22 Aralık 2009 Salı

BİR GARİP TEDAVİ



Uzun süredir - ya da bana öyle geldi- ne gazete, ne kitap okudum; ne de TV izledim. Böyle olunca haberlere yeniden bakmak beni dehşete düşürdü...

Sabah altı buçukta uyandım alışkanlıkla, Yağmur'umun sesini bekledim. Duyar duymaz yanına koşacaktım, ama dün gece geç saatte döndüğümüzü anımsayınca kalktım yataktan. Biraz dolaştım evin içinde, eşimi işine gönderdim, biriken çamaşırları makinaya attım, hafif bir kahvaltı yaptım. Ve tekrar yattım. Uyandığımda saat on ikiydi!

Dikkat ettinizse Yağmur'um dedim. O artık Yağmur Bebek değil, Yağmur'cuğum benim. Büyüdü, kocaman bir kız oldu. Yeni yılla birlikte birinci doğum gününü kutlayacağız. Anlayacağınız on gün sonra tekrar İstanbul yolcusuyuz. Eşim beni kaçırdı, döndük kendi yuvamıza...

Haberler şaşkına çevirdi diyordum değil mi? Sadece başlıklara bakalım mı?

"Yaratık Tartışması!" ( Kötü söz sahibinindir.)

"Türkiye'de Çarmıha Gerilmiş Gibi Hissediyorum!" ( Valla yalnız değilsiniz, azımsanmayacak kadar çokuz aynı duyguları paylaşan.)

"Komutanlarımızın İntihar(mı) Etmesi!" ( Onlar da aynı duygunun esiri olmuş gibi, yazık bu ülkeye! Sıkılan teşvik kurşunu mu?)

"İşsizlik!" ( Bu gidişle daha çok artacak.)

"Tekel İşçilerinin Eylemi!" ( Biber gazına harcanan parayı verseler durumları düzelecek, ama vermezler, bu kez polisler işsiz kalacak!)

"Ergenekon" ( Açma, yaram sızlıyor! Sanki kaçacaklar, tıkmışlar içeri, oynuyorlar! Çözdükçe dolaşıyor...)

"Akdeniz'de Deprem!" ( Alanya'da babamı aradım hemen, avizeler sallanmış! Aman uzak olsun, son olsun! Bir de depremle uğraşmayalım karda kışta!)

"Zam" (Gözümüz aydın, gizli açık yağıyor vatandaşın üstüne!)

"Suikast İddiası!" ( Bu beni nedense çok güldürdü! Ayna ayna benden büyük var mı, diyen kötü kalpli kraliçeyi çağrıştırdı bana! Pamuk Prenses masalı mıydı, neydi? Oradaki kötü kraliçeyi! )

"Açılım!" ( Kaçılım olmuş galiba, baksanıza eski dostlar birbirine düşmüş, yaratık maratık tartışmaları başlamış. Yoksa bu açılım da Ergenekonun işi mi? )

"Parti Kapatılmış!" ( Tabelacılar sevinmiş! Sevinsin garipler, onlara da iş çıkmış...)

Ancak çıldırdığım haberi Vatan gazetesinde gördüm. Fotoğrafı paylaştım oradan alarak. Hitli bir cahilin tedavi yöntemiymiş bu! Olay korkunç! Sadece olay değil korkunç olan! Çocuğun halini gören aç gözler nasıl kör olmuyor! Ve garip doktorculuk oynayan adamın ayaklarını gören dünya neden dönüyor hala!


9 yorum:

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

inanılmaz bir fotoğraf... inanılması imkansız bir zihniyet

sufi dedi ki...

Aysema'm;
Dün bir dostum "artık harekete geçme zamanı ne oturuyorsunuz en güzel miras torunlarınıza güzel refah mutlu bir ülke bırakmak" dedi.Bu sözün etkisi boğazımda oluşan düğüme, senin yazın başka düğümler ekledi.Toplu intiharlar çözüm dahi olsa "suçlu olmasalar intihar ederler miydi?" yaftasıyla etketlenen bir ülkede ÇARE ne olabilir sence?Torunu torbayı toplayıp Dağlara çıkasım geliyor şu günlerde, sevgilerimle.

Şeniz dedi ki...

Bir sene geçmiş olsa 2011'e girerken yine açsanız tvyi aynı haberler karşınıza çıkacak eminim.
Not: fotoğraftaki o küçük çocuk yaşıyor mu?

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Bilgehan Merki,

Gerçekten korkunç bir manzara. Bunu yapan kendini Tanrı adına tedavi eden bir doktor sanıyormuş.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi'm,

Biz artık kendimizi unuttuk, torunlarımız hiç olmazsa insana yaraşır bir ortamda yaşasın istiyoruz.

Haberlere bakar mısın? Herkes çıldırmış sanki. Felakete doğru hızla yuvarlanıyoruz. Bir an önce herkes aklını başına toplamalı. Kendi çıkarları için millete bunu yapmaya ne hakları var?

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Şeniz,

Haklısın, gelecek sene de değişen bir şey olmayacak gibi görünüyor.

Çocuğun yaşayıp yaşamadığını bilmiyorum. Yalnız kendini Tanrının görevlendirdiği doktor sanan kaçık tutuklanmış habere göre...

Bizde de böyle manyaklar çok ne yazık ki...

Sevgiler.

ramazan dedi ki...

insanlar da böylelerinin kapısında kuyruk oluyor ne yazıkki.

aysema dedi ki...

Sevgili Ramazan,

Cahil insanlar en kolay bunlara erişebiliyor da ondan... Eğitim önemli.

bilge dedi ki...

istismarın veya işkencenin başka bir adı bu resimde gördüğüm korkunç..hele haberler daha kötüsü sevgi ve dostlukla...