24 Eylül 2009 Perşembe

SOYANLARA HELAL OLSUN


Bankaları hiç sevmem. Olabildiğince onlardan uzak kaçmaya çalışırım. (Sağ olsun sevgili eşim...)

Bu kez kaçamadım. Kız kardeşimin ayağı kırık, demiş miydim? Dize kadar alçıda. Banka işlemleri de var! Önce babam gitti. Ben gideyim desem de ısrarcı olmadım açıkça! Sevmem dedim ya bankaları da bankacıları da!

Kardeşimin hesabına 500 TL yatırılacak, otomatik olarak viza borcu ile yakıt parası hesaptan çekilecek, hepsi bu!

Babam gitti geldi, olmuyor, dedi. Kendisinin gelmesi gerekiyor, diyip kestirip atmış memure hanım! Bu kez ben gittim, bankamatikten öderim diye...

Her şey normaldi. İşlemi yaptım, 500 lirayı bankamatike yerleştirirken hooop makina kartımı yutmasın mı? Yandım ki ne yandım! Gerekçe mi? İşlem yaparken biraz geciktirmişim! Neyse oradan ayrılamıyorum, arkada kuyruk uzadı, ben çaresiz! Rica minnet sıradakilerden birini güvenlik memurunu çağırmaya ikna ettim. Memur geldi, buyrun içerden yapalım, dedi.

O önde, ben arkada girdim içeri. Koruma memuru açtı kasayı, çıkardı kartı... Ben içimden derin bir ohhh çektim, boş elimi uzattım! Diğer elimde gönderemediğim paralar var zaten. Şöyle buyurun dedi, yürüdü. Elimi indirdim, birazdan hallolur nasılsa diye yürüdüm arkasından. Şef olduğu anlaşılan bayanla bizi baş başa bırakıp gitti, kartı da ona teslim etti.

Kart kimin, dedi SS subayı edasıyla! Ben suçlu suçlu, kardeşimin dedim. Onun ayağı alçıda da borcunu ödemeye ben geldim, diye de ekledim.
- Olmaz, kartı size veremeyiz, kendisi gelsin!
-Ama kendisi gelemez, ayağı kırık! Borcunu yatıracağım, hesap numarası işte bu!
-Sıra numarası al, bekle!

Bekledim, sıram geldi. Hesap numarasını verdim memura, 500 TL yatıracağımı söyledim.

-21 lira masraf parası vereceksiniz!
-Neden? Hesap numarasına yatırıyorum.
-Kendisi gelsin o zaman!!!
-Kendisi gelebilseydi, benim ne işim vardı burada... Para çekmiyorum, viza kartının borcunu yatıracağım!
-Kaç doğumlu kardeşiniz?

Söylüyorum, viza hesabına olan 400 küsür borcunu yatırıyor, paranın üstünü veriyor.

-Kartımı?
-Yoo size veremeyiz, kendisi...
-Kendisi gelemez, ayağı alçıda dize kadar! Dememiş miydim?!
-O zaman bir kağıt yazsın, imzalasın, gelin alın!
-Kaçta kapatıyorsunuz?
-17.30...

Saat 17.15 olmuş zaten, öfkeden patlayacak halde eve dönüyorum.

Ertesi gün... Elimde yazılı, imzalı kağıt ve bir de kardeşimin nüfus cüzdanı, bankadayım.

Şef bayan henüz gelmemiş, bekle, diyorlar. Bekliyorum, bekliyorum, bekliyemiyorum!

- Gelmeyecek mi?

Soruluyor, soruşturuluyor...

-Siz sıra numarası alın, arkadaş yardımcı olacak, deniliyor.

Sıram gelince memura derdimi anlatıyorum. Kardeşimin nüfus cüzdanını da veriyorum dilekçeyle birlikte. Okuyor:

- Kimliğinizi alayım!

N'olur n'olmaz diye ben de nüfus cüzdanımı veriyorum.Başka kimlikler sorun olmasın diye...

