6 Eylül 2009 Pazar

BLOGLAR ALEMİNDE NELER OLUYOR VE DEMOTİKE HASTANEDE


Sevgili Demotike hastanede!

Gerçekten çok üzüldüm. Dostuma buradan geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum... Dilerim en kısa zamanda sağlığına kavışur da aydınlatıcı yazılarına devam eder...

Sevgili dost blogerler, evet başlık dikkatinizi çekmiştir. Blog aleminde neler oluyor, dedim. Çünkü bugün bir dost blogun yönlendirmesiyle "Sihirli Eller" diye bir blogla tanıştım.

Arkadaş Bloglarda yazılanları eleştiriyor. Giyimden kuşamdan, alışverişten,kişisel zevklerden söz eden blogları kıyasıya eleştiriyor, bu türde izlediği blogları sildiğini; bütün bu yazdıklarınızdan "bana ne" diyor. Ve blogların artık tek düze olduğundan yakınıyor.

Bunda ne var, diyebilirsiniz. Ben de ilk anda aynen öyle düşündüm.Eleştiri herkesin hakkı. Madem ki yazıyoruz, her türlü eleştiri yapılabilir.Arkadaş da eleştiri hakkını kullanmış. Hoşuma da gitti. Ülkenin bu kadar önemli sorunları varken, tek satır bunlara değinmeyen, sadece laylaylom yapan bir blog bana da sıkıcı geliyor bazen... Ancak sadece kişisel yazdığı halde severek okuduğum bloglar da var. Kendinden hareketle insanı anlatıyor, insan ilişkilerine ışık tutuyor. Ve son olarak şunu da belirtmek istiyorum: Herkes yeter ki yazsın, hem de istediğini, istediği şekilde yazsın. Okuyan- yazan insan sayısının az olduğu ülkemizde bu çok önemli. Başka hayatları öğrenmek az şey mi?

Ancak eleştirdiğiniz şeylerin aynısını siz yapıyorsanız, o zaman durum değişir. Merakla arkadaşın yazdıklarını okudum. Poz poz kendi resimlerini koymuş, giydiklerini göstermiş, en şık o imiş, ojeleri de kırmızıymış, bu yıl modaymış, gözlerini de mavi boyamış, eşini seviyormuş, ama pis herifin biriymiş, tek oruç tutan oymuş, bu nedenle çok ilgi görmüş, miş miş miş... Tek satır topluma dair bir şey bulamyınca çıktım blogundan, daha fazla kalamadım. Beni bloguna götüren yazısı yüz (100) yorum almış. Arkadaş uyanıkmış gerçekten. Ben bile okudum ve bunları yazdım.

Evet bunları yazdım. Çünkü Sevgili Demotike'nin Hastanede olduğuyla ilgili yazıyı gördüm. Sizler belki de onun bloguyla hiç tanışmadınız. Ülkemizi ve ulusumuzu ilgilendiren çok uyarıcı yazılar yazıyor kendisi. Bizleri aydınlatmak için sağlığını hiçe sayacak kadar özverili...

Sihirli Eller'e bir öneri: Uykusu kaçtığı gecelerde Demotike'nin bloguna da bir uğrasın. Kendisi bu sıralar yazamasa da eski yazıları çok önemli. Okursa onun için çok iyi olabilir. Sıkıldığı bloglardan çok farklı...

Kusura bakmayın lütfen, gerçekten çok üzüldüm. Sevgili Demotike'ye tekrar geçmiş olsun diyorum. Yeniden aramıza dönmesini sabırsızlıkla bekliyorum.

20 yorum:

sufi dedi ki...

Sevgili Aysema;
Herkes, tabi ki blogunda istediği herşeyi yazabilir.Bizler nasılsa blog zabıta memuru değiliz.İsteyen istediği blog yazarını okur,istemediğini veya anlamadığını okumaz.Arz talep meselesi.Ben de bu50-60-100 yorum alanları anlamış değilim zaten.Demotike'yi sayende bundan böyle ziyaret edeceğim.Duyarlılığın ve hatırlatmaların için sana teşekkür ederim sevgilerimle.

