29 Ekim 2009 Perşembe

HOŞ GELİŞLER OLA MUSTAFA KEMAL PAŞA


ARŞ ARŞ İLERİ...

Sabah büyük bir coşkuyla uyandım. Hazırlandım, evden çıktım. Bayram şehir stadında kutlanacaktı. Yağmur çiseliyordu, şemsiyemi açmadım. "Ben yağmurdan yaştan değil, (Ata'm) aşkından sırılsıklamım" diye diye yürüdüm...

Stada yaklaştığımda öğretmen arkadaşlarımla karşılaştım.Sevinçle sarılıp öptüm, domuz gribi hiç aklıma gelmedi doğrusu...

Yanlarından ayrılıp stat kapısına Atatürkçü Düşünce Derneği üyelerinin yanına geldim. Hoş beşten sonra bayraklarımız elimizde içeri girdik. Yağmur çiselemeye devam ediyordu.

İçim içime sığmıyordu. Protokolün uzağındaydık, konuşmalar duyuluyordu, ama anlaşılmıyordu. Yağmur daha fazla yağmaya başladı. Çeşitli yarışmalarda başarı kazanan öğrencilerin ödül töreni bir başka programda verilmek üzere ertelendi, anonsu duyuldu. Bence iyi oldu, yağmur çocukları ıslatıyordu.

Tören yürüyüşü başladı. Yağmur durdu. Çocuklarımız, gençlerimiz, öğretmenlerimiz, muharip gaziler, madenciler sıra sıra geçtiler. Sıra bize gelmek üzereydi...

Kendi okullarıyla yürüyen öğretmenler, stadın kapısından çıkmadan geri dönüp üçer beşer gruplar halinde koşarak Atatürkçü Düşünce Derneğinin arasına katılıyordu.Görülmeye değer bir tabloydu bu! Hep birlikte büyük bir coşku içinde tören yürüyüşünü tamamladık. Ama dağılmadık. Hükümet önüne kadar alkışlarla, marşlarla yürüdük. Trafik bir süreliğine durdu, biz yürüdük.Umutlandım, mutlandım. Zonguldak bir kez daha çağdaş kentlerimizden biri olduğunu da kanıtladı. Hiçbir sıkıntı yaşanmadı.

Duygularımızdan, çıkarlarımızdan, kendimizle ilgili küçük düşüncelerimizden sıyrılarak sağduyunun ışığında düşününürsek göreceğiz yaşadığımız karanlık günlerin nedenini. Ne zaman onun ilke ve devrimlerinden uzaklaşıyorsak başımız derde giriyor, birbirimize düşüyoruz. Neden Atatürk'e bu kadar çok saldırıldığını da anlayacağız. Çünkü Atatürk sadece bir kişi değil, düşünce sistemidir. Her alanda kurtuluşun, uygarca yaşamanın , insan olmanın, yükselmenin hızı, gücü, kaynağıdır.

Bu nedenle Atatürk'ün önemi, ulusça, devletçe yolundan saptığımız ölçüde artıyor. Devrimlere karşı olanlara da bir teşekkür borcumuz var. Onların sayesinde Atatürkçü düşüncenin önemi daha çok anlaşılıyor.

Bu yurdu bütün umut kapılarının kapandığı bir sırada eşi görülmedik bir zaferle kurtaran, bu devleti yoktan var eden , kapitülasyonları emperyalistlerin başına çalan, ulusu bağımsızlığına kavuşturan , çağdaş uygarlığın kapılarını aralayan, bize kendimize güvenerek çalışmayı öğütleyen, başarmanın kıvancını yaşatan büyük Atatürk değil miydi?

O zaman umutsuzluğa kapılmaya hakkımız da yok. Bugün o günlerden daha iyi durumda değil miyiz? Atatürk ışığı gözlerimizde, gönüllerimizde, beynimizde ışıl ışıl yanarken durulur mu? Geri geri gidilir mi?

Arş arş arş ileri...

20 yorum:

Arzu Breda dedi ki...

Merhaba Aysemacım;

Sizi can-ı yürekten kutlarım, sevgili Öğretmenim.. :)
O kutsal ellerinize, ağzınıza ve yüreğinize sağlık..

