18 Mart 2010 Perşembe

ATATÜRK AÇILIMI MI? SAKIN HA!




Dün akşam haberlerinde Uğur Dündar, Turgut Özakman'la "Dersimiz Atatürk" filmi hakkında konuşuyordu.

Filmin galası bu akşam Çanakkale'de gösterilecekmiş, yarın da(19 Mart 2010) sinemalarda gösterime sunulacakmış. Filmi izledikten sonra düşüncelerimi yazacağım.

Turgut Özakman adı bende saygıyla karışık sevgi uyandırıyor. Hepimiz için, özellikle de çocuklarımız için bu ders her zamankinden daha önemli. Dersimiz Atatürk, bu dersten sınıfı geçmek zorundayız. Çok çalışmamız gerekiyor çooookkkk!

Ancak bu yazıyı, Uğur Dündar'ın tüylerimi diken diken eden bir cümlesi sonucu yazıyorum. Cümle şuydu:

"Atatürk açılımı yapalım!"

Aman, ne diyorsun Uğur Dündar! "Açılım" lardan dersimizi almadık mı daha?

Kürt açılımı, dediler partiyi kapattılar, kelepçeler taktılar, milleti ayrıştırdılar iyice...

Alevi açılımı dediler, alevileri bile birbirlerine düşürdüler...

Sanatçı açılımı dediler, sanatçılarımıza sizden bizden diye bakar olduk. Bu konuda -sanırım Yonca Evcimik'ti- "Gidelim bakalım, açılmadık bir yerimiz kaldı mı?" cümlesi damgayı vurdu.

Romen açılımı dediler, hatta ev vermeyi bile teklif ettiler. Garibanları inandı,sevindi; Kibariye'yle göbek bile attı, "Kim biliiirr kim bilir" şarkısı eşliğinde. Ama aklı başında olanlar, iş dedi; eğitim dedi...

Başka "açılım" var mıydı? Şimdi aklıma gelmedi. Ammaaan boş ver be anacım, zaten açılım maçılım yok, kapatmak için, oy kapmak için okşandılar o kadar. Yersen afiyet olsun...

Şimdi anladınız mı Uğur Dündar'ın "Atatürk açılımı yapalım!" sözünün beni neden çıldırttığını...

Sakın ha! Açılım maçılım istemiyoruz. Gölge etmeyin yeter!

Bu arada Çanakkale'nin geçilmez olduğunu kanıtlayan, "Geldikleri gibi giderler." diyenlerin şanlı zaferini kutluyorum. Geldikleri gibi gidecekler, ne güzel bir umut!

Siz okuyucular da lütfen dersinizi iyi çalışın. Bugünkü dersimiz ATATÜRK...


20 yorum:

nazpek dedi ki...

Aysema öğretmenim
akşam haberlerinde sakaryadaki kalabalığı görünce eminim sizde aynı duyguları hissetmişsinizdir.Bizler filmle falan uğraşırken atı alan üsküdarı geçmek üzere

Sokak Kedisi dedi ki...

Geldikleri gibi gidecekler, ne güzel bir umut!

Bir gelse o vakit... Bir gelse de her gün zedelenmeye devam edeceğine yaralarını sarmaya başlasa artık bu millet...

Anne İş'te dedi ki...

aysema öğretmenim;

yanlış ifade etmiştir kendini yada öyle düşünmek istiyorum:((

Ne günler yaşıyoruz,ne günler.....

aysema dedi ki...

Sevgili Nazpek,
Doğru söze ne denir, "Atı alan Üsküdar'ı geçti bile". Biz de hala platonik takılıyoruz. Elimizden başka da bir şey gelmiyor.

Koşullar eşit değil. Biz kurallara, yasalara göre davranıyoruz, karşı taraf her yol mübah anlayışında yürüyor.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sokak Kedisi,

O günler daha zordu ulusumuz için, ama Atatürk gibi bir lider vardı. Bugün toplumun önüne düşecek bir lider olsa...

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Anne İşte,

Yanlış ifade ettim, ben de sonradan farkettim, ama düzeltmedim. Sözüm Uğur Dündar'a değil ki. Açılım meraklıları "Gölge etmesin!" demek istemiştim. Uğur Dündar elinden geleni yapıyor. Bu koşullarda başka da bir şey yapılamıyor. Kuşatma her alanı sarıyor.

