça heyecanlandırıyor, ama ne bileyim galiba evime henüz doyamadım. Eskiden, çalışırken, evimde daha çok zaman geçiriyordum da ondan mı acaba bilemedim. Evet, evet ondan. Bu yıl emekli oldum, doğru dürüst evimde oturamadım. Alanya, Ankara, birkaç kez İstanbul gidiş gelişleri... Bir de çalışmak beyni yoruyor. Beyin yorgunluğu hiçbir şeye benzemiyor. Bu yıl beyin yorgunluğum yok, beden yorgunluğu daha çabuk geçiyor...

Geldim, evi toparladım, tam düzeni kumuşken gitme vakti geldi. Hem de kısa bir gidiş değil bu...

Önce Bursa, sonrasında ver elini İzmir...

Yazlık evimizi de komşularımızı da çok seviyorum, özledim hepsini. Gideceğim, denize gireceğim bol bol, kitap okuyacağım rahat rahat, okey oynayacağım çok çok... Ohh haberlere hiç bakmayacağım, desem de inanmayın. Huylu huyundan vazgeçer mi? Hem giderken kendimi de götürüyorum. Ben bakmazsam, ben yazmazsam, ben üzülmezsem olur mu? Olmazzz! Peki bakıyoruz, yazıyoruz, üzülüyoruz da n'oluyor? Hiç! Gerçekten hiç mi acaba? Hiçse hiç, yine de bakmalıyız, ilgilenmeyiz diye düşünüyorum. Bir tanecik ülkemiz var.

Yurdumuz, ulusumuz üzerinde bin türlü oyun oynanıyor. Komşularımızın durumu ortada. Irak parçalandı. Sıra İran'a gelecek dediler, işte geldi. Sonra sırada kim var? Bizi de birbirimize kırdırmak isteyenler var, uyanık olmalıyız değil mi ama...

Bak ne yazmak için oturdum, işi yine nereye getirdim. Ben iflah olmam.

Müzik eklemeye cesaret edebilseydim, Mahsuni Şerif'ten "İşte gidiyorum zülf-i siyahım" türküsünü dinletmek isterdim.

Yok yok Zahit Akman gibi yapmayacağım. O ,kendisinin görevden alınması için toplanan RTÜK üyelerine bu türküyü dinletmiş, AKP'liler çok duygulanıp "Gitme, kal!" diye oy vermişler(beş kişi) ; CHP'li üyeler "Giiiitttt!" demişler, ama yetmemiş(üç kişilermiş)... Zahit Akman da hakkındaki onca iddiaya karşın görevinin başında kalmış. Yaaa!

Ama benim öyle bir sıkıntım yok. Tüm blogerler arasında oylama yapsam oy birliği ile "Giiiiitttt!" sesinin yükseleceğinden eminim. Haksız mıyım?

Müziği yükleyemeyeceğim, ama türkünün sözlerini yazayım bari...



"İşte gidiyorum çeşm-i siyahım
Önümüzde dağlar sıralansa da
Sermayem derdimdir servetim ahım
Karardıkça bahtım karalansa da

Hayli dolaşayım yüce dağlarda
Dost beni bıraktı ah ile zarda
Ötmek istiyorum viran bağlarda
Ayağıma cennet kiralansa da

Bağladım canımı zülfün teline
Sen beni bıraktın elin diline
Güldün Mahsuni'nin berbat haline
Mervanın elinde parelense de..."

Sevgilerimle...

17 yorum:

cinar dedi ki...

aa gidiyorsunuz demek. Hem de İzmir'e. Benim yerime de denize bakıp şöyle derin derin nefes alın lütfen :) İyi tatiller ve sevgiler :)

sufi dedi ki...

Duydum ki, daha doğrusu okudum ki yolun İzmir' e çıkıyormuş.Gitme dermiyim hiç? Git, yani gel İzmir seni bekliyor.
Birlikte söyleriz o türküyü;
"Sermayem derdimdir servetim AHım"diye diye.Sevgiyle.

uykusuz dedi ki...

Buyrun Öğretmenim, bekleriz

Dolunay dedi ki...

iyi tatıller canım.

beenmaya dedi ki...

daha yeni gelmemiştiniz yahu :)))
iyi tatiller tadını çıkarın benim yerime de ben daha ağustosa kadar ist. sıcağında kavrulmaya mahkumum :(((

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,
İzmir-Dikili'ye gidiyorum. Mutlaka senin için de gireceğim denize...
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,
Ne güzel olur. Ben söyleyemesem de iyi bir dinleyiciyim. Dikili'de olacağım. Neden olmasın, buluşmak çok güzel olur. Bunu sonra bir kez daha konuşalım olur mu?

