11 Temmuz 2009 Cumartesi

DENİZANASI



Uzun yıllardır Zonguldak'ta denize gitmemiştik. Genelde okullar tatil olunca Dikili'ye yazlığa gittiğimiz için deniz mevsiminde burada olmuyorduk. Bugün Değirmenağzı denen iki yemyeşil dağ arasındaki Karadenizle buluştuk. Genç aşıklar gibi eşimle başbaşa... Deniz, güneş ve biz... Ohh vallahi pek hoştu. Özlemek ve özlenmek de gerekiyormuş bazen...

Neyse deniz çok güzeldi, sıcaklığı da tam kıvamında. Yalnız ilk girişte denizin içi çok taşlı olduğu için ayaklarımız biraz acıdı.Alanya'da da aynı sorun var. Biraz ilerleyince o sorunda çözülüyor. Doya doya yüzdük, çıktık bir şeyler yedik, yeniden yüzdük...

Açıkta yüzerken, unuttuğum, Karadenizin sevimli, beyaz denizanalarını görünce hem sevindim ; hem de aklıma Mudanya'da gördüğüm kocaman, kahverengi denizanaları geldi. Bursa gezisinde tanıştım onlarla. Mütareke Müzesinin yakınındaki çay bahçesinde kahvelerimizi içerken gördüm onları. Gerçekten ürkütücüydü. Denizin üstü silme onlarla kaplıydı. Kuyruklu, kahverengi ve büyük!

Yazlıkta da zaman zaman denizanaları görülüyor. Onların rengi yeşil gibi. Büyükçe sayılabilir. Daha doğrusu Marmara denizindekinden küçük, Karadenizdekilerden büyük Ege'ninkiler...

Bu denizanası konusu da nereden çıktı demeyin. Ayıptır söylemesi benim de biraz Deniz analığım var. Kızımın adından dolayı akraba sayılırım onlarla...

Dilerim çarpmaz, ama denizanası çarparsa kızaran yeri deniz suyuyla yıkamak gerekiyormuş . Yıkadıktan sonra amonyak ya da sirke sürüp doktora gidin, diyor doktorlar; kahverengi denizanaları için...

Herkese sorunsuz güzel tatiller diliyorum. Özel şirketlere de bir sözüm var. Çalışan insanların tatile gereksinimi var. Dinlenen insanlar daha verimli çalışır, lütfen unutmayın.

10 yorum:

GünCeraN dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
GünCeraN dedi ki...

Mudanya'da -Güzelyalı tarafında- 6-7 sene önce ben de yakalandım o kahverengi denizanalarına. (Durum vahim oluyor. :( ) Zaten kirlilikten dolayı Mudanya'da denize girmekten çekiniyordum, o da üstüne tuz biber olmuştu.

Neden atık tesisinin denize döküldüğü yerde denize girilmesine izin verilir ki?

Bursa'da yaşayan biri olarak Bursa buluşmanızdan sonra, her yaz ailecek tatile gittiğimiz Dikili'yi de bir ortak nokta olarak görmek sevindirdi.. :)

aysema dedi ki...

Sevgili GünCeraN,

Mudanya'dakiler sanırım zehirli dedikleri cinsten. Yazık güzelim denizlerimize. Ülkemizin üç tarafı deniz, insanlarımız denizden de, deniz ürünlerinden de yararlanamıyor.Bir de yazarken aklımdaydı, unutmuşum, şimdi yazayım. Bu kadar denizimiz var, neden olimpiyatlarda başarımız yok? Yetenekli, hevesli nice gencimiz var. Yetiştirmek için ne yapılıyor bilmiyorum...

Neden atıklar denize dökülsün ki? Yazdım ama, bir zamanlar dünya zehirli varilleri bizim denizlerimize bırakıp kaçıyordu. Yol geçen hanına döndürülmüş bir ülke. Başkaları sınırlarından kuş uçurmuyor...

Ortak noktalara gelince haklısın. Öğretmen çocuğu olman, mesleğin, Dikili,Bursa... Ancak sadece bunlar değil, sanal alemde de olsa bazı kişilere daha bir yakın hissediyor kişi kendini. Oğlummuş gibi hissediyorum. Hatta eşimle konuşurken blog dostluklarının önemine değinmiştim ve aynen şunu söylemiştim Sevgili Günceran:

"Diyelim ki Bursa'da bir sorunla karşılaşsam, Günceran'dan yardım istesem, koşacağını biliyorum..."

Tuhaf bir şey bu blog alemi. Ben çok sevdim...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Bu arada Salihleraltı'nda olmasın Günceran?

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Aysemacım, senin DENİZ analığın süper biliyorum:))). Ama diğer deniz analarından nefret ederim. Bir yaz Avşa'da deniz analarından yüzememiştik. Evet Karadenizdekiler bembeyaz gerçekten de.

Bence çok haklısın tatil herkesin hakkı.

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ne güzeldir karadeniz şimdi. Serin serin.

Sıcaktan uykusu kaçmış bir okur:)

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Denizanaları felaket bir şey gerçekten. Biliyor musun üstelik beyinsiz bu hayvanlar. Çarptı mı yakıyor...

Tatil lüks gibi görünse de değil. Yolculuk bile insanı dinlendiriyor.

Teşekkür ederim güzel sözlerine... Sen de harika bir annesin.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Tüm denizleri çok güzel ülkemizin, herkesin yararlanması tek dileğim... Sıcaklar bunaltıyor gerçekten. En iyisi sık sık duş almak galiba.
Sevgiler...

denizanasi dedi ki...

bir de ben varım :))

aysema dedi ki...

Sevgili denizanası,

Hoşgeldin adaşım. İyi ki varsın...

Sevgiler.