29 Ocak 2010 Cuma

TİYATROYA EN SON NE ZAMAN GİTTİNİZ?

Ben gitmeyeli çoook uzun zaman oldu. Keşke daha çok tiyatro olsa, keşke gidecek durumumuz olsa... Hatta bizi yönetenler de izlese oyunları...

Kısa bir alıntı:

"Sultan Murat (eliyle susturarak):

Kullarım! Herkes suçu böyle
birbirinin üstüne attı mı, suçlu bulunmaz.
Suç da suç olmaktan çıkıp
gizli, baş edilmez bir hastalığa dönüp
için için kemirmeye başlar gövdeyi.
Siz aydın kişiler, ışık kuleleri ülkemin,
karanlığın binbir tehdidine karşı
halkı uyarması gerekenler! Sorarım size:
Öz çıkarlarınıza dokunmadıkça,
kendinizi ortaya koydunuz mu, sesinizi
halk adına yükselttiniz mi şimdiye dek?
Suçlamıyorum, dertleşiyoruz sadece.

Bir Bilgin(öne çıkarak):

Padişahım, ben kulunuz Galata kadısıyım.
Herkese kendi hakkını vermektir işim.
Ama ben durumları değerlendirirken
arkamda hükümdarımın desteğini duymazsam,
yargım yolunu şaşırır ister istemez.
Sizin kılıcınız kesmeyi unutursa, padişahım,
benim terazim dahi dengeyi bulamaz
Öbür yoldaşların durumları da,
üç aşağı beş yukarı, aynıdır benimkiyle.

Bilginler:

Aynıdır padişahım!

Sultan Murat:

Sarp dağlardan kopup
deniz özlemiyle gürül gürül akan
bir ırmaktı benim ulusum.
(hüzünlü)
Kutlu kaynak sularını kıstı
ve hızı kesildi yiğit ırmağın,
yorgun sular yüzünden balçıkla doldu yatağı.

Halkım, askerim, aydınlarım!
O kaynağı tıkayan taşı toprağı
pençelerimizle kazıp çıkarıp"

Turan OFLAZOĞLU
(4. Murat, İst. 1970)

27 yorum:

Parpali dedi ki...

Bu akşam gidiyorum öğretmenim :) Keşke siz de gelebilseydiniz hatta.
Tiyatro seyircisinin çok başka bir hâli oluyor. Daha sakin, daha özenli. İnsanları gözlemlemeyi seviyorum o salonlarda. Bu yüzden tiyatroya tek gitmek büyük keyif benim için.

Zeugma dedi ki...

Ne çok isterdim bu oyunu izlemeyi..
Küçük bir ilçede yaşamanın en kötü yönü bu işte..
Yılda ortalama 1 kez tiyatroya gidebilmek..

Sevgiler...

nalan dedi ki...

bu akşam :)
binali ile temir.

beenmaya dedi ki...

salı akşamı gittim
vahşet tanrısı
zerrin tekindor
ülkü duru
zafer algöz
işdar gökseven

şiddetle tavsiye edilir :)))

sufi dedi ki...

Tam bir yıl oldu tiyatroya gitmeyeli."Padişahım çok yaşa" diyenleri seyretmekle yetiniyoruz bu sıralar, sevgilerimle.

Çınar dedi ki...

Epeydir tiyatroya gidemedim:( Ama Sufi'cim gibi ben de, hergün farklı bir oyun sergiliyorlar trajikomik, hemde bedava oturup onları izliyorum çaresizce. :(((

Sevgiler canım

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Yazıyı sabah yazıp yola çıktım. Akşam İstanbul'dayım...

Senin sık sık tiyatroya gittiğini biliyorum canım. Bu akşam gittiğin oyun hakkında bilgi istiyorum. Ela Yağmur Hanım büyüdü. Bu kez hiç olmazsa bir oyun izlemek istiyorum.
Tavsiye bekliyorum. Anadolu yakası tercihimdir.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma,

Çok haklısın canım,küçük yerlerde daha da zor.

Zonguldak'a eskiden pek çok ünlü oyun gelirdi, şimdilerde yok denecek kadar az. Yalnız daha yeni Devlet Tiyatrosu açıldı. Bu iyi bir gelişme.

Tiyatro da tiyatrocular da desteklenmeli, toplumun aydınlanması adına... Sevgiler.

aysema dedi ki...

