23 Temmuz 2009 Perşembe

DAĞ TRAŞLANDI ZONGULDAK' A İLK UÇAK İNDİ

DİLEK: DAĞ FARE DOĞURUR MU ?


Yukarıda bağlantı verdiğim yazıyı geçen yıl yazmıştım.

Yıllar önce yapılan hava alanına, yakındaki dağı hesaba katmadıkları için uçaklar inemiyordu. Nefesi güçlü bir hoca lazım, dağı ortadan kaldırmak için, diye de eklemiştim.


Çocukluğumuzda bir tekerleme vardı söylediğimiz:

-İnek nerde?
-Dağa kaçtı...
-Dağ nerde?
-Yandı, bitti, kül oldu!

Hoca bulunmadı. Dağ yanıp bitip kül olmadı... Peki ne oldu? İnsan aklı, insan emeği işi çözdü. Dağ traşlandı, dağ küçültüldü, uçakların dağa çarpmadan inecek duruma getirildi.

İlk uçak Almanya'dan geldi. Herkes de bir sevinç bir sevinç! Ben de çok sevindim. Emeği geçenleri kutluyorum. Ama yine de keşke diyorum...

Keşke zamanında aklımızı kullansaydık. Planlı programlı çalışsaydık, geniş düşünseydik diyorum. Hem bu kadar emek, hem de bu kadar zaman kaybetmemiş olurduk.

Neyse bu da güzel bir gelişme. Herkese iyi uçmalar. Artık bizim de hava alanımız var. Zonguldak doğa harikası bir yer. Artık mazeret kabul etmiyoruz. Gezi programlarınıza burayı da ekleyebilirsiniz...

Sevgilerimle...

7 yorum:

cinar dedi ki...

gözyaşlarımı tutamıyorum sayın seyirciler :)))
nasıl yani her yerden uçak gelebilecek mi artık bizim memlekete de? istediğimiz zaman istediğimiz yere uçakla gidebilecek miyiz? allahım türkiyenin her yeri 1 saatlik mesafede mi olacak artık bizim için de? ağlamak istiyorum :)))

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,
Her yerden gelir mi bilmiyorum, ama ilk uçak Almanya'dan geldi.
Sanırım müşteri taleplerine göre programlarlar. İnsanlar alışsın vazgeçemezler. Tabi fiyatlar da çok önemli.

Çok iyi oldu, zamanla çok daha iyi olacağına inanıyorum.
Güzellikleri paylaşmak dileğiyle...

cinar dedi ki...

Ya Almanya'danmış evet. Ben de haberlerde Sabiha Gökçen falan diye okuyunca kendimce yorum yapmıştım. Meğer Almanyadan gelen uçak buradan İstanbul'a devam etmiş :) Devamı gelir umarım. Valla en çok sevinenlerden biri olurum :) Ellerine sağlık herkesin.

UykusuZ dedi ki...

Ne gereği vardı? neden ray döşenmez bu ülkeye? Döşenir mi o zaman 3. dünya ülkemize kim otomobil satacak? Kim alacak en pahalı benzini hımm? Türkiyenin batısından doğusu kaç km dir? Kabaca 1600 diyelim, 80 yıllık tarihimizde bu raylar kaymak gibi yapılıp, onca kamyon otobüs araba fabrikamız olacağına doğru dürüst lokomotif fabrikamız olsaydı? Sanayii mi? ne sanayisi bu ülkede yıllarca insanlara Murat 124 satıldı, aileler zengin oldu. Bize faydası nedir, koca bir hiç. Neden milyon dolarları yeraltına gömeriz de yerin üstünden metro! yapmayız? Sonra bir gecelik bir kararnameyle bütün metro borçlarını belediyelerden alıp Ulaştırma bakanlığına vererek, Türk halkının omuzlarına yıkarız? Ülkenin kurtarıcısına neden küfredilir, heykelleri tahrip edilir, düşünceleri yıkılır? Hangi ülkenin insanı bu kadar haindir?

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Devamı gelir sanırım... Bekleyip göreceğiz...

aysema dedi ki...

Sevgili Uykusuz,

"Demir ağlarla ördük, anayurdu dört baştan..."

Neden mi? Onlar ortak biz pazar olduk... Siz sömürülmeye razı olursanız, ulusal çıkarlarınızı gözetmezseniz olacağı budur.

Trafik canavarlarına suçu yükler, gerçekleri görmezsiniz... Hem çok para yenir yol- köprü çalışmalarından...

Çok doğru şeyler yazmışsınız. Teşekkürler...

alimerginoglu dedi ki...

Doktor Bora Bilgi'nin keyifle takip ettigim Hastalarimdan Ogrendiklerim sayfasi uzerinde sizin blogunuza rastladim. Oncelikle tebrik ederim cok guzel yazilariniz var. Rastlanri bu ki ben de Zonguldakliyim. Hatta su aralar babamin Devrek'ten Zonguldak'a ilk gidisinde hayatinda ilk defa elektrigi gorme hikayesini elden geciriyordum. Demek artik Zonguldak'ta isler bir havaalanimiz var. Plansizlik sebebiyle harcanan emek ve de zaman konusunda size katilmamak mumkun degil. Zira, maalesef bizim her isimiz biraz boyle (bakiniz Istanbul Metrobus).

Oxford diyarindan selam ederim.

Alim Erginoglu
Bir Turk Bir Ingiliz ve Uc Kurusluk Dunya kitabinin yazari.
www.alimrachel.blogspot.com