Adını anlayamadığım bir "efendi" aranıyor, bekliyorum. Efendi nüfus cüzdanlarıyla gidiyor, bekliyorum. Efendi geliyor, memurun elindeki işi bitirmesini bekliyorum!

Ohh mutlu son!.. Kartım elimde, koşuyorum bankamatike... Viza borcunu dün yatırmıştım güç bela, sırada yakıt parası var ödeyeceğim. İçerden ödemeye kalksam 50 TL için 21 de masraf vereceğim, dışarı çıkıyorum.

Kartı takıyorum, şifreyi yazıyorum, o da ne? Kart kapatılmış! İyi mi?

Tekrar içeri giriyorum. Memurun işini bitirmesini bekliyorum. Sıra bekleyenlerin kızgın bakışları arasında "KAPALI" diyorum, ""AÇIK GÖRÜNÜYOR BİZDE" diyor, ben "KAPALI YAZIYOR"diye diretince "BEKLEYİN" diyor!

Bekliyorum, sıra bana gelince bakıyor. "KAPALI" diyor, "AÇIN" diyorum, "OLMAZ" diyor, "NEDEN" diyorum, "GENEL MERKEZDEN AÇILACAK" diyor!!!

Ve ben kardeşimin yakıt borcunu (daha da doğrusu kiracısının bir yıldır kirasını da ödemediği evinin yakıt parasını) ödeyemeden kapatılmış bir kartla eve dönüyorum...

Genel Merkez aranıyor. Yoğunluktan yanıtlanamayacağı söyleniyor otomatik olarak...

Şimdi böyle bir ülkede soygun yapanlara "HELAL OLSUN!" demez de ne yaparsınız?


21 yorum:

Haykırış dedi ki...

Yaşadığınız olayı üzüntüyle okudum ve engel çıkartaranlara "yuh" dedim daha farklı söylemler için ne bu blog ve ne de ahlâkım müsaade etmiyor. 30 Yıllık bankacılık yaşamımda bir kez dahi müşteri ilişkisi bazında sıkıntı yaşatmadığım için kendimi mutlu addediyorum zamanla bu tür olayları okuyunca da acayip üzülüyorum. Her bankanın "BANKA", her bankacının da "BANKACI" olamayacağı gerçeği yaşanılıyor. Umarım sağ duyu sayesinde insanlar gerçek BANKASINI ve dürüst BANKACISINI tanır sanırım. Tekrar geçmiş olsun.

ramazan dedi ki...

zihni sinir.örneklerini çok yaşıyoruz maalesef.

Angel dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun kardeşinize ve size.
Şu banka soyanlar için hakikaten diyorum ki bende ellerine sağlık olsun, keyifle yesinler paraları.

Angel dedi ki...

Bir de imzalı kağıt götürmüşsünüz ya o kağıdı nasıl oldu da kabul ettiler yaaa. Dalgınlığına geldi sanırım bankadakilerin ya bu kağıda inanmıyoruz falan deselerdi.
Para yatırırken bu kadar sorun bi de para çekmeye çalışsaydınız nolurdu acaba?

Adsız dedi ki...

hehheh heh he.hanım efendi hangi çağda yaşıyrsunuz. Memlekette İNTERNET bankacılığı denen bir şey var . ŞAKA ŞAKA geçmiş olsun. İŞ BANKASI böyledir. Bana yıllar önce soy adımdaki bir harf yüzünden gavur eziyeti çektirmişlerdi. iyi günler.

Parpali dedi ki...

Aidat borcu ödemesi yapmak için bankaya gitmiştim. Ki daha öncede aynı bankadan, hatta aynı şubeden yapılmıştı ödeme. "Yok, öyle bir ekran çıkmıyor" dedi gişedeki hanım. "Nasıl olmaz!" diyorum, "yok" diyor da başka bir şey demiyor. 15 dakika mesafede başka bir şubesi vardı bankanın, üşenmedim gittim. O şube yatırdı parayı. "Bunlar nasıl iş yapıyorlar" diye kendi kendine de söylenerek. Sorun çözmek değil, sorun yaratmak yanlısı olursa insan, sonuç bu oluyor maalesef.
Geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.

nalan dedi ki...