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Uykusuz,

İzmir'i öyle güzel anlatıyorsunuz ki
gelmemek olmazdı değil mi?

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Dolunay,

Çok teşekkür ederim canım.

SEVGİLER...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Gerçekten yeni geldim sayılır, biraz dinlenseydim iyi olurdu, ama Bursa'da üniversite arkadaşlarımızla buluşacağız. Zamanı ben seçmedim. Ortak planlanmış bir zamandı. Bu yüzden biraz erken oldu.

Ama o üç gün çok özel olacak. Eşler yok, çocuklar yok, sadece kendimiz için ayrılmış bir zaman dilimi. Yılda bir kez farklı kentlerde buluşmak... Kısa bir mola...Bu nedenle benim için önemli.

Bunu yakınma olarak almayın lütfen. Sevdiklerimizle olmak da çok güzel. Ama biz anneler kendimize pek zaman ayırmıyoruz. Bu işte öyle bir şey...

Sevgiler...

PaNDoRa dedi ki...

Güle güle yolun açık olsun. Tatilinin tadını çıkar lütfen. Dinlen bol bol. Çok germek kendini devlet işleri ile, olan bize oluyor çünkü.

Öpüyorum çok, sevgiyle kal...

nazpek dedi ki...

güle güle gidin mutlu mesut geri dönün

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Sevgili Kardeşim Aysema

Hayırlı Günler Ailenizle ve Savdiklerinizle Birlikte Güzel günler geçirmenizi dilerim.sevgiyle saygıyla vede sağlıkla kalın.Saygılarımla

Resimlerle Hatay Antakya'yayı Tanıyalım http://sukruyilmaz.net/?page_id=33

Zaman gelir yollarına kar yağar,etrafını hüzün bulutları sararsa,ne zaman bir dosta ihtiyaç duyarsan dost olabildiğim kadar burdayım.

YORUM:iyi ve güzel tatiller dilerim BUrsa!da lütfen benim yerimede kestane tatlısı yemeyi unutmayın Enişte bey'e selam ve saygılar küçük yağmur bebeğide öpünüz ben çocukları çok severim,eğer kabul buyursanız sizi blog kardeşlerim listeme almak isterim...

Elveda

Diyorum;
Sefası bitti ömrümün,
Şimdi dağa çıkarım, düze elveda.
Düze duman çöker, düze kar yağar,
Bahara elveda, yaza elveda...

Bahtiyar;
Derinde sızlayıp yaran,
Kalbini dağlayıp üzer herzaman.
Göze hüzün çöker, göze yaş dolar,
Sevince elveda, düşe elveda...

Şimdi özkökünden süzülen benim,
Özge budaklara dizilen benim,
Şimdi ne sen sensin ne de ben benim,
Biz ki biz değiliz bize elveda.

Alıntı:Bahtiyar Vahapzade
http://www.siirdefteri.com/?sayfa=siir&siir_id=47247

Şükrü Yılmaz
Antakya-HATAY
http://sukruyilmaz.net

aysema dedi ki...

Sevgili Pandora,

Keşke elimizde olsa boşverebilmek değil mi?

Güzel dileklerine teşekkürler. Sana da kolay gelsin. Biraz yorulacaksınız ama ev de tertemiz olacak.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Nazpek,
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Şükrü Yılmaz,

"Zaman gelir yollarına kar yağar,etrafını hüzün bulutları sararsa,ne zaman bir dosta ihtiyaç duyarsan dost olabildiğim kadar burdayım."

Yukarıdaki cümleleriniz beni çok mutlu etti. Hem dostluk elinize hem de güzel dileklerinize çok çok teşekkür ederim. Bahtiyar Vahapzade'nin şiiri de çok güzel.Bursa'da kestane şekeri(tatlısı var mı bilmiyorum) yerken sizi anımsayacağım.

Ayrıca Blog Kardeşlerinizin arasına almanızdan onur duyarım ancak. Teşekkürler...
Eşim de selamlarını iletiyor...

Banu Durgunlu dedi ki...

Bizde yarın, yani ayın 20 sinde tatile çıkıyoruz...Sanırım tam da sizin Bursa'da olacağınız dönemlerde:(
Burada olsaydım 5.dk.lığına bile olsa sizi görmek ve hatta misafir etmek isterdim...Kısmet,neyse başka sefere inşallah....Size arkadaşınızla keyifli buluşmalar dilerim..Ayrıntılarıda beklerim:)))
Sevgiler ve iyi tatiller hocam...