15 Ocak 2010 Cuma

AYSEMA'DAN BLOG DOSTLARINA SOBEE

Her seçim bir vazgeçiştir.
Okuyan, yazan, düşünen , sorgulayan, yorumlayan insanlarsınız biliyorum. Sizlerin düşünceleri çok önemli. Artık blog okuyucuları her geçen gün artıyor. Bloglar daha çok ciddiye alınıyor, biliyorsunuz.

Dolayısıyla sizlerin düşüncesi çok önemli. Bu nedenle bir mim (sobe) başlatmaya karar verdim. Bu benim ikinci mim başlatışım. Birincisi, bizi çocukluğumuza taşıyan noktalı mimdi.

Yeni mimin de kuralları var:

* Mimi gönderen bloga link veriyorsunuz.
* Üç kişiyi mimliyorsunuz ve mimlediğiniz kişinin bloguna not bırakıyorsunuz. ('Ortaya bıraktım, isteyen alsın.' demiyorsunuz.) Ayrıca olabildiğince bu konuda mimlenmemiş blogları seçmek için özen gösteriyoruz.
* Mimlediğiniz blogların da linkini veriyorsunuz.

Yapacağımız, aşağıdaki sorulara düşüncelerimizi yazmak Şimdiden tüm katılımcılara teşekkür ederim. Ülkemizin aydınlık bir geleceğe ulaşması için hepimizin çorbada tuzumuz olsun değil mi?

1) Dokunulmazlıkların kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?
2)Seçim barajı kaldırılsın mı? Neden?
3)Adayların belirlenmesinde nasıl bir yöntem uygulansın?
4)Yargı bağımsızlığı sizin için ne anlam taşıyor?
5) (Beşinci soruyu siz belirlemek durumunda olsaydınız neyi öğrenmek isterdiniz?)

6) Mimlediğimiz bloglar ve linkleri...


Eveet şimdi ilk olarak ben yanıtlıyorum bu mimi...

1) Kürsü dokunulmazlığı korunmalıdır. Bunun dışındaki konularda herkese dokunulabilmelidir. Kimsenin suç işleme özgürlüğü olamaz. Bu nedenle dokunulmazlıklar kaldırılmalıdır. Temiz toplumu temiz milletvekilleriyle sağlayabiliriz değil mi?

2) Seçim barajı kaldırılmalıdır. En azından % 5 olmalıdır. Her düşüncenin temsilcileri meclise girmelidir. % 10 barajında verdiğimiz oylar, tamamen karşısında olduğumuz partiye gidiyor, bu adil değil. Diyelim ki bir parti seçim sonucunda % 9.99 oy aldı. On barajını geçemediği için o oylar diğer partiye gidiyor ve daha çok milletvekili çıkarmasını sağlıyor. Temsilde adalet sağlanmalıdır.

3) Adayların belirlenmesinde lider sultasına son verilmeli, adaylar önseçim yöntemiyle belirlenmelidir. Parti yönetimlerine, ülke çıkarlarını kişisel çıkarlarına feda etmeyecek kişiler seçilmelidir.

4)Yargı kesinlikle bağımsız olmalıdır. Adalet Bakanlığı yargıdan elini çekmelidir. Bir ülkede yargıya güven sarsılırsa düzen bozulur. Yasa dışı güçler yargının yerini alır. Yargı hem bağımsız olmalıdır, hem de adaletin gecikmemesi için her türlü önlem alınmalıdır. Unutmayalım ki geciken adalet adalet değildir.

5)Yazılı ve görsel basın hakkındaki düşünceleriniz? Gazete okumamak, televizyon izlememek çözüm mü? Benim beşinci sorum bu.

Neden derseniz, özellikle televizyonları çok önemsiyorum ben. Okuyan sayısının az olduğunu bildiğimiz bir toplumda televizyonlar çok daha fazla önem kazanıyor. Artık en ücra köylere kadar uzanıyor. Medya savaşları boşuna değil. Halkı yönlendirmenin en etkili yöntemi bu? Bir insanı, bir kitleyi, bir partiyi vezir de rezil de edecek sihirli bir güç...

Bakıyorum ben; öfkeleniyorum, sinirleniyorum, şaşırıyorum... Hem ekranın
karşısında olduğum için kendime kızıyorum zaman zaman hem de ekranın arkasındakiler adına utanç duyuyorum. Ama televizyondan hepten vazgeçemiyorum. Çünkü televizyonlara bakarken, gazeteleri okurken ülkeme de bakıyorum aynı zamanda. Ülkeden vazgeçemeyeceğime göre televizyonlardan da vazgeçmiyorum.

Televizyonlar iyi kullanılsa sayısız yarar sağlardı ulusumuza, buna inanıyorum. Nitelikli programlar ve tarafsız bir yayın toplumun kalitesini de yükseltirdi. Ama ne yazık ki...


6) Gelelim sobee diyeceğim kişilere: Çınar, Beenmaya ve Özgür Manav

53 yorum:

Çınar dedi ki...