Sevgilerimle...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili Aysema,
Çokları gibi ana haberi Uğur Dündar'dan izliyorum. Ancak son aylarda ciddi kuşkularım olmaya başladı. Dün gece kılıksızların toplantısını 15 dakika ballandıra ballandıra verdi. Gazi'nin köyüne dönüşü 45 saniye. Acaba yanlış mı düşünüyorum?

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Bigehan Merki,

Zaman zaman aynı kuşkuları ben de duyuyorum. Ancak kızamıyorum da... Çünkü kılıksızlar çok güçlü, örgütlü, bilinçsiz topluluk ve öl dense, ölecek pek çok kişi var.

Oysa bilinçli, akıllı, ama örgütsüz, yoksul bırakılan kesim darmadağınık. Bir sözleriyle her yeri darmadağın ediyor kılıksızlar. Sonuçta o da insan, işsiz güçsüz kalmak da var değil mi?

Derlenip toparlanmak gerek, ama kim yapacak bunu?

Saygılarımla...

Çınar dedi ki...

Ben de Uğur Dündar'dan izliyorum haberleri bir o kaldı diye düşünüyorum. Bazen ben de kızsam da ekranda elinden gelenin en iyisini yaptığını düşünüyorum onun da sorumlu olduğu üsleri var. Aslında kendi fikirleri düşünceleri çok açık.

T. Özakman'la Atatürk açılımından bahsederken son derece iyi niyetle söyledi U. Dündar ama ben de aman ha dedim izlerken Aynı nedenle, açılım diye el attıkları ne varsa içini boşaltıllar çünkü. Atatürk konusunu aman el uzatmasınlar.

Sevgiler canım

sufi dedi ki...

Açılmadık şeyimiz kalmadı başları ve ....mızdan gayri.Bir de bu mu çıkmış? Kimbilir ardında ne vardır?
Hoş onlar Atatürk açılımını Can Dündar'la yapmaya kalktılar da, bence tutturamadılar.

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Ben de akşam haberlerini aynı kanaldan izliyorum. İzleyebileceğimiz o kadar az kanal kaldı ki... Haklısın elinden geleni yapıyor Uğur Dündar.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,

Haklısın, Can Dündar'la yapmaya çalıştılar tutmadı.
Bugün Bülent Arınç 15 dakikalık Çanakkale Zaferinden bahsettiği konuşmasında bir kez bile Atatürk diyememiştir.

Sevgilerimle...

MELİS dedi ki...

Sevgili Aysema Abla,Çanakkale Şavaşlarının yıl dönümünü kutlar,
şehitlerimize rahmet dilerim.

Sevgiler

elifin terazisi dedi ki...

Açılım konusunda sufime ve size katılıyorum.Neden çekindiler bilmiyorum , neredeyse filmin adını mıstık koyacaklardı.Bir millet kurucusuna daha ne kadar ihanet edebilir?

aysema dedi ki...

Sevgili Melis,

Çok çok teşekkür ederim canım. Hepimize kutlu olsun, o günler bir kez daha geri gelmesin. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,

Her konuda millete o kadar çok ihanet ediliyor ki şaşamıyoruz bile. Sevgilerimle...

neşe dedi ki...

Ben de açılım istiyorum madem ki herşeyi açıyoruz......Kendim için,çocuklarımın geleceği için ve güzel bir Türkiye için istiyorum...
Yazarlarımızın canım Türkiyemizi tüm dünyanın nazarında mahkum ettirememelerini istiyorum..
Sanatçılarımızın örnek olmalarını istiyorum.Benim de birçok sitemim ve birçok isteğim var.Ben vatan hainlerine açılımı reddediyorum....

aysema dedi ki...

Sevgili Neşe,

Açılım maçılım yok, oyalama var. Neyi açalım dedilerse berbat ettiler.

Elimizdekileri korusak kardır. Her şeyi karmakarışık ettiler, ülkeyi ayrıştırdılar, yaraları kaşıyıp kanattılar. Üstüne de ilaç yerine tuz döktüler. Herkesin canı çok yanıyor.

Sevgilerimle...

kamikaze dedi ki...

Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve Çanakkale şehitlerimizi rahmetle,sevgiyle ve saygıyla anıyorum.çook güzel yazmışsınız.Dersimiz Atatürk filmini de herkes izlemeli.ben daha izlemedim ama en kısa zamanda izlemeyi düşünüorum.

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,

Yorumların için çok teşekkür ederim. Dersimiz Atatürk'ü izlemek gerekiyor, haklısın.

Sevgilerimle...