20 Şubat 2010 Cumartesi

BEBEK KURABİYESİ

Pekmezli sütlaç yaptınız mı? Ben yaptım, hiç tavsiye etmiyorum. Değil Ela Yağmur, ben bile yiyemedim. Pekmezli kurabiyeyi de sevemedim. Yavru da pek iştahlı yemedi. Şekerli olsa belki sevecekti, ama şimdilik şeker vermiyoruz. Ben de peynirli kurabiye denedim.

İnanın beğenmek şöyle dursun bayıldı bayıldı! Pekmezli kurabiye sevmiyorsa peynirliyi deneyin derim ben.

Portakal suyuyla, iki kurabiyeyi hemen bitiriverdi. Tarifini yazayım, belki başka çocuklar da sever.

Yumurtanın sarısını üzerlerine sürmek için ayırdım. Beyazını hamuru yoğuracağım kaseye koydum. İçine yarım yemek kaşığı tereyağı, biraz zeytin yağı, 2 yemek kaşığı yoğurt, lor peyniri, bir iki dilim kaşar peyniri, küçük bir parça(kibrit kutusu büyüklüğünde) beyaz peynir koydum. Hepsini karıştırdım. Çay kaşığının ucuyla çok az karbonat ekledim. Unu da ekleyerek yumuşak bir hamur elde ettim. Hamur birbirini tutunca 20 dakika dinlendirdim.

Sonra dinlenen hamuru tepsiye elimle yaydım. Şekilli pasta kalıplarıyla hamurları kestim. (Şekilli kalıp yoksa çay bardağının kenarıyla ay şeklinde kesip pişirebilirsiniz.) Kestiğim hamurları yağladığım tepsiye dizdim. Yumurta sarısını da sürerek bir güzel pişirdim.


Yavrulara afiyet olsun... Büyükler de kaçırabilir!

4 yorum:

sufi dedi ki...

Aysemam;
Pekmezli muhallebi neyse de, iyi ki ciğerlisini yapmamışsın!
Ama kurabiyenin terifini hemen beynime kaydettim toruncuklar gelince ben de yapmalıyım.Bizimkiler yaprak sarması hastası.
Bizim zamanımızda doktorlar "çocuklarınıza yedirdiğiniz şeylerin önce siz tadına bakın" derlerdi.Az bile olsa tuzlu ve şekerli verirdik, yeni doğan bebeğe mutlaka meme sonrası su verirdik, sarılık olmazlardı.Şimdi ne olduysa bunlar yasaklandı.Bizimkiler de torunlarım bir yaşına gelene kadar şeker ve tuz hiç vermediler, ama 2 sene önce çocukları hastaneye yatırdık. Vücutta tuz ve şeker eksikliğinden bir takım rahatsızlıklar çıktı, serumla şeker tuz yüklemesi yapıldı.Çok katı prensipler edinilmemesi gerektiğini düşünüyorum ben. Ya sen???
Sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,
Çok haklısın, her şeyin aşırısı zararlı. Biraz da doğal akışına bırakmak gerekiyor. Çocuklar insanı yönlendiriyor zaten.

Genç anneler çok ve çeşitli kitap okuyorlar bebek bakımı konusunda, bu da sanırım biraz kafa karıştırıyor. Ama kabul etmek gerekir ki çok bilinçliler...

Sevgilerimle...

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

en blogda bir pekmezli kurabiye tarifi yazdım geçenlerde. ben de önceleri sırf pekmezle yapıyordum ve pek lezzetli olmadı. pekmez sıvılaştırdığı için daha fazla un koymak gerekiyor. o da daha sert bir kurabiye anlamına geliyor. ben yarı pekmez yarı şeker koyuyorum. azıcık da tahin ilave ediyorum ve tereyağını azaltıyorum ki fazla un koymak zorunda kalmayayım.
azıcık şekerin zararı olmaz diyorum. çünkü içinde pek faideli başka şeyler var.
ben de adam akıllı peynirli bir tarif arıyordum, pek sevindim sizin tarife.
afiyet olsun ela'ya

aysema dedi ki...

Sevgili Hülya'nın Tuna'sı,

Pekmezli kurabiye tarifini yazdığın yazıyı okudum canım. Biz de yaptık. Fena değildi, ama Eloş peynirliyi çok sevdi.

Şekerle karıştırarak yapmak çok mantıklı, bir de onu deneyelim bakalım. Tatlı niyetine güzel olabilir belki.
Teşekkürler.

Sevgilerimle...