Angel dedi ki...

Ahh sevgili Aysema,
biliyormusun bende yıllardır okuduğum bir bloğu sildim.Bir firmanın açılışı sırasında İzmir'li hemşerilerimin giyimlerini yurt dışından sanki moda ordaymış, herşeyi onlar bilirmiş gibi bir eleştiri yaptıklarında. Evet cevabımı verdim onlara ama aman Allah'ım ne köylülüğüm-özür dilerim hakaret olarak kullandılar nerdeyse bu kelimeyi- ne de cahilliğim kalmadı.Vardım baktım bana bunları diyenlerin sayfalarına. Önemli bilgiler veriyorlardı zira. Sürdükleri ojenin numarası, rujlarının palet nuarası, ayakkabılarının numarası falan filan.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Aysemacım biliyorsun benim sayfam , benim günlüğüm, ilerde yaşadığım hoş şeyleri hatırlayayım diye. Gerisi boş. Yani so bunu demiş yazımı beğenmemiş hiç umurumda bile değil. E artık insanlar çok değişti, kendi gibi düşünmeyen tu kaka.

Demotikeyi tanımıyorum ama hastalaığına çok üzüldüm, tüm şifa dileklerimi gönderiyorum ona . Sana sevgiler

ışıl ışıl dedi ki...

İlk bakışta tam da dediğiniz gibi düşündürecek o yazıyı ben farklı yorumladım:

Onun evinde de sağlık sorunu yaşanıyor. Böyle durumlarda hiç bir şeyin sizi ilgilendirmediğini, zaman zaman da hayretle, gözlemlediğiniz anlar olmuştur. Onun her yeni yazısı posta kutuma düştüğünde olumsuz bir haber olabilir mi diye içim titreyerek açıyorum. İşte onun sözkonusu yazısının böyle bir anın dışavurumu olarak algıladım ben. Kimbilir?

Sevgiler.

Ozgur dedi ki...

Ben de bu vesile ile blogdan haberdar oldum. Sonra sunu dusundum. Hic farkinda degilim kim ne giyiyor, kim ne yaziyor. Ilgi alanimda o bloglar olmadigi icin gormemisim de zaten. Ilginc degil mi?
sevgiler...

beenmaya dedi ki...

Sevgili Demotike'ye blog arkadaşımıza acil şifalar diliyorum. çok çok geçmiş olsun...

denizanasi dedi ki...

demotikeyi tanımıyordum. acil şifalar diliyorum. diğer blogu da tanımıyordum. ama tanımasam da olurmuş. çünkü baktığımda şikayet ettiği herşeyi kendisinin de yaptığını gördüm. blog bu sayede gercekten prim yapmış. o kesin:)

Parpali dedi ki...

En sinirli, en çok bağıran ve belki de düşünmeden konuşanların devri şimdi. Bahsettiğiniz blogdan haberim yok ama şaşırmadım doğrusu.

Demotike içinse çok üzüldüm. Merakla yayınlanacak yazıları bekliyordum. Umarım önemli bir şey değildir. Geçmiş olsun diyorum sizin aracılığınızla.

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,

Haklısın, ben de aynı görüşteyim. Ancak haksız eleştirisi canımı sıktı. Çok güzel yazılar var blog aleminde, tek satır yorum almayan, bu da can sıkmıyor değil...

Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Angel,

Eleştiriye evet, hakarete hayır! İyi yapmışsın silmekle.

Hani bir söz vardır eskilerden:

"Yılan kendi eğriliğini bilmez, deve boynun eğri der."

Bunlarınki de o hesap...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Sen yaz, zevkle okunuyorsun. Beğenmeyen okumasın, ne diyelim.

Demotike'yi hala merak ediyorum. Dilerim iyidir.

aysema dedi ki...