Ne kadar güzel ifade ettiniz, yaşadığımız karanlık ve bunalımlı günlerin nedenini..
En kısa ve öz olarak nedeni budur, yaşadıklarımızın..
Kısa bir bölümünü alıntıladığım şu paragrafınızda belirttiğiniz, "(...) Ne zaman onun ilke ve devrimlerinden uzaklaşıyorsak başımız derde giriyor, birbirimize düşüyoruz. (...) Çünkü Atatürk sadece bir kişi değil, düşünce sistemidir. Her alanda kurtuluşun, uygarca yaşamanın , insan olmanın, yükselmenin hızı, gücü, kaynağıdır." bu sözler her şeyi anlatmaya yetiyor..

Size ne kadar teşekkür etsek azdır, sevgili öğretmenim..
Lütfen, Atamızın bu düşünce sistemini, geleceğimiz olan çocuklarımıza çok iyi belletiniz..
Sizden, gelecek nesillerimiz için tek istediğimiz budur..

CUMHURİYET BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN..

Nice yıllara Türkiye Cumhuriyeti..


Sevgilerimle..

Arzu BREDA

kamikaze dedi ki...

Ben de Arzu Breda arkadaşımızın sözlerine katılıyorum.

Çok güzel yazmışsınız.İnanın sizi takip etmekten mutluluk duyuyorum Aysema öğretmenim.

CUMHURİYET BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.

Nice 86'lı yıllara.

sufi dedi ki...

Sevgili aysema;
İyi ki varsın ve iyi ki Atatürk ilke ve inkilaplarının sadık bekçilerinden birisin.Sevgilerimizle.

GünCeraN dedi ki...

Çok güzel anlattınız. Okurken, törende ben de vardım sanki.

"Umutsuzluk" derken biraz da kendime pay çıkardım. Yaşadığımız zorlukları görerek "bayram değil" diyorum. Fakat bunun umutsuzluk değil, bilakis umut olduğunu düşünüyorum. Karşı devrimcilere ettiğiniz teşekkür gibi, bu tepkim de bir anlamda tetikte durmaktan ibaret. Günceleri gezdikçe böyle düşünen insanları görüyorum ve umudum daha da yeşeriyor.

Öğretmenliğinizin ve vatanseverliğinizin hakkını vererek yeniden daha güzel bakmamı sağladığınız için teşekkür ediyorum. Atatürk'e ve Cumhuriyet'e sahip çıktıkça düşlediğimiz şenlik yerinin geleceğine inanıyorum.

Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun. Sevgiler, saygılar...

Zeugma dedi ki...

Ben de büyük bir mutluluk ve sevinçle okuyorum sizi öğretmenim..

Coşku dolu satırlarınız okuyanlarda vatan sevgisini depreştiriyor. Ayrıca işlediğiniz her konuyla ve bakış açınızla ışık tutuyorsunuz insanlara her yönden.
İyi ki varsınız!
Sizi öpüyor, en derin sevgilerimi gönderiyorum...

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Öğretmenim; unutturmaya çalıştıkları her bayram günü, bir öncekinden daha büyük bir coşku ve anlam olarak geri dönecektir. Cumhuriyet Bayramı resepsiyonunda masaya kolunu dayamış kabadayılar gibi duran başbakana inat Cumhuriyet ve Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün izinde sevgisindeyiz!
Güzel bir kutlama olmuş, keşke yanınızda olsaydım.
Sevgi ve saygımla..

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun,bir 86 yıl daha Cumhuriyet ile yönetilebilmek dileğiyle,sahip çıkalım....sevgiler

UykusuZ dedi ki...

Sayın öğretmenim Cumhuriyet bayramınız kutlu olsun. Bendeniz de Cumhuriyet bayramı kutlamalarına katıldım. İlk önceliğimiz budur, herşeyden önemlidir, karşımızdaki kansızlara ne kadar kararlı ve güçlü olduğıumuzu her fırsatta göstermek gerekir

aysema dedi ki...

