19 Kasım 2009 Perşembe

GECE MESAİSİ


Gece üç buçukta uyandık, saat beşe geliyor...

İnsan kendisi yapınca fark etmiyor, ancak çocuğunu izlerken işin ne kadar zor olduğunu daha iyi anlıyor!

Bebeğim ve bebeğimin bebeği biraz önce uyudular, ben uyanığım bu saatte... Annelik zor be blogcum! Altı buçukta uyanacak yavru, anne sekizde işe gidecek...

Şimdilik ben buradayım. Güzel mi güzel zamanlar geçiriyorum Yağmur'umla, ama nereye kadar? Hafta sonu eşim geldi gitti. Yine gelir. Ancak hiç kolay değil.

Bence aile bireyleri aynı şehirde yaşamalı. Gel, denince koşmalı, biz büyüklerin bir eli yavrulara uzanmalı! Herkes ayrı yerde olunca insan bölünüyor. Kimseyle yeterince olunamıyor. Biriyle birlikteyken aklı diğerinde kalıyor.

Neyse ben kaçıyorum, içimi döktüm rahatladım. Altı buçukta mesaim başlıyor Yağmur Bebekle. Yarın uzun bir gün olacak. Yağmur'umun annesinin toplantısı da var.

Biraz daha uyumalıyım değil mi?

24 yorum:

umidim dedi ki...

Zordur annelik tahmin ederim. Hiç yaşamayacağım ama bilirim zordur annelik; çünkü ben de çocuk oldum.

Kolaylıklar

Eylem dedi ki...

hem zor hem zevklidir anne olmak.

aysema dedi ki...

Sevgili Umidim,

Annelik başka hiçbir şeye benzemiyor gerçekten.
Teşekkürler canım.

aysema dedi ki...

Sevgili Eylem,

Ahh! o zevk her şeye bedel, onun sayesinde başarılıyor bu kadar güçlük zaten...

Sevgilerimle...

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

boşuna değil bizim kızların en büyük hayali, bizimle aynı sokakda oturmak:)))

Sevgiler ve kolaylıklar

Adsız dedi ki...

bugün geçmek bilmedi annem:(

haykırış dedi ki...

Sayın Aysema,
Kendimi bildim bileli hep dilimde, hep dilimde. Bazen sesli de söylendiğim olmuştur.

Ana başta taç imiş,
Her derde ilaç imiş.
Bir evlât pir olsada
Ana'ya muhtaç imiş."

Bu vesileyle tüm Annelere kolaylıklar diliyor, saygılar sunuyorum.

Saygılarımla

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Kızların çok haklı, bence de aynı sokak hatta aynı apartman olsun...

Uzaklık zor be Lale'm! Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Adsızım,

Bizim keyfimiz yerinde, şu anda mışıl mışıl uyuyor yavrumuz. Güldük, eğlendik, dışarı çıktık, kedileri sevdik...
Çalışanlara kolay gelsin.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış,

Ne güzel söylemişsiniz. Annelik zor gerçekten. Anneannelik-dedelik çok zevkli ve kolay. Bir de aynı şehir de olsak!

Sevgilerimle...

sufi dedi ki...

Aysemam;
Yardımsız büyüttük çocuklarımızı ama şimdi torunlarımın, annelerine yaşattıkları ve annelerinin babalarının onlar için ne emekler harcadığını görünce "sen de aynı şeyleri yaşadın be kızım" diyorum kendi kendime. O zamanlar 12 tane doğurabilirim diyen ben; şimdilerde Çocuk yetiştirmenin ne kadar zor olduğunu yeni farkediyorum.Yağmur bebeğe ve sana sevgilerimle.

Parpali dedi ki...

Kolaylıklar diliyorum öğretmenim. Yağmur'a bakmak konusunda değil. Uzak kalmak, bölünmek, özlemek konusunda. Anne olmak zor çünkü.

nazpek dedi ki...

Uzaklığı bende çok iyi bilirim ince inci sızıdır ama ne yapalım varsın gönüller ırak olmasın diyelim

sünter dedi ki...

"Aile bireyleri ayni sehirde yasamali"
Cok haklisin sevgili Aysema.

Peki ama ben ne yapayim? birak ayni sehri ayni ülkede bile olamiyorum kizimla:(

Bazen bu kadar globallesme iyi bir seymidir diye hayiflanmiyor degilim.

mr_lonely dedi ki...

Bir gün hep birlikte yaşamak nasip olur inşallah.. :D

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,

Günümüzde çocuk büyütmek çok daha zor. Hele büyük kentlerde ulaşımı da ekleyince iyice zorlaşıyor. Özel sektör sömürü düzenini kurmuş.

Bizler devlet güvencesinde çalıştık. Sosyal haklarımız daha fazlaydı. Çalışma saatlerimiz belliydi. Şimdilerde patronun keyfine kalmış gibi...

Örgütsüz toplum bireyi kullanmak için teşvik ediliyor. OFFF! Düzelir diye ummak istiyorum. İnsan çocuklarına hiç kıyamıyor değil mi?

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Evet, benim açımdan ayrılıklar zor. Yağmur Bebek beni çok mutlu ediyor, her haliyle! Tam sevilmelik oldu ablası! Bir ara fırsatın olursa beklerim. Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Nazpek,

Sağlıklı olsunlar da uzak olsunlar diyoruz. Ancak Bebek olunca candan kişiler yakın olursa da iyi olur değil mi?

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sünter,

Seninki daha da güç biliyorum.
Küçük kızımın yurtdışı planları var, şimdiden düşünüp duruyorum.

Bir de torun olunca biz büyüklere daha fazla iş düşüyor. Çok da zevkli bir iş bu!

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Herkes sevdikleriyle yaşasa ne güzel olur değil mi?

Özlemiştik hoşgeldin. Sevgilerimle...

Zeugma dedi ki...

Kolaylıklar diliyorum ben de..
siz de çalışan anneydiniz, onu öyle büyüttünüz.Gençken fazla koymuyor belki de..
Kendinize iyi bakın. Yağmur size muhtaç bu ara..Öpüyorum onu..
Sevgilerimle...

Ali İkizkaya dedi ki...

Sevgili Aysema!
Bölünmenin ve yetişememenin, yetememenin sıkıntısı basit ve duru bir şekilde ne güzel anlatmışsın. Ben de bunu hep yaşadım ve yaşıyorum da. İyi bilirim. Fakat öyle ya da böyle iyi ki varsın. Yokluktan daha iyidir bence. Evlat, evlendi gitti ile bitmiyor değil mi?. İnsanın da farlılığı burda.
Tüm aile bireylerine, sana ve Yağmur'a sevgiler..

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma,

Yine özürle başlamak istiyorum gecikti yanıtlar.

Gençken daha kolay, bir de öğretmenlikte ders saatlerinin ayarlanma işi biraz daha kolaylaştırıyordu. Gerçi geç saatlere kadar yazılı okumak vardı, ama evdeydik en azından. Özel sektör sömürüyor insanları.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Ali İkizkaya,

Size karşı çok mahcubum aslında, hem FaceBlog Tr ile yeterince ilgilenemediğim için, hem de yorumunuza yanıtı geciktirdiğim için... Sizi burada görmek ne hoş. Gerçekten zamansızım, bir de ben yazarken yalnız olmalıyım, kalabalıkta nedense yazamıyorum. Yağmurumuzun enerjisine ayak uydurayım derken yorgun düşüp erkenden uyuyakalıyorum.

Teşekkürlerimle sevgilerimi gönderiyorum tüm dostlara...