27 Ocak 2010 Çarşamba

HADİ GÜLÜMSE FIKRA ANLATIYORUM

Bugün fıkra örnekleri vermek geçti içimden... Ciddi konulardan sıkıldım. Bakalım beğenecek misiniz?



*NASIL OLSA GÜLMEZ:

Çok zengin, ama geçimsiz bir adam, bir cariye almak için esir pazarına gitmiş. Kendisine güzel mi güzel bir cariye göstermişler.

Adam çok beğenmiş, ancak cariye gülünce çirkin dişleri ortaya çıkmış. Adam bu yüzden kararsız kalmış.

Bu sırada yanında bulunan İzzet Molla, bu geçimsiz adama akıl vermiş:

- Efendimiz, bu cariyeyi kaçırmayın! Nasıl olsa devlethanenizde ona gülmek nasip olmaz...




*CAN ÇEKİŞME:

Büyük vatan şairimiz Namık Kemal, yazı ve konuşmalarında, İmparatorluğun sürekli gerileyen, zayıflayan durumunu anlatabilmek için sık sık:

"İmparatorluk can çekişiyor!"

ifadesini kullanıyormuş. Bunun üzerine birileri kendisine sataşmışlar:

- Yıllardır "can çekişiyor" diye yazıp söylüyorsunuz, ama hala ayakta duruyor, yıkılacak gibi de görünmüyor...

-Benim dediğim, bakkal Mehmet Ağa'nın can çekişmesi değil, koskoca Osmanlı İmparatorluğu'nun can çekişmesidir. 600 Yıllık İmparatorluğun can çekişmesi elbette bir yarım yüzyıl sürer..
.




*SON FIKRA:

Mansur'a gelip ahali-i Şam
Valileri zulmün etmiş ilam
(Şam halkı valilerinin zalimliğinden yakınmış.)


Mansur demiş ki: "lütf-u Bari
Ta'un yok a beldenizde bari?"
(Şehrinizde veba (ta'un) hastalığı yok, ona şükredin )



Etmiş birisi hitaba ağaz.
Olmuş bu cevap ile suhansaz:


"- Bitmekse muradınız ahali
Ta'un yerine yeter bu vali."

( Amacınız ahaliyi bitirmekse vebaya gerek yok,

onun yapacağını bu vali zaten yapıyor.)

(Keçecizade İzzet Molla)



NOT: Tüm emekçilerimize selam olsun...

10 yorum:

zihni dedi ki...

HOŞ fıkralara gülümseyeceğiz ama, acı acı:)!!

JİVAGO dedi ki...

Fıkralar güzelde,esas yarın
Türk-İş bütün emekcileri güldürsün.

Saygılar

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni,

Ben sadece fıkra anlatmak istemiştim. Güldürmekti amacım, bak onu da beceremedim.

aysema dedi ki...

Sevgili Dr Jivago,

Ben hiç sanmıyorum Türk İş'in bu amacı taşıdığına. Hadi hayırlısı, bekleyip göreceğiz...

beenmaya dedi ki...

selamınıza ben de katılıyorum yürekten...

Adsız dedi ki...

Sevgili Aysema,
inşallah başarıya ulaşılacak

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Hem selam olsun, hem de hak yerini bulsun...

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Ankara'ya kar yağmış, dilerim tüm umutlarımıza yağmaz.

Teşekkür ederim.

sifali bitkiler dedi ki...

cok komikler

aysema dedi ki...

Sevgili Şifalı Bitkiler,

Hoşgeldiniz. Hem komik hem de düşündürücü değil mi?