16 Şubat 2010 Salı

SADECE BEBEKLİ ANNELER OKUSUN


Tuvalet Eğitimi önemli biliyorsunuz. Bizim yavru bu işi yavaş yavaş öğreniyor. Her şey çok güzel ve zevkli. Tek sorunumuz lazımlığın (oturak) temizlenmesiydi. Ayıptır söylemesi kakasını yapınca oldukça zorlanıyorduk.

Sağolsun dedemiz, bu konuda da bizi oldukça rahatlatan bir öneri sundu, denedik, çok başarılı olduk.

Ben de annelerle paylaşmak istedim. Efendim yöntem çok basit. Oturağın içine bir parça tuvalet kağıdı koyuyorsunuz. Yavru kakasını yapınca birlikte tuvalete döküyorsunuz. Gerisi çocuk oyuncağı, rahatça temizleniyor. Ben çok sevdim bu yöntemi, sizlerle de paylaşmak istedim.

Hepinize kolay gelsin. Hoşçakalın...

29 yorum:

aykut dedi ki...

merhaba

KİTAP OKUYOR MUSUN?
Amerika da Afrika kökenli KÖLELERİN okuma yazma öğrenmeye cesaret ettiklerinde nasıl acımasızca cezalandırılıyorlardı.
Komünist manifesto
Karl marx : ücret, emek ve sermaye
(not: internette Marksist archive’de Türkçe bölümünden bulunabilir)

FRİEDRİCH ENGELS DİYOR Kİ:
Materyalist anlayışa göre, tarihte, egemen etken, sonunda, maddi yaşamın üretimi ve yeniden –üretimidir. Ama bu üretim, ikili bir özlüğe sahiptir. Bir yandan, yaşam araçlarının, beslenmeye, giyinmeye, barınmaya yarayan nesnelerin ve bunların gerektirdiği aletlerin üretimi; öbür yandan bizzat türün üremesi.

H. LEFEBVRE DİYOR Kİ:
Bütün sıradanlığı içinde gündelik hayat, tekrarlardan oluşur; İşteki ve iş dışındaki tavırlar, mekanik hareketler (ellerin ve vücudun hareketleri, aynı zamanda parçaların ve tertibatların hareketleri, rotasyon veya gidiş-gelişler), saatler, günler, haftalar, aylar, yıllar, çizgiler tekrarlar ve döngüsel tekrarlar, doğal zaman ve akılcı zaman, vs.


KAPİTALİZM İNSANI, BİLİNCİNİ, DUYULARINI MANİPLE EDER, BAZEN DE FELCE UĞRATIR.
Olaylar, olgular arasındaki bağıntıyı yok eder. Bireyin gündelik etkinliğinin toplumsal / sınıfsal ilişkilerden ayrı düşünülemeyeceği göz önüne alınarak insan pratiğinin değerlendirilmesi daha nesnel çözümlemeleri sağlayacaktır.

İşçi sadece emek ürününe yabancılaşmaz; üretim sürecine, üretim araçlarına ve kendi eylemine de yabancılaşır.

GÜNDELİK HAYATI ANLAMAK, ONU DEĞİŞTİRMEK İÇİN ZORUNLUDUR.

Antropolog Asch da Birleşik Amerika’nın güneyinde yaşayan bir kabilenin, HOPİLER kabilesinin görenek ve sistemlerini incelemiştir.
Bu kabilede, bizim toplumumuzun aksine bireysel rekabet ahlaki açıdan kınanmaktadır.
HOPİ ÇOCUKLARI oyun oynadıkları veya spor yaptıkları zaman hiç puan saymamakta ve kimin kazandığını belirlememektedir.

aysema dedi ki...

Sevgili Aykut,

Öncelikle hoşgeldiniz. Beni şaşırttınız, sadece anneler okur diye düşünmüştüm. Yorumunuz bu düşüncemin yanlışlığını da çarpıcı bir şekilde ortaya koydu.