Sevgili Işıl Işıl,

Hoşgeldiniz. Aydınlattığınız için çok teşekkür ederim. Tesadüfen okumuştum ben o yazısını ve merak ettiğim için de diğer bazı yazılarını. Hastasına acil şifalar dilerim.

Ancak biraz fazla reklam kokusu aldım ben o blogdan. Ama sizin takip ettiğiniz bir blog olduğu için siz daha iyi tanırsınız elbette...

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür,

Ben blog okumayı seviyorum. Gerçi şu sıralar fazla zamanım yoktu, sevdiğim bir bloggerin yönlendirmesiyle farkettim.

Herkes istediğini yazsın, ama başkalarını kullanmasın...

Ela Hanım'la Maceralarınızı hayranlıkla okuyorum...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Teşekkürler, dilerim kısa sürede eski sağlığına kavuşur da aramıza döner Sevgili Demotike...

aysema dedi ki...

Sevgili Denizanası,

Demotike'ye ben de acil şifalar diliyorum.

Diğer blog işte öyle bir şey, buram buram ilgi çekme yazısı olmuş. Kendince başarmış da...

Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Demotike'den hala bir haber alamamak beni de çok üzüyor. Dilerim her şey yolundadır.

Evet en çok bağıranlar en öndeymiş gibi görünüyor bir süre için. Kalıcı olmak sabırlı olmayı gerektiriyor.Senin o güzel, duygu yüklü yazıların beni çok etkiliyor. Yazmaya devam...

Sevgiler...

Zeugma dedi ki...

Kimin ne yazdığını eleştirmek hiç hoş değil. Bir kez bakarsın, beğenmediysen bir daha uğramazsın olur biter..Tutup da o blogu blogunda yerden yere vurmak hiç etik değil doğrusu ..
Kişisel yazarken bazı konular çok fazla yorum alabiliyor.. Konu eğlenceliyse oluyor daha çok bu..
Son derece edebi bir dille doyumsuz öyküler ve yazılar çıkaranlar yorumsuz kalabiliyor. bence sorun yazının güzelliğinden etkilenip üstüne yorum yaparak bozmama meselesi. Ya da o yazıya yorum bırakabilecek kapasiteden yoksun oluşu o kişinin..
Başka açıklamsı yok bunun bana göre..

Demotike'ye ben de geçmiş olsun diliyorum..

Sevgilerimle..

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma,

Haklısın, herkes istediğini yazsın, istediğini okusun. Çok güzel yazanlar var, zevkle okunacak...

Demotike'ye şifa diliyoruz, ve haber bekliyoruz merakla...

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Sevgili KArdeşim Aysema Dilek.

Bütün bunların başı eğitimsizlik başka bi şey değil çünkü İnterneti ve blog kulanmayı,bende dahil olmak üzere bilmiyoruz,herkes istediğini yazar çizer eleştirir okur geceriz aklımıza yatmışsa yorum yazarız yatmamışsa çıkar gideriz,ben 10 gundur yoktum işlerim dolayısıyle MISIR hasatı vardı nete girmiyordum bu sabah sizin blogda burada öğrendim, Sevgili KARDEŞİMİZ DEMOTİKE'nin rahatsızlıgını, ALLAH sağlıklı Acil Şifalar versin tahminime göre İSTANBUL turu çok yordu cunku bana bir yazı dizi si hazırlıyacağını yazmıştı kendi blogunda ve eşi de kendini çok yordugundan dolayı şikayetçi oldugunu yazmıştı şimdi uğrayacağım,Sevgili Demotikenin bloguna hatırlatmana sevindim teşekkür ederim.

Şükrü Yılmaz
Antakya-HATAY

http://sukruyilmaz.com
http://sukruyilmaz.net

aysema dedi ki...

Evet İstanbul turu Demotike'yi yordu. Haber alabilirseniz, lütfen bana da bilgi verin. Umarım kısa sürede sağlığına kavuşur.

Teşekkürler dostluğunuz için...