6 Kasım 2009 Cuma

DERSİMİZ ATATÜRK



Şu Çılgın Türkler kitabının yazarı Turgut Özakman'ın senaryosunu yazdığı, Hamdi Alkan'ın yönettiği "Dersimiz Atatürk" filminin çekimleri başlamış.

Filmde Atamızı Halit Ergenç canlandıracakmış. Yakışır... Aynı zamanda Anıtkabri ziyaret edenler de filmde görev almış olacakmış. Yanlış anlamadımsa 10 Kasım'da Anıkabre gidenleri de çekeceklermiş film için. Keşke gidebilseydim, ama sanırım gidemeyeceğim. Atatürk filminde yer almak düşüncesi bile heyecanlandırıyor beni...

Film 19 Mayıs'ta gösterime girecekmiş. Merakla bekliyorum.

"Ey
beni
ağzı açık
dinleyen adam!
Belki arkamdan bana
bu kalbini
haykırana
"kaçık"
diyen adam!

Sen de eğer
ötekiler
gibi kazsan,
bir mana
koyamazsın
sözlerime."
Nazım Hikmet işte böyle seslenmiş birilerine...

En güzel dersimiz Atatürk'tür, iyi anlamak gerekiyor onu. Başlayın çalışmaya...

BİZE BAĞLI

"Bu akşam da gönlünce bitmediyse gün
Demek tümü bizim omuzlarımızda yükün
Gelin buna bir çare bulalım.
Bunca olduğumuz gayrı yetmiyor
Yarın daha iyi adam olalım
Yarın daha sağlam daha akıllı
Yarın daha sevdalı daha haklı
Günün bize bağlı olduğunu bilelim.
(M.C.Anday'dan)

19 yorum:

haykırış dedi ki...

Sayın Aysema,
Söyleyeni unuttum, sadece beğenmediğimiz ve adına gavur dediğimiz bir adam söylemiş..
Beğendiğim bir söylem "Türkiye; ATATÜRK'ü Allah'a, geriye kalan her şeyi ATATÜRK'e Borçlu."
Ve biz şimdi borçlu olduğumuz yüce insanı hırpalamaya devam ediyoruz.
Allah sonumuzu hayra çevirsin.
Sevgi ve saygılar

Adsız dedi ki...

umarım guzel bir film olur.... gitmek gerek!

mr_lonely dedi ki...

Filmin galasına Can Dündar'ı da davet etseler bari...

sufi dedi ki...

Yeni Türk Devleti ile Ankara Antlaşması' nın imzalanması
nedeniyle;,"Bizi arkadan vurdu dağ başındaki haydutlarla Mustafa Kemallerle anlaştı" yazan bir fransız gazetecisine Fransız Başbakanı BRİAND'ın mecliste verdiği cevap çok etkileyici gelmiştir bana,
"Dağ başındaki haydutlar diye isimlendirdiğiniz kahraman
Mustafa Kemal ve O' nun tüm askerleri burada olsalardı teker
teker hepsinin heykellerini
dikerdik. Böylesine kahraman bir
antlaşma imzalamaktan gurur duyuyorum. (1921)"


Atatürk Conk bayırından doğruluyor artık ..Onun aşkı hiç sönmeyecek.

Zeugma dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Zeugma dedi ki...

Halit Ergenç bence de yakışır öğretmenim..
Hem mavi gözleriyle, hem oyun gücüyle..

19 Mayıs'ı merakla bekleyeceğim o zaman..
Sevgilerimle..

DemotikE dedi ki...

Rahatsızlığım nedeni ile sağlık dilek ve temennilerini değişik yollarla ileten dostlarıma ve bu vesile ile yine dostlarım sayesinde tanıma fırsatı bulduğum, sağlık temennilerini paylaşan yeni dostlara da en içten teşekkürlerimi sunarım.
Bendenizde, siz kıymetli dostlarıma; sağlık, mutluluk ve hayatı gönlünüzce yaşamanız içten dilek ve temennilerimle.
Dostça kalınız.

Batuhan Doğu Alkaya dedi ki...

Çok güzel bir film olacak.Ben setlerde birkaç resime ulaşmıştım ve çekimler başladığında Tv de görmüştüm.Atatürk'ün yüz modeli gerçeğe çok yankındı.

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Sevgili Kardeşim Aysema Dilek.
Günaydın Hayırlı Günler Yeni Haftanın sizlere güzellikler getirmesini dilerim.Sevgiyle Saygıyla vede Sağlıkla Mutlu Esen Kalın Allaha Emanet olun.Saygılarımla http://sukruyilmaz.net/img/gunaydin2.jpg

Şükrü YILMAZ
Antakya-HATAY
http://sukruyilmaz.com
http://sukruyilmaz.net

YORUM:Şimdi yazınızı okurken Dün SHOW TV de geçmiş bir programın tekrarında Sayın TURGUT ÖZAKMAN dan söyleşi vardı izledim ve dinledim ALLAH emsalini çok eylesin diyorum iyiki var ve örnek oluyor bilgilendiriyor bizleri...

SÜVARİ

Şu bakır zirvelerin ardından
Bir süvârî geliyor kan rengi.
Başlıyor şimdi melûl akşamda
Son ışıklarla bulutlar cengi!

Bir bakır tasta alev şimdi havuz,
Suya saplandı kızıl mızraklar.
Açılıp kıvrılarak göklerde
Uçuyor parçalanan bayraklar!

Alıntı:Ahmet Haşim
http://www.siirdefteri.com/?sayfa=siir&siir_id=5163

sufi dedi ki...

Sevgili dost nerelerdesin? Bu meydanlar sensiz olmuyor. sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış,

Evet, Atatürk'e çok şey borçluyuz. Onun sağladıklarından yararlanarak ihanet içinde kimileri.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Böyle bir filme gereksinim vardı, umarım başarırlar.
Teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili mn_loneyl
Can Dündar'ın annesiyle Turgut Özakman iş arkadaşıymış. Mustafa filmiyle ilgili eleştiri yaparken söylemişti Özakman. Çocukluğunu biliyor Can Dündar'ın.

Gider gider, yüzü de kızarmaz.

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,

Her antlaşmada ulusal onurumuzu yüceltmişti Atatürk. Ver kurtul, yöntemiyle çıkarlarımız feda edilmezdi o zamanlar.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma,

Bence de yakışır. Hem fizik olarak hem de düşünce olarak...
Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Demotike,

Sizi tekrar aramızda görmekten büyük mutluluk duyduğumu söylememe gerek yok, siz zaten biliyorsunuz.

Tekrar geçmiş olsun. Güzel günlerde buluşmak dileğiyle sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Batuhan Doğu Alkaya,

Dilerim güzel olur. Ben de umutluyum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Şükrü Yılmaz,

İyi ki bu değerlerimiz var. Ancak ne yazık ki gerçek değerlerimiz hak ettikleri yerde değil. Değersizlerin değer zannedildiği günler geçiriyoruz.

Teşekkürlerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,

İstanbul'dayım, torun seviyorum bol bol. Gecikmeler o nedenden. Okuyorum, ama her zaman yazamıyorum.

İlgine ve güzel sözlerine teşekkür ederim.