Aslında pek anlamıyorum ordan oraya paslanan mimlerden birşey. Bu mim konusu (şıkları) çok güzel. Yapıcı aydınlatıcı bilgilendirici düşündürücü ve buna çok ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle de severek mutlulukla cevaplayacağım soruları. Yalnızca birkaç gün izin istiyorum. Oğlumun finali bitsin ki baştan savma olmasın cevaplarım. Hazır böyle bir konu ele alınmışken yararlı da olsun.

Teşekkürler canım sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,
Duyarlılığın için çok teşekkür ederim.

Oğluna finallerinde başarılar dilerim. Tüm çabalarımız onlara daha güzel bir gelecek bırakmak için değil mi?

Sevgilerimle...

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Bu mimin bana gelmesini bekliyorum :)

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,

Çınarı zorla da çabuk dolaşsın, çok kişiye ulaşsın. Sevgilerimle...

mr_lonely dedi ki...

Teşekkür ediyorum efem. Hemen cevapladım yayınladım bilem. :))
Ben siyasetle pek ilgilenmem ki ama... :((

Saygılar...

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür,

Hemen geliyorum.

Teşekkür ederim.

Dolunay dedi ki...

sevgılerımle hocam.

aysema dedi ki...

Sevgiler benden de sana gelsin Dolunay'ım...

zihni dedi ki...

mim'iniz görülmüştür

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni,
Teşekkür ederim. Şimdi ziyaretinize geliyorum.

beenmaya dedi ki...

efenim miminiz cevaplanmıştır sevgiler :))

http://beenmaya.blogspot.com/2010/01/onemli-mim.html

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Koşarak geliyorum. Teşekkürler...

beenmaya dedi ki...

sevgili aysema az önce sokak kedisi'nden şöyle bir yorum aldım ve hemen sana iletmek istedim ne dersin böyle bir şey yapılabilir mi acaba?

"Güzel Mim ve güzel yanıtlar, yorumlar, katılımlar.

Tüm yanıtlayanları takip etmek istiyorum fakat mim dağıldıkca bu çok zor olacak.

Her yeni mimlenen arkadaş yanıtlarını mim'i başlatan Sevgili Aysema'ya da göndermiş olsaydı ve Aysema da bizim gibi takip etmek isteyenler için tüm yazıları bir postta toplasaydı daha kolay olurdu diye düşündüm.

Hazır yeni başlamışken yapılamaz mı böyle bir düzenleme ? "

Şeniz dedi ki...

Miminiz tarafımdan mimlenmiştir.
Adreside aşağıdaaaa....
http://mvbln.blogspot.com/2010/01/bir-mimin-cevaplar.html

zihni dedi ki...

sezi-yorum'a verilen mim cevapları:

proletarya
joa

aysema dedi ki...

kamikaze dedi ki...

Aysema öğretmenim ben de size teşekkür edecektim.Böylesine güzel,anlamlı mimi başlattığınız için.ben de sevgili Özgür kardeşimin vesilesiyle katıldım.kendisine bir kere daha teşekkür ediyorum.ben de herkesin mimini okumak isterim.benim mim şurda.

http://lunaparktayasamak.blogspot.com/2010/01/2010un-ilk-mimisobesi-ve-gunes-isg.html

18 Ocak 2010 20:58

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Öğretmenim ve sevgili diğer arkadaşlarım; mim tamamdır.

http://gulentezer.blogspot.com/2010/01/kazim-kazimin-alisma-halleri-ve.html

Sokak Kedisi dedi ki...

Sevgili Aysema,

Bizleri düşündürecek ve tartışmaya meyil vermeden siyaset konuşulmasına imkan verebilecek sorularla oluşturulmuş olan bu mim için teşekkürler.

Ayrıca size ve Sevgili Beenmaya'ya ricamı kırmayıp tüm mim yanıtlarını biraraya toplamak için hemen organize olduğunuz için de teşekkür ederim, böylesi bizler için takibi daha mümkün kıldı diye düşünüyorum.

Sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Duyurumu yaptım. Herkes buraya not düşerse takip kolaylaşacak sanırım. İlginize teşekkürler...

aysema dedi ki...

Şeniz teşekkürler.

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni,

Bak bu da güzel. Mimlediklerinizin linkini de vermişsiniz. Hemen onları da ziyaret edeceğim. Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,
Okudum, çok da beğendim. Teşekkürler.

aysema dedi ki...

Sevgili Sokak Kedisi,

Aslında bu mim siyasi değil. Okuyan-yazan-düşünen-sorgulayan insanlar olarak ülkemizin geleceğini ilgilendiren bazı konularda düşüncelerimizi paylaşıyoruz.

Ve birbirimizden çok şey öğreniyoruz.
Ben teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

yasaminkiyisinda.blogspot.com/2010/01/dolu-dolu-mim-yaz-yaz-bitmez.html

Yaşamın Kıyısında

aysema dedi ki...

