9 Haziran 2009 Salı

ÖZLEMİŞİM


Aklımın, yüreğimin büyük bölümünü İstanbul'da bırakarak döndüm...

Yağmur Bebek büyüyor, büyüdükçe tatlılaşıyor. Bir o kadar da iş yükü artıyor. Bir haftalığına gittim, bir aya yakın kaldım. Çocukları isyan ettirecek kadar evlerini didik didik ettim. Her şeyi, ama her şeyi tek tek elemeden geçirdim. Sadece ben yapsam iyi! Temizlikçi dahil, evdeki herkesi de çalıştırdım. Çok şey attırdım, kendi evimde yapamadığımı çocukların evinde yaptırdım. Ancak iyi de oldu. Ev arındı, düzenlendi. Artık Yağmur Bebek daha rahat edecek. Her şey onun içindi...

Gerçi onların düzensizlik içinde bir düzenleri vardı. Mutlu mutlu yaşıyorlardı. Düzensizliğin getirdiği rahatlıkları da cabası... Şimdi düzenleri var, birazcık rahatları kaçtı. Ne çok uğraşılarak düzen oluşturulduğuna tanık oldukları için de daha fazla özen göstermek zorunda kalacaklar. Haa ha haaa!..

Neyse efendim, işi çılgın annaaneliğe de vererek İstanbul'a şimdilik veda ettim. Evime döndüm. Özlemişim.

Eşimi özlemişim, evimi özlemişim, tembellik yapmayı özlemişim,bilgisayarımı özlemişim, blog yazmayı, blog okumaları özlemişim, kendimle kalmayı özlemişim...

Eşimle evleninceye değin çok ayrılık yaşadığımız için evlendikten sonra hiç bu kadar uzun ayrılıklar yaşamamıştık. Gerçi ara ara gelip gidiyor İstanbul'a , ama Yağmur Bebek bizi ayırıyor. Ancak gönüllü ayrılıklar bunlar, sevginin, torun sevgisinin getirdiği, gönüllü ayrılıklar bunlar. Zevkle yapıyoruz, keyifle yapıyoruz. Yapacağız da...

Yorgundum, dün akşam geldim. İlk kez otobüste yol boyu uyumuşum. Hem de gündüz yolculuğunda! Gece de erken yattım. Sabah dokuzda dinlenmiş olarak uyandım.

Çamaşırlar birikmiş! Neden erkekler ev makinalarından bu kadar uzak duruyor ki? Bir edebiyatçı olan ben, evdeki makinaları bu kadar ustalıkla kullanabiliyorsam; makine mühendisi eşim neden bu kadar beceriksizmiş gibi davranıyor? Burada bir cinlik yok mu ey erkekler? Sözüm size!.. Neyse ilk partiyi makineye doldurdum, düğmesine bastım. Onlar yıkana dursun. Ben telefonun başına oturdum...

Bazı arkadaşlarıma döndüğümü müjdeledim. Sonra da Bursa gezimizi düzenleyen arkadaşım Safiye'yi aradım. Gezinin ayrıntılarını öğrendim. Yolculuk sırasında çocukluk arkadaşım Nilgül aradı, nerede kalacağımızı sordu, söyleyemedim. Dönünce bildiririm demiştim telefonda. Ve öğrendim yaşasın...

19-20-21 Haziran'da Muradiye Turizm-Otelcilik Lisesinde yerimiz ayırtılmış bile. İki gece üç gün, hiç fena değil. Nilgül'ü aradım, telefonu cevap vermedi, biraz sonra yeniden ararım. Zamanı iyi planlamak gerekiyor değil mi? Hem üniversite sınıf arkadaşlarım hem de orta okul arkadaşımla buluşacağım kolay mı? Ayrıca Ankara'daki arkadaşım Nural'la konuştum. Buluşmamıza Yeni Türk Edebiyatı Hocamız Mustafa Bey'in de katılma olasılığından söz etti. Harika bir şey olur katılırsa. "Ölçüyü Kaçıran Nine" masalının ninesi gibi iyice çocuklaşacağımızdan korkuyorum iyi mi?

Artık burada keseyim. Sevgili Eşim, dün akşam hazırladığı yemekle beni bir güzel şımartmıştı. Sıra bende, akşam yemeğini hazırlamam gerekiyor.

Şimdilik hoşçakalın, tekrar görüşeceğiz efendim...

29 yorum:

Parpali dedi ki...