4 Murat' beğenerek izlemiştim. Cihan Ünal da çok başarılıydı. Keşke yeniden oynasalar.

aysema dedi ki...

Sevgili Nalan,

Yanılmıyorsam Ankara'sınız? Oyun hakkında kısa bir not yazarsanız sevinirim.
Gerçi ben şu anda İstanbul'dayım. Biraz araştırma yapıp beğendiğim birine gideceğim bu kez.

Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Önerini dikkate alacağım. Tabi İstanbul'da ise... Çok teşekkür ederim. Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,

Ben de gitme olanağı bulamadım epeydir. Son zamanlarda sergilenen sahte padişahları görmekten midem bulandı. Acilen gerçek tiyatroya gitmeliyim.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınarım,

Haklısın oturup izliyoruz, ama ben bedava olduğunu düşünmüyorum. Bedeli çok ağır gibi geliyor bana. Biz yoksullaşırken, birileri durmadan kazanıyor. Kimbilir, bir gün onlar da öder hesabı?
Sevgilerimle...

beenmaya dedi ki...

evet İstanbul'da. devlet tiyatrosu cevahir sahnesi'nde izledim ben vahşet tanrısı'nı. hatta birkaç hafta önce yine aynı sahnenin diğer salonunda çetin tekindor ve tülay günal'ın oynadığı rita'nın şarkısı var ki onu da tavsiye ederim. hatta keşke denk gelsek de birlikte gidebilsek :))

mr_lonely dedi ki...

Ben en son iki yıl önce falan gittim. Mahşer-i Cümbüş'ün gösterisine gittim.
Doğaçlama tiyatro yapıyorlar ve ben onu daha çok seviyorum.
Ezbere dayalı olmayan doğaçlama oyunlar benim için daha çekici ve bence geleceğin tiyatro tarzı bu olacak. Çok kıvrak bir zeka gerektiren iş doğaçlama. Mahşer-i cümbüş'ün bir kaç videosunu bulup izleyin hak verirsiniz. :))

JİVAGO dedi ki...

En son Şinasi sahnesine gitmiştim.

Saygılarımla,

Şeniz dedi ki...

Geçen sene nisanda gittim. İzmir devlet tiyatrosuna. Şeyh bedrettin destanına. Annem ve arkadaşları bir otobüs dolusu bu oyun için özel olarak Didim'den gelince bende burdan bilet alıp annemle aynı oyunu izlemiştik. Çok güzel bir oyundu ve günümüz olaylarından bir sahne izler gibiydim.

funda dedi ki...

ben şifreledim ya kendimi mail adresi gerek, yazarmısın bana.
mercanbostancioglu@gmail.com

hkki dedi ki...

2 hafta önce gittim. Keşke gitmeseydim dedim.
Genelde begenirim ama bu sefer tam bir hayal kırıklıgı

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Önerilerin için çok teşekkür ederim. Hava biraz düzelsin, karşıya belki öyle geçebilirim. Şimdilik biraz zor, ama kararlıyım. Sana bildiririm. Ne güzel olurdu, birlikte izlemek!

Aslında bu tür etkinlikler düzenleyebilsek keşke! Düşünsenize blogerler tiyatroda, sinemada vb. buluştu, harika! Havalar düzelsin belki de olur...

Tekrar teşekkürler.

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür,

Dediğini yapacağım, bu daha kolay şimdilik.
Hava düzelince de tiyatroya gideceğim kararlıyım. Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Jivago,

Paylaştığın için teşekkür ederim.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Şeniz,

Şeyh Bedrettin Destanı çok güzel gerçekten.

Eskiden biz de günibirlik Zonguldak'tan İstanbul'a gelip pek çok şey izlemiştik . Giderek koşullar ağırlaştığı için yok denecek kadar azaldı bu tür sosyal etkinlikler... Azaldığı için birbirimizi daha az anlar olduk ya! Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Funda,

Gönderdim adresimi, sanırım almışsındır. Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili hkki,

Hoşgeldiniz. Hepsini beğenmek zorunda değiliz, bazen böyle terslikler oluyor. Ben de her zaman gidemediğim için beğeneceğim bir oyun olsun istiyorum.
Teşekkürler.

mr_lonely dedi ki...

Buldum. :))
http://anindagoruntushow1.blogspot.com/

aysema dedi ki...

Sevgili mr_lonely,

Çok teşekkür ederim. Birazına baktım. Diğerlerine de bakacağım.
Sevgilerimle...