Haklısınız, konu çok yönlü ele alınmalı. Günümüzde "bebek bezi sektörü" oldukça karlı, bu nedenle de tuvalet eğitimine iki yaşından önce başlanmasına karşı çıkılıyor. Oysa bu işi, çocuk için zevkli bir duruma getirdiğinizde başarı çabuk geliyor. Bizim ki "oh be!" diyor başardığını görünce...

Kitap okuyorum, bu sıra fazla zaman bulamasam da. Önerinizi dikkate alacağım.

Şu sıra Karl Marx'ın Kapital'ini okuyorum. Yalnız çizgi roman şeklinde, çok güzel özetlemişler. japonca'dan H.Can Erkin Türkçe'ye çevirmiş. Gördünüz mü bilmem. Çizgi roman okumayı sevmesem de bunu sevdim.

Teşekkürler yorum için...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili Aysema,
Bu blogçu "Aykut" bu saçma ve konuyla ilgisi olmayan yorumu, ilgili ilgisiz tüm blog yorumlarına koyuyor. "Melis"in sitesinde rastladım. Ciddiye almayın.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

bir de sanırım atılabilir lazımlık içi poşetler falan var. mothercare'de olabilir. yahu firmalar neden bu konuya eğilmiyor ki? ey yerli firmalar, atılabilir lazımlık içi aparatı yapın, köşeyi dönün :)

Prima Rima dedi ki...

Öğretmenim harikasınız:)))
Rima koca kız oldu diyeceksiniz belki ama ısrar ile büyük tuvaleti için hala lazımlık kullanıyor ,tuvalette oturmak hoşuna gitmiyor rahatda edemiyor bende lazımlık mevzusunda oldukca zorlanıyordum.
Bu fikir süpermiş nasıl olurda aklımıza gelmez bilmem ki:)
Çok sağolun.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Cancan'ın ciciannesi de okusa olur mu:))) hem onunda çok işine yarayacak bu bilgi...
Sevgiler Aysemacım...

Şeniz dedi ki...

Ben anne değilim ama bu müthiş bir fikir bence.Aklıma yazdım bir yerde lazım olurrrr.

Zuzuların Annesi dedi ki...

Aaaa çok ilginç ama ben de aynı yöntemi uygulamıştım çocuklar da,kesinlikle işe yarıyor:))
'Aklın yolu bir' diyor, saygılar sunuyorum:)))

ezelkizinodasi dedi ki...

Postun başlığını okuyunca pek ciddiye almamıştım amaaaa cidden çok teşekkür ederim işe yarar ve pratik bir bilgi bayıldım yakında lazım olacak bizede teşekkürlerrrr.

ezelkizinodasi dedi ki...

Postun başlığını okuyunca pek ciddiye almamıştım amaaaa cidden çok teşekkür ederim işe yarar ve pratik bir bilgi bayıldım yakında lazım olacak bizede teşekkürlerrrr.

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Bilgehan Merki,
Uyarın için teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Hülya'nın Tuna'sı,

Gerçekten de çok karlı bir iş olur onlar için. Ama tuvalet kağıdı çok daha pratik geldi bize.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Prima Rima,

Bazen büyük düşünmekten basit çareleri akıl edemiyoruz. Bu iş çok iyi oldu, paylaşmak istedim. Bir de aynı anda büyükle birlikte tuvaleti kullanmak çok hoşuna gidiyor miniklerin. Bir de banyoda kitabı var, ona bakıyoruz. Çocuk rahat ediyor altı kuru uyanınca. Birlikte seviniyoruz. Arada klozet üstüne konandan var, ona da alıştırma amaçlı oturuyor. Yavaş yavaş alışacaklar. Zorlamaya hiç gerek yok. Onlar her şeyi bizden iyi biliyorlar.

Ha bir de tüm nazları annelere...

Çok çok öpüyorum yavruları.

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Aslında bebekle ilgili olduğunu anlatmak için seçtim o başlığı. Yoksa bebekle ilgilenen herkes içindi. Özellikle de cici anneler, anne-baba anneler için gerekli değil mi?

Cancan'ı da annesini de, ciciannesini de öpüyorum.

aysema dedi ki...