Yoğun ve güzel günler bekliyor sizi. Buraları ihmal etmeyin de:)

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Buraları özledim ben de...

Sevgiler...

Dolunay dedi ki...

canım sımdı bır suru ısın vardır senın ,kolay gelsın bakalım.sevgılerımle.

Elif..den dedi ki...

Canım ögretmenim ya,gezdin geldin,torunu da sevdin.Senden mutlusu yok şimdi..
Oh şimdi de geziye mi gidiyorsunuz ..Tabi okullar tatıl olacak,planlar yapılmış...
Mutlu gezmeler ögretmenim,bol bol foto bekliyorum dönüşte...
Öpüyorum sizi...

aysema dedi ki...

Sevgili Dolunay,

Haklısın biraz işim var, ama zor gelmiyor. Teşekkür ederim.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif,

Her şeye doyuluyor da Yağmur Bebek'e doyulmuyor. Hep söylerlerdi torun sevgisinin büyüklüğünü, ama bu kadar olduğunu yaşayınca anladık. Bambaşka bir sevgi bu...

Asıl tatil planları sonra yapılacak. Bu öğrencilik yıllarına -30 yıl öncesine- yolculuk olacak. Eski arkadaşlarla her yıl buluşuyoruz. Bu yılki buluşma Bursa'da olacak. Bir de çocukluk arkadaşı buluşması eklenince mutluluk katlanıyor.

Sevgiler...

uykusuz dedi ki...

Sayın Öğretmenim,
istisnalar kaideyi bozmaz derler bilemicem, iyi yemek yaparım, her türlü elektronik eşyayı rahatlıkla kullanabilirim , çamaşır programlarını da iyi bilirim , pamuklu, renkli, tül vs . En sevmediğim toz almak ve gömlek ütülemek. İstanbulda yaşarken bereket çok sevdiğim bi temizlikçi ablam vardı, dağ gibi çamaşırları ütülerdi. Demek ki neymiş, isteyen yapabiliyorrr.
Şu Bursa gezisinden çok hikayeler çıkacak ama resim de çekiniz bolca lütfen

aysema dedi ki...

Sevgili Uykusuz,

Dikkat etmişsindir, "Bu işte bir cinlik var!" demiştim. Yoksa isteyince her şeyin iyisini yapabiliyor erkeklerimiz de. En iyi aşçılar, en iyi terziler, en iyi pastacılar erkekler arasında yok mu? Biliyor da yapmıyor çoğu. Hesap sorulmalı mı diyorsun?

Senin köftelerin, balıkların, tavukların leziz kokusu buralara kadar uzanıyor.

Sevgiler...

beenmaya dedi ki...

hoş geldiniz öncelikle ve ayrılık anlamında umarım sadece böylesini nedeni "yağmur bebek" olanı yaşarsınız :))

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Hoşbulduk. Çok teşekkür ederim. Kimse sevdiklerinden ayrı kalmasın. İnsan çocuklarıyla aynı şehirde olmalı. Ben bunun bir yolunu bulmak istiyorum. Eşim emekli olunca belki diyorum şimdilik.

Sevgiler...

Prima Rima dedi ki...

Tatlı torunun yanından tatlı yorgunluklarla döndün değilmi öğretmenim :)Biriken işler ve biriken yazılar için size kolay gelsin:)

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

hayatındaki özlemler hep böyle keyifli olsun , keyifli kavuşmalar olsun

aysema dedi ki...

Sevgili Prima Rima,

Tam da söylediğin gibi tatlı bir yorgunluk oldu. Ama geçti gitti. Yeter ki gönül yorgunluğu olmasın.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Hepimizin kavuşmaları sevgiyle olsun... Teşekkür ederim.

sünter dedi ki...

Evinize hos geldiniz Aysema hanim,

sizi okurken kendimi gördüm sanki, vede kizimi. Benimkisi henüz evli degil ama, 3 yil uzakta okudu. Ben her gittigimde, sizin gibi evin altini üstüne getiriyordum.Eve döndügümde:Ziiir telefon"anne su nerde? anne bu nerde?"
Düzensizlik icindeki düzeni bozdugum icin hic birseyini bulamazdi.
Size simdiden arkadaslarinizla olan bulusmanizda güzelilkler diliyorum.
Sevgiler

cinar dedi ki...

hoşgeldiniz :) söz konusu torun olunca ayrılıklar da çekilir oluyor değil mi? ne mutlu size.
makineyi çalıştırmamış ama yemek yapmış, bu da hiç fena değil bence :))

aysema dedi ki...

