30 Ekim 2009 Cuma

BANA SEVMEYİ ANLAT




Penceremin perdesini
Havalandıran rüzgar
Denizleri köpük köpük
Dalgalandıran rüzgar

Gir içeri usul usul
Beni bu dertten kurtar

Yabancısın buralara
Nerelerden geliyorsun
Otur dinlen başucuma
Belli ki çok yorulmuşsun

Bana esmeyi anlat
Bana sevmeyi anlat
Bana esmeyi anlat
Esip geçmeyi anlat

Anlat ki çözülsün dilim
Ben rüzgarım demeliyim
Rüzgarlığı anlat bana
Senin gibi esmeliyim

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı akşamı yürüyerek çarşıya indik. Yürürken bayram nedeniyle düzenlenen ışık oyunları bize eşlik etti. Hükümet binasındaki Atatürk anıtına yaklaştıkça çoşkulu müziğin ritmine uyan ayaklarımız meydanın merdivenlerini tırmanmaya yöneldi. Kendimizi Cumhuriyet şenliğinin ortasında bulduk. Büyük çoğunluğunu gençlerin oluşturduğu izleyici topluluğu kıpır kıpırdı, yerinde duramıyordu.Orta yerde de folklor gösterisi vardı. Bangır bangır söylenen türkü eşliğinde oynuyorlardı.

Kiremitte buz musun
Gelin misin kız mısın
Ah akşam size gelecem
Evde yalavuz musun
Haydi de evde yalavuz musun

Eşim aman aman eşim de gel
Kavşak suyuna giderken peşimden gel
Hey hey hey hey ille de sana varacam aman
Almazsan da kaçacam
Eğer beni alırsan asri de nişan yapacam aman

Ah bisiklete binersin
Bizim orda inersin
Ah annen sorarsa
Lastik patladı dersin
Haydi de lastik patladı dersin

Eşim aman aman eşim de gel
Kavşak suyuna giderken peşimden gel
Hey hey hey hey ille de sana varacam aman
Almazsan da kaçacam
Eğer beni alırsan asri de nişan yapacam aman

Ah kiremitte özler var
Yarda ela gözler var
Ah yari tenhada görsem
Söylenecek sözler var

Ah iki tahta çakarız
Arasından bakarız
Ah bize Bartınlı derler
Oğlanları yakarız
Haydi de oğlanları yakarız

Folklor gösterisinin sonuymuş, yukarda sözlerini aldığım türkü eşliğinde bitti. Hemen arkasından genç bir delikanlı sahnedeki yerini aldı. Leman Sam'dan dinlemeyi sevdiğim şarkı dilinden dökülmeye başladı. Çok da güzel söylüyordu. Sözler zaten insanı peşinden sürüklüyordu. Tüm gençlerin katılımıyla "Bana sevmeyi anlat, anlat ki çözülsün dilim..." diyorlardı yürekleri tireyerek. Evet en çok buna gereksinim duyuyorlardı gençler. Sade gençler mi? Hepimizin buna ihtiyacı var değil mi? Dünyayı sevgi kurtaracak inanın. Sevgiyi bilmeyenlerin hem kendilerine hem de çevrelerine büyük zarar verdiğini biliyoruz.

Daha sonra kemençe eşliğinde horun havası başladı, geçler de oldukları yerde zıplamaya...

Bu şenliği düzenleyen Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum. Keşke çocuklarımıza, gençlerimize daha çok şey yapabilsek. Onlara yaptığımız her yatırım, aslında ülkenin geleceğine yapılmış olur. Cumhuriyet coşkusunu tüm yüreklere hissettirmek az şey mi?

Biz ayrıldığımızda coşku sürüyor, lazer ışığının yansımaları da şenliği daha da güzelleştiriyordu.

Caddenin karşısına geçtik. Orada Belediye sineması var, afişlere bakalım derken "Nefes"le(Vatan Sağolsun) karşılaşmayalım mı? Zaten izlemek istiyorduk, 21.30 'da başlayacaktı film, biletimizi alıp beklemeye koyulduk. Biraz sonra 19.30'da filmi izlemeye başlayanlar dışarı çıkmaya başladı. Hiç bu kadar kalabalık izleyiciye rastlamamıştım. Genelde birkaç kişiyle izleniyordu filmler. Bu kez izleyici patlaması olmuş. Kapıda içeri girmeyi bekleyenler de az değildi.Birilerinin açılım çabaları ters mi tepmişti ne!