Sevgili Şeniz,

Çok teşekkür ederim canım. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zuzuların Annesi,

Yöntem basit olduğu için insan söylemeye çekiniyor, ben de yazsam mı diye kararsızlık yaşadım, ama çok zorlanıyorduk. Sevinçle paylaşmak istedim.

Aklın yolu bir gerçekten de. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Ezelkizinodası,

İşe yaramasına çok sevinirim. Yorum için teşekkür ederim. Bu arada hoşgeldiniz.

Ezel Kızımızı öpüyorum. Sevgiler...

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Sevgili Dilek,
Benim BAlkız 3 gün küçük tuvaletini lazımlığa yaptı ama yaparken kakası geldi ve gördü! O zamnadan beri artık çişini de yapmıyor kakasından korktuğu için.Siz nasıl geçtiniz, bana da anlata bilir misin?
Teşekkürler!

Çınar dedi ki...

Ayy okumadan geçemedim:)) Çok iyi fikir, bana da bir gün lazım olur belki. Aminn:)

Sevgiler

MELİS dedi ki...

İleride lazım olabilecek bir bilgi:)
Teşekkürler..Sevgiler

mr_lonely dedi ki...

Bu Aykut neyin nesi ya? Her yere alakalı alakasız aynı yorumu yazıyor. Başk bloglarda da gördüm.
Komünist Manifesto'yla Karl Marx'la Lenin'le bu postun ne alakası var.
Bari değişik değişik şeyler yazsa da biz de okusak bilgilensek :@

Bu arada ileride anne olursam ben de uygularım artık bunları. :PP

aysema dedi ki...

Sevgili Çoban Yıldızı,

Özür dilerim, geciktim yanıtlamakta. İnternete çok az girebiliyorum bu sıralar.

Aslında fazla bir şey yapmıyoruz. Örnek olmak önemli. Oturağa yaptığı zaman da büyük sevgi gösterisiyle öpüyoruz Eloş'u... Çok hoşuna gidiyor. Zaten belli bir süre dikkat edince anlaşılıyor ne zaman yapacağı. Henüz tam olarak bitmedi. Bezine de yapıyor, oturağa da...

Aceleye gerek yok, yavaş yavaş kurtulacaklar bezden. Her çocuk kendine göre ayarlıyor zaten. Kesinlikle zorlanmamalı.

Balkız'ı öpüyorum. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Çok zevkli bir uğraş gerçekten. İnsan yenileniyor, gençleşiyor. Dilerim isteğen herkes bu mutluluğu tatsın... Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Melis,

Asıl ben teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür,

Mehmet Bey de aynı uyarıyı yaptı. Bilmiyordum. Saf saf yanıtladım.
Teşekkür ederim.

Sana da hayırlı teskereler olsun. Bu bilgi babalara da gerekiyor biliyorsun. Sevgilerimle...

mr_lonely dedi ki...

Komünist olmaya çalışıyorum, sınıfsız toplum istiyorum diye belirtmiş profilinde.
Saydım 27 tane blogu var arkadaşın. Her konu için post göndermek yerine blog açmış belli ki. :))
İzleyici sayılarına da baktım. Kimisinde sıfır kimisinde bir izleyici var. Adamın emekleri heba olmuş belli ki izleyici toplamaya çalışıyor. Bu yönden takdir etmedim değil. Ama yöntemi yanlış. :))

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür, zamansızlıktan gidip bakamadım. Yorum yanıtlarımı bile geciktirdim.

Bin çeşit insan var. Nasılsa blog açmak bedava, o da açmış...

Sen ne zaman gidiyorsun askere? Şimdi bloguna gidip bakacağım, belki yazmışsındır. Sevgilerimle...

mr_lonely dedi ki...

24 Şubat. Ben kışlanın kapısından içeri girmeden asker oldum diyemeyeceğim maalesef. Hala terslik çıkacakmış gibime geliyor... :((

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür,

Hayırlısı nasılsa öyle olsun. Sağlıkla git gel...