çok ucuz atlatmışsınız.
ortak atm çalışmaya başlayınca artık atm den işlem yaparken de bir güzel ücret alacaklar bizden.
herhalde nakit para kullanmayı terk edicez bu gidişle. ona ücret öde buna ücret öde.
anlamadım vallahi :)

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış,

Görevini tam yapanlara saygım var inanın. Sizin gibilerin olduğunu da biliyorum.
O gün gerçekten çok kızdım. Hasta bakmaya geldim, iki günüm bankada geçti. Hem sorun çözülmedi, hem de kart kapatıldı.

Vur diyince öldürüyorlar.

Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Ramazan,
Evet, tam Zihni Sinirlik durum. Ne yazık ki sadece bankalarda da değil...

Teşekkür ederim yorum için.

aysema dedi ki...

Sevgili Angel,

Çok teşekkür ederim.

İyi ki para çekmek zorunda değildim. O zaman içeri atarlardı belki de! Gerçek suçluları yakalayamıyorlar ya...

Bu arada blog sorunu düzelmiş galiba. Yorum sayfası açıldı. Fazla bakamıyorum bloguma şu sıralar.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Evet, İş Bankasıydı. İnternet Bankacılığı en iyisi, ama ne kadar güvenli bilmiyorum. Biz çoğu işimizi internetten hallediyoruz.

Bankalar borcunu ödeyeni pek sevmiyor aslında. Ödemeyeceksin ki faizden kazansın.

Benim gözümde en büyük soyguncu bankalar... Kibar hırsız!

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Teşekkür ederim.

Bankalarla uğraşmak zor. Bir de bazı görevliler işi iyice yokuşa sürüyorlar. İnsan unsuru çok önemli...

Ankara'dayım. Yanıtları geciktirdim. Özür...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Nalan,

Önce de söyledim, yineliyorum. En büyük soyguncu bankalar. Robin Hood gibiler, yalnız bunlar yoksuldan alıp zengine veriyorlar...

Sevgiler...

sünter dedi ki...

Sevgili Aysema,
Bede sadece bana oluyor zannediyordum böyle abukluklar. Insani cileden cikartiyor bazi memurlar gercekten. Ben bir bagis yapana kadar göbegim catladi.Kendi egolarini mi tatmin ediyorlar nedir anlamadim.

Sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Sünter,

Ezilmeye boyun eğenler, fırsatını yakalayınca başkalarını ezerek rahatlıyorlar sanırım. Ne yazık ki sayıları hiç de az değil...

Bir parmak üstünün karşısında süklüm püklüm olanlar yapıyor bunu.

O, yardım etme maceran hepsinden beter zaten. Düzen çalanlara göre kurulmuş olduğundan anlayamıyorlar bizi...

Sevgilerimle.

Zeugma dedi ki...

Bankanın birine kızıp ben de yazı yapmıştım..
Müşteriyi göre göre gelmeyip muhabbet edenleri de var:(
Ama İş Bankası'ndan çok memnunum şimdiye kadar..
Görevli memura ve onun hizmet anlayışına göre de değişebiliyor..
Sevgiler..

Haykırış dedi ki...