Sevgili Sünter,

Hiç sorma "Şu nerde, bu nerde?" telefonlarını, aynen bizde de oluyor.Öğrenci olduklarında biri Ankara'da, diğeri İstanbul'daydı.Biri bitirdi, diğeri başladı Allahtan. Evler temizlenir, yemekler yapılır, gönül rahatlığıyla dönülür. Biz anneler böyleyiz işte. Tatlı yorgunluklar.

Çok teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Evet makinayı çalıştırmamış ama yemek dahil pek çok şey yapmış gerçekten. Benim en büyük yardımcım sevgili eşim.İyi ki varlar değil mi?

♥ MAVİANNE ♥ dedi ki...

merhaba
hoşgeldiniz
sefalar getirdinizzzzzzzzz

sevgiler

aysema dedi ki...

Siz de hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz. Teşekkür ederim.

denizanasi dedi ki...

iyi tatiller:)

aysema dedi ki...

Sevgili Denizanası,
Teşekkürler...

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Sevgili Aysema Hocam.
Hoş geldin sefalar getirdin Yağmur bebek hayırlı uğurlu olsun ALLAH Analı Babalı buyutsunlr ve ALLAH bağışlasın nzardan korusun,eee anne annelik kolay değil, malum bende bu kadar teknolojiye meraklıyım kendi PC mi söker monte dere upgrde ederim fizi olarak format ceker yenıden kurarım ama bende çamaşır makınesi çalıştıramam ve hatta cep telfon ayarlarımı bile sağolsun oğlum yapar bu nedenle enişteme suç bulma,Bursya geziye gidiyorsunuz hayırlı yolculuklar dilerim.

AYSEMA Hocam

size maille yeniden açılmış olarak gezi videomu yolladım masa ustune kayıt edin ve tıkladığınız zaman windows' un mediapleyar ' i kendiliğindden açarak izlersiniz sayfamda gec acılmasının sebebi malum video boyutu 9.13 MB oldugundan yuklenmesi 1-1,5 dakika alıyor sağlık olsun sorun değil yeni gönderdiğimden izlersini keyifli izlemeler dilerim sevgi ve saygımla kalınız eniştebeye selam ve hürmetler saygılarımı arz ederim.

Şükrü Yılmaz
Antakya-HATAY
http://sukruyilmaz.net

Şükrü Yılmaz dedi ki...

küçük bir dip not bizde büyükler derlerki
Evlat sermaye torun Kar' dır ağacın meyveleri vermeye başladı allah mutlu etsin benımde kız torunum var çok tatlı....

aysema dedi ki...

Sevgili Şükrü Yılmaz,

Güzel söz ve dileklerinize teşekkür ederim.

Eşimle ilgili sözleriniz onu çok mutlu etti. "İşte bu, erkek dayanışması!" diyip tatlı tatlı güldü vallahi.

Siz de torununuzu güle güle büyütünüz... Analı babalı büyüsün.

Videoları izleyeceğim. Teşekkürler...

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Öğretmenim hoş geldiniz, iyiki geldiniz.Eksiktiniz..
Uzun ayrılıklar, özlemek hoş olsa da bizden uzak dursun.Ayrılmayın hiç.
Ev makineleri ve ev erkekleri.
Yok ille de annelerinden öğrendiklerini sürdürecekler ya, makine düğmesine basmak bile zor geliyor hayat arkadaşlarımıza :)
Yağmur bebek adı gibi toprağa düştüğünde bereket etkisini kendi yaşantısında da hissetsin hep..

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,

Hoşbulduk. Ayrılıklar, kavuşmalar hoş olsa da, zor gerçekten. İki arada kalmak daha da zor. Biriyle kavuşurken diğerlerinden ayrılıyorsunuz. Keşke sevdiklerimiz hep yakınımızda olsa...

Güzel dileklerine teşekkürler...

Zeugma dedi ki...

Ben de ''Hoşgeldiniz!'' diyeyim..
Buralar şenlenmiş..
Yağmur bebeğe yine gidersiniz.
Blogunuzu da ihmal etmeyiniz efendim :)

aysema dedi ki...

Teşekkür ederim Zeugma,

Yağmur Bebek'in ayrıcalığı var. Gel, desin, koşar giderim. Blogu da özlemişim gerçekten....