Sevgili Arzu,
Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Ben artık emekli öğretmenim.
Ancak öğrenmenin de öğretmenin de sadece okulda olmadığını biliyoruz.
Şu sanal ortamda bile birbirimizden ne çok şey öğreniyoruz.

Ve çocuklardan önce biz büyüklerin kendimizi yetiştirmemiz gerektiğine inanıyorum. Çünkü çocuklarımızın eğitim temeli öncelikle ailede başlıyor. Hepimiz elimizden geleni sonuna kadar kullanmalıyız. Çocuklarımıza insanca yaşayacakları bir gelecek hazırlarken, onların geleceğini karartacak art niyetli,yıkıcı eylemleri yapanlara da sessiz kalamayız, kalmamalıyız. Özellikle de kadınlarımızın bu konuda çok daha duyarlı olması gereğine inanıyorum.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,

Ben de sizi okumaktan mutluluk duyuyorum. Nice güzelliklerde buluşmak dileğiyle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,

Sen de canım, sen de iyi ki varsın ve iyi ki yazıyorsun...

aysema dedi ki...

Sevgili Günceran,

Yapılan yanlışlıkları dile getiriyoruz, getirmeliyiz. Eleştiriyoruz, eleştirmeliyiz. Bu umutsuzluk değil, aksine umudumuzun olduğunu gösterir değil mi?

Oturup blog yazan insanlar ( art niyetliler dışında) duyarlı ve umutlu insanlardır. Bayram nedeniyle bloglar bunu kanıtladı senin de belirttiğin gibi...

Teşekkür ederim güzel sözlerin için. Anlatılmaz mutluluk duydum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma ,

Senden bu güzel sözleri duymak kıvanç verici. Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,

Artık işleri daha zor, uyuyan devi uyandırdılar. Tepkiler çığ gibi büyüyor. Sabırla bekledi insanlarımız, belki tek başına güçlü iktidar çözer sorunlarımızı diye...

Ancak geldiğimiz nokta geride bıraktıklarımızdan besbeter durumda.
Kıbrıs- ver kurtul,
Terör- Teröristi baş tacı et, ülkeyi bölünmenin eşiğine getir,
Ermeni sorunu- Her dediklerini ver,
Ekonomi-bombok,
Ulusal kaynaklarımız- Sat kurtul,
Tarikat,Ticaret,Siyaset-İç içe

Say say bitmez kötülük tohumları, yarın bunların bedelini hepimiz ödeyeceğiz.
Artık bıçak kemiğe dayandı, dur demenin zamanı geldi de geçiyor...

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Stil Direktörü,

Atatürk temelleri öyle sağlam atmış ki içten ve dıştan bu kadar saldırıya karşın duvara tosluyorlar son anda... Atatürkçülük dünü, bugünü ve geleceği kapsıyor. Durağan değil, önümüzde sonsuz ufuklar açıyor.

Yakındır bunların da gitmesi. Ancak giderken bıraktıkları yıkıntıları onarmak pek de kolay olmayacak yazık ki...

Onlar gidince unutulacak, Atatürk her geçen gün büyüdükçe büyüyecek...

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Uykusuz,
Çok iyi etmişsin, meydanı boş bırakmamak gerekiyor. Biz sessiz kaldıkça kendi yanlışlarını doğru sanıyorlar.

Bırak ülke yönetmeyi, bir sağlık sorununu bile yönetemediler. Sağlık Bakanı ulusun sağlığını tehdit ediyor. Ruh sağlığımızı bozuyor.

Sevgilerimle. Kutlu olsun bayramımız...

Şeniz dedi ki...

Bayramımız kutlu olsun. Resimde yer alan Atatürk'ün dans ettiği bayan olabilmeyi çok isterdim.

aysema dedi ki...

Sevgili Şeniz,

Bence ondan daha önemlisi Atatürk'ün gösterdiği hedefe ulaşma çabasına katkı vermeye çalışan Aydın insanlardan biri olmaya çalışmamız değil mi? Hepimizin bayramı kutlu olsun.

Sevgilerimle...

Şeniz dedi ki...

Elbette haklısınız.

aysema dedi ki...

Şenizciğim teşekkürler...