20 Temmuz 2009 Pazartesi

ŞİKAYETİM VAR

KİM KİME DUM DUMA- BEHİÇ AK- CUMHURİYET GAZETESİNDEN (19.7.2009) ALINMIŞTIR. TEŞEKKÜRLERİMİZLE...


19 Temmuz Pazar... Ilıksu Plajına gittik. Sigara yasağı bugün başlamıştı. Baktım herkes şemsiyelerin altında fosur fosur sigara içiyordu. Ben içmedim. Gittim, deniz kıyısında içtim. Tepemde gökyüzünden başka çatı olmadığı için suç işlememiş oldum. Onlar hem şemsiyeli yerleri kapmışlar, hem de sigara içiyorlar. Ben de "Kirpilik" yapmaz mıyım? Hemen çıkarın paraları, dedim, aldırmadılar!

Buradan şikayet ediyorum onları! Gidin evinizde için! Sağlık Bakanımız izin verdi. Evde için, dedi. Yani raporluyuz. Raporumuz çok sağlam. Hem doktor, hem bakandan raporluyuz. Artık evde bize kimse cık cık cıkk yapamaz değil mi?

Denizden sonra Düş Molasına balık yemeye gittik. Balık çorbası, balık, salata çok lezzetliydi. Ama yemek sonrası kıvranmaya başladım. Baktım japon dostlarımızdan beş kişi karşı lokantanın kapısının önünde çayla sigara içiyorlar. Benim için de bir süreliğine tentenin dışına bir koltuk atıldı. Çayım, sigaram ve ben Japon dostlarımızla karşılıklı konuşmadan anlaştık...


"Kirpi" filmini görenler anlamıştır; görmeyenlere öneririm. Mazhar Alanson, Güven Kıraç baş rollerde oynuyor. "İntikam, soğuk yenen bir yemektir." deniyor tanıtımında...

Bir de Zeki-Metin ikilisinin "Yasaklar" oyununu, bulabilirseniz, bir kez daha izleyin...

Bence hepsinden önemlisi sigaraya hiç başlamayın; başlamışsanız sigarayı bırakın...

Dumansız, sağlıklı yaşayın. Denizleri, ormanları, doğayı koruyun. Tüm kirli insanlara da dokunun biraz...

8 yorum:

cinar dedi ki...

benim de şikayetim var bu konuda. adabıyla kendi evinde ya da açıkhavada içene lafım yok ama dibimde, üstelik rahatsız olduğumu bile bile "bu da benim özgürlüğüm" düşüncesiyle içenlerden şikayetçiyim :(

Kirpi'yi de Yasaklar'ı da daha yeni seyrettim :)

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Kimsenin kimseyi rahatsız etmeye hakkı yok. Çok haklısın. Sadece sigara konusunda da değil, her konuda...

Kirpi'yi ve Yasakları izlemene sevindim.

Sevgiler...

Dolunay dedi ki...

merhaba hocam.bende kırpıyı ızledım.dıgerınede bakarım :)soyledıklerınde cok haklısın.

ramazan dedi ki...

keşke sigara diye bir olgu yeryüzünde olmamış olsa.bunca tartışma,hastalık,emek israfı,yazılar,çatışmalar kalkmış olurdu dünyadan.bunu başarmak insanların elinde de bir türlü buna yanaşmıyorlar nedense.ilkokul birinci sınıfta öğretmenimizin bir tek cümlesi yetti bana."sigara zararlı birşeydir".başka söze gerek var mı?

aysema dedi ki...

Sevgili Dolunay,
Sigara yasağına karşı değilim. Benim eleştirmek istediğim sağlığa zararlı pek çok konuda en ufak bir şey yapmamaları. Doğayı yok ediyorlar, ormanları yakıyorlar, eksoz dumanları, bacalardan filitresiz havayı kirleten dumanlar, kalitesiz kömürleri halka dağıtarak havanın kirletilmesi, vergi kaçıranların, ihaleye fesat kaçıranların korunması, tirilyonları cebe indirip tepelerde oturmaları, bunların affedilmesi vb. Bu konularda da gereğini yapsınlar.

Bir de yasalara herkes uysun istiyorum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Ramazan keşke olmasaydı. Ama ne yazık ki var...

Yorum için teşekkürler...

zihni dedi ki...

Fırsat buldum da şöyle bir uğradım; malum yaz sarhoşluğu ya da tutsaklığı mı desem:)

bir alttaki yazınız da etkileyici ve samimi (içten):) kendimizi görüyoruz:)

sigarayla erken ölüm adı konmamış bir idam ama toplumda kaç kişi iki hamle ileriyi görebiliyor ki! sağlıkta, politikada, kişisel fayda yatırımında ve en önemlisi sevgide....

en kısa zamanda blog paylaşımında buluşmak üzere....

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni,
Özlettiniz kendinizi, sabırsızlıkla yeni paylaşımlarınızı bekliyoruz. Arada bir de olsa yazın lütfen. Blog dünyası eksik kalıyor.

En kolayı sigara olduğu için bundan başladılar. Toplumdan destek bulacakları bir konu. Başka konularda denemeler yaptılar geri çekildiler. Aslında bazı kişiler toplumun sağlığını ve geleceğini daha çok tehdit ediyor ya neyse...

Eşiniz ve çocuklarınızla mutlu tatiller, tadını çıkarın.

Sevgilerimle...