/blogyazmicamiste.blogspot.com/2010/01/mim-sorulari.html

SÜNTER- Blog Yazmıyacam İşte

aysema dedi ki...

sahibinemektuplarr.blogspot.com/2010/01/iki-mim-bir-odul.html

SAHİBİNE MEKTUPLAR

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Öğretmenim;
Tüm mimleyenleri bir süre sonra hepimiz toplu biçimde bloglarımızda yayımlasak mı?
Fikir?

beenmaya dedi ki...

hemen ben de tekrardan not olarak buraya ekleyeyim.

bu konuda ki kendi mim yazım; http://beenmaya.blogspot.com/2010/01/onemli-mim.html

sevgili öykü, bekriya ve haykırış'ı mimlemiştim ben.

sevgili bekriya'nın yazısı; http://gecmisola.blogspot.com/2010/01/benim-gozumden-vahim-turkiye.html

ve sevgili haykırış'ın yazısı; http://harbiye.blogspot.com/2010/01/onemli-mim.html

aysema dedi ki...

sünter dedi ki...

cok güzel bir fikir. Bende bu gün düsünmüstüm nasil takip edilecek cevaplar diye. Birde böylelikle henüz yazmamis olanlar daha kolay belli olur. Ayni insanlari mimlemeyeyim diye blog blog gezdim bende bu gün.
Sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,

Çok güzel olur. İsteyen arkadaşlar kendi blogunda da yayınlasın. Amaç daha çok kişiye ulaşmak değil mi?

Sevgiler.

öykü dedi ki...

merhaba mımınıze bende sevgılı beenmaya sayesınde katılmıs bulunuyorum..
link ;

http://beyazkedi-silbastanbaslamakgerekbazen.blogspot.com/2010/01/onemli-mim.html

sevgıler..

haykırış dedi ki...

Sayın Aysema Öğretmenim,
MİM'i havale ettiğim arkadaşlar şunlar,
Sayın Başak Başol
http://sahibinemektuplarr.blogspot.com/

Sayın Kendistanım
http://hurdacii.blogspot.com/

ve
Sayın Dalgaları Aşmak
http://dalgalariasmak.blogspot.com/

Saygılar sunuyorum.

aysema dedi ki...

Sevgili Öykü,

Teşekkür ederiz, hemen okuyacağım. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış,

Sahibine Mektupları okudum, diğerlerini de okuyacağım.

Haberleşmemiz çok güzel oldu değil mi?
Teşekkürler...

Bekriya dedi ki...

benim postumu okumuşsunuz ama ben yine de not düşeyim istedim :)

çok güzel bi mim paylaşımı idi, teşekkürler yeniden..

aysema dedi ki...

Sevgili Bekriya,
Hoşgeldin, iyi ki not düştün. Böyle daha kolay ulaşılacak yazına.
Sevgili Beenmaya linkini eklediği için ben tekrar eklemedim buraya.

Yazını beğenerek okudum. Katıldığınız için çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

http://beautyisdead.blogspot.com/2010/01/mim.htm

aysema dedi ki...

rmazan.blogspot.com/2010/01/blogdaslik.html

aysema dedi ki...

ramazan dedi ki...

Bu güzel çalışmadan ÇOBAN YILDIZI arkadaşım kanalıyla haberdar oldum.Konuyu işleyen yazım aşağıdaki adrestedir.Güzel düşünülmüş,günümüzde üzerinde tartışılan bir konu.Blog yazarları görüşlerini açıklama fırsatı buluyor.Ellerinize sağlık.
http://rmazan.blogspot.com/2010/01/blogdaslik.html

21 Ocak 2010 15:54

coffeé dedi ki...

merhaba,
miminizin benden nacizane cevapları:
http://coffeetr.blogspot.com/2010/01/mim.html

pusarık dedi ki...

burda da benim cevaplarım var;

http://e-zat.blogspot.com/2010/01/mim-ayn-zamanda-bir-durak-harfidir.html

başarılar :)

aysema dedi ki...

ahmetsoylemez1967.blogspot.com/

KARA KALEM

aysema dedi ki...

Sevgili Coffe,

Duyarlılığınız için teşekkürler. Okudum yazınızı.

aysema dedi ki...

Sevgili Pusarık,
Okudum yazınızı. Duyarlılığınız için çok teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

aslan-aslan111.blogspot.com/2010/01/onemli-mim.html?showComment=126420453205

aysema dedi ki...

anka-yansimalar.blogspot.com/

aysema dedi ki...

ruyayla.blogspot.com/

aysema dedi ki...

www.kisiseldepresyonanlari.com/

haykırış dedi ki...

Sevgili Aysema Öğretmenim,
Dağıttığım MİM'e cevap veren Hurdacı kardeşimin MİM'i aşağıda ki linkte.
http://hurdacii.blogspot.com/2010/01/onemli-mim.html
Sevgi ve saygılarımla

aysema dedi ki...

zuzularannesi.blogspot.com/2010/02/mim.html

aysema dedi ki...

aydanatlayankedi.blogspot.com/

aysema dedi ki...

/toprakbuyurken.blogspot.com/2010/02/portak-ve-mim.html

Ozgur dedi ki...

http://ozguranne.blogspot.com/2010/02/annemin-mimi-bana-geldi.html