Fimden çıkanların yüzü allak bullaktı ve gözleri ıslak ıslak... Filmi izledikten sonra bunun nedenini anladım. Çünkü biz de onlar gibiydik. Eğer izlemediyseniz mutlaka izlemelisiniz. Bence herkesin izlemesi gereken bir film. Emeği geçenleri kutluyorum.

Şimdilik bu kadar. Son sözümü yine şarkıdan almak istiyorum.

Bana esmeyi anlat
Bana sevmeyi anlat

Anlat ki çözülsün düğüm


8 yorum:

sufi dedi ki...

Rüzgarin esip savuruşu gibi sarıp kucaklayışı gibi sevmek.Yağmurlarla bereketi taşıyışı gibi... Gönül Toprağımızın bunca yıllık nadas sonrası bellenip havalanıp SEVGİnin ekimine uygun zamanlar sonrası filizlenip çiçeğe ve meyvaya durmasını beklemek gibi SEVMEK... Ektik ve bekliyoruz şimdi.HAYDİ!

MAVİANNE dedi ki...

filmi izlemeyi ben de çok istiyorum
en yakın zamanda gideceğim
teşekkürler bu güzel yazı için

aysema dedi ki...

Sevgili Mavianne,

Mutlaka izlenmesi gereken bir film...

Asıl ben teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Bu nadasa bırakma fazla uzadı değil mi Sevgili Sufi'm? Artık sevgi tohumlarını yeşertme zamanı geldi de geçiyor. Tarlayı boş bırakırsak aykırı otlar yayılıyor.

Şu anda CNN Türk'ü izliyorum ibretle...

Haykırış dedi ki...

Küçük oğlum iki kez seyretti 3.cü izlemeye muhterem eşimide götürdü fakat bana "sana yasak, seyredemezsin, heyecan tavan yapıyor" deyip engel oluyorlar.
Gidemedim ama muhterem eşimin anlatırken göz pınarlarından akan yaşı gördükçe, hıım nasıl bir kaçamak yapıpta seyretsem diye düşünüyorum. Ama yalnız bırakmıyorlar ki sanki kaybolacak yaşta çocuğum hay Allah'ım.
Sevgi ve saygıyla

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış,

Nefes filmi gerçekten çok etkileyici... Oturduğu yerden orduya çatan, bu arada zenginliğine zenginlik katan, kendi çocuklarının askerlik görevini yapmaması için her türlü sahte yolları deneyenler de izlemeli bu filmi.

Hukuka güvenmediğini , bu nedenle dokunulmazlıkları kaldırmayacaklarını belirtenler, PKKliler iiçin tüm hukuk kurallarını yerle bir edenler sıra orduya gelince hukuk savunucusu kesilebiliyorlar. Bu inandırıcı olmadığı gibi kasıtlı bir karalama gibi yansıyor.

Biz diyoruz ki yasalar herkese eşit uygulansın. Tüm suçlular cezalarını çeksin. Ancak yargısız infaz yapılmasın. Yargı karar verinceye değin herkes suçsuzdur.

Siz eşinizin sözünü dinleyin isterseniz. Daha sonra TV de veririler nasılsa, o zaman izlersiniz. Sinemada izlemek çok daha etkileyici çünkü...

Sevgiler.

Şeniz dedi ki...

filmi bende izledim. hatta filmde oynayan bir karakter ki kendisi aşkı memnu dizisinde peykerin eşi nihat rolünde çocukluk arkadaşımız mahalleden arkadaşımız.bahsetmişti bize filmden fragmanlar dönmeye başlayınca heyecanlandık. filmde de izleyince gerçekten çok beyendik. ben en çok filmden çıkınca ohh biz ne kebap yerdeyiz ama ya sınırdakiler ne yapıyor acaba şimdi dedim ?

aysema dedi ki...

Sevgili Şeniz,

Çok beğendim ben de Nefes filmini.

Arkadaşın olan askeri de bir yerden tanıyorum, ama nerden, diye düşünüp durmuştum. Söylemen çok iyi oldun.Hepsi çok başarılıydı...

Sevgiler.