Okuduğum yorumlarda hiç memnuniyet duyana rastlamadım. Bu düşüncem haksızlık yapıyorsunuz manasında değildir lütfen yanlış yorumlamayın. 30 Yılının son 20 yılını yönetici olarak tamamlamış emekli bir banka yönetici olarak söylüyorum. Sevgili Aysema kardeşimi tenzih ediyorum genel durum olarak hataya meydan veren biz vatandaşlarız lütfen iyi kavrayalım bunu. Bankoya oturan memurun anlık takibi asla yapılmaz ancak bir şikâyet vukuunda teknik olarak takibe alınır diğer sair çalışma durumlarında kesinlikle takip olamaz. Gün içerisinde servis yetkilileri banko görevlilerinin performansı ile ilgili kaç fiş kestiğini ve kaç müşteri işlemi yaptığına dair gün sonu raporunu yöneticiye verirler. Ancak gün içerisinde oluşan ufak-büyük müşteri odaklı sorunlarda servis sorumlusu inisiyatif kullanarak sorunu halletme başarısı gösterememişse konunun bizzat yönetime aktarılması gerekmektedir. Yönetime aktarılan bu tür konular servis sorumlusunun başarısızlığına dair sonuç yaratacağından asla haber vermezler bu nedenle sorunu halledilmeyen vatandaş derhal müdüriyete giderek duruma açıklık getirilmesi amacıyla bilgi isteyebilir ve gereğinin yapılması yönünde de yazılı-sözlü istekte de bulunabilir. Unutulmamalı ki bankalar, müşteri var oldukça bankacılık yaparlar. Şube yönetimi de görev savsaklığı yapmış ise asla affedici olmayan Genel Müdürlüğü devreye sokmalıyız. Bu aşamada kim uğraşacak demeyin her tür konuda şubece halledilmeyen konularda uğradığınız rahatsızları anında çözüme ulaştırmamışsanız yeni olayların oluşumuna bizde katkıda bulunmuş oluruz. Lütfen unutmayın yaptırdığınız işlem kanun dışı bir işleme sebep vermiyorsa gideceğiniz yere kadar gitmekten çekinmeyin. Sayın Aysema kardeşimin durumunu çözmesi gereken servis sorumlusu iken neden yardımcı olmamış hala anlam veremiyorum. Gerçekten üzüldüm hala üzgünüm bu tür memurlar yüzünden de haklı olarak vatandaşta memnuniyet göstermez, sizlere hak veriyorum. Lütfen unutmayalım sizler uğramazsanız, banka bankacılık yapmaktan çıkar bankacılık oynamaya başlar ağırlığı sizler koyacaksınız ki memurda işini savsaklamasın. Epey bir yorum kirliliğine sebep oldum bağışlayın. Saygı ve sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma,

Her şey insanda bitiyor zaten. Bir kişinin olumlu ya da olumsuz davranışı bazen tüm kurumu etkileyebiliyor...

Kişiler de artık çok sinirli, yaşam koşulları öfkeli yaptı hepimizi.

Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış,

Zeugma'yı yanıtlarken yorumun geldi. Tümüyle yazdıklarına katılıyorum.

Bazen bir kişinin yaptığı hata tüm kurumu zedeliyor. O kişiyi şikayet etmekle etmemek arasında gidip geldim ben de. Çünkü sonuçta kardeşimin kartını kullanmak zorundaydım. Onlar kuralları uygulamaya çalışıyorlardı. Ama insan unsurunu unutarak ve işi çirkinleştirerek yaptılar bunu.

Şimdi kardeşimin kartı hala kapalı ve açtırabilmesi için önce ayağındaki alçıdan kurtulması gerekiyor. Yine onun yanında bizler varız. Ya o karta muhtaç olanlar ne yapsın?

Karta ilk gün el koydular, yazıyı ve kimlikleri götürünce açsalardı olmaz mıydı?

Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. Bilmediklerimizi öğreniyoruz böylece. Ayrıca yorumlar beni çok sevindiriyor, her zaman beklerim .

Saygılar...

Haykırış dedi ki...

Sevgili Aysema kardeşim,
Pazartesi günü hiç çekinmeden Şube müdürüne veya yardımcısına çıkarak konuyu anlatmanızı diliyorum ve alacağınız sonuçta ise "tuh neden ilk gün yapmayıpta bu kadar sıkıntı çekmişim" diyeceksiniz bana inanın. Bahsettiğiniz belgelerle birlikte gitmeyi unutmayın lütfen. Özellikle kardeşinizin imzalı belgesini unutmayın sakın.
Saygılarımla

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış,

İlginize teşekkür ederim. Pazartesi günü deneyeceğim. Hastane raporlarını da götüreceğim. Sonucu paylaşırım sizinle...

Sevgilerimle.