30 Mart 2010 Salı

"BLOGLARDAN SEÇMELER" KİTABI ve SEVGİLİ HAYKIRIŞ


Arif Damar'ın sevdiğim bir şiiri var. Adı "Büyük Hüner". Sevgili Haykırış'ın hazırladığı "Bloglardan Seçmeler" kitapcığını gördüğüm zaman aklıma düştü yeniden bu şiir...

İnsanları sevmek kolay değil,
bir hürriyet bu
çetindir memleketimde.

Bu dünyada yaşadığın şu kadar yıl,
gerçekten, güzellikten, yiğitlikten
payına düşeni alabilmişsen,
vermişsen payına düşeni,
gerçek için, güzellik için,
gücüne karşı konmaz
korkusuz direnirsin.

Bilirsin,
bir kere korku düşerse adamın içine,
bir kere koparsa sevdiklerinden,
mümkünü yok
gitti gider.
Söner gözlerinde güzelim ışık
kararır, çirkinleşir yüzü
önceleri utanır belki
sonra vızgelir
umurunda olmaz dünya.

İnsanları sevmek büyük hüner
insanlarla beraber.


Sevgili Blog Dostları, Sevgili Arkadaşlarım,
İşte bu büyük hüneri HAYKIRIŞ kendi Blogunda yaptığı, her türlü övgüyü hak eden, bir çalışmayla bizlere sunuyor. Bu çalışmanın içine katılması gereken pek çok değerli blog var kuşkusuz. Ancak Sevgili Haykırış bu güç işte bir adım atmış. Belki yeni çalışmalara kaynaklık edecek bir ilki başlatmış.

Kendisine çok teşekkür ediyorum. Hem bu güzel çalışmasının içinde benim amatör bloguma da yer verdiği için, hem de (daha önemlisi);

"gerçekten, güzellikten,yiğitlikten payına düşeni aldığı için; payına düşeni verdiği için" sonsuz teşekkürlerimle kutluyorum onu...

Bu arada, siz tüm blog arkadaşlarıma da yaşamıma renk kattığınız, ışık olup bilmediğim konularda beni aydınlattığınız, içten dostluğunuzla mutluluk eklediğiniz için sevgi ve saygılarımı gönderiyorum.

İyi ki varsınız, iyi ki burada olma şansını yakaladım.

14 yorum:

üryan dedi ki...

A.Damar ve büyük hüner..

dün benim de blogumdaydı desem..

aynı anda ne çok kişinin aklından aynı şeyler geçiyormuş meğer..

sevgiler.

beenmaya dedi ki...

yürekten görülenler yeterlidir. ve yürekten verilenler ne olursa olsun en önemlisi, en özeli, en değerlisidir.

sevgili abim haykırış'ın bu çalışması yüreklerimizin karşılaşması değil mi aslında...

aysema dedi ki...

Sevgili Üryan,

Sizin yorumunuzdan sonra bir başka blogda da tesadüfen rastladım. Sizin blogunuzu ve o blogu blog listeme ekledim.

Kalıcı olmak, gerçek şair olmak böyle bir şey değil mi*

Hepimizi aynı duygularda buluşturuyor. İnsanlaşmamıza katkı sağlıyor. İyi ki şiir ve şairleri var. Onlarsız yaşam ne kadar kuru olurdu.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Her şey yürekte gizli değil mi? Sevgili Haykırış, yüreğinin güzelliğini üleştirmiş, bizleri birbirimizle buluşturmuş oldu çabasıyla.

Ben pek çok yeni blog keşfettim bu sayede...

Ona ve sana çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

Efsa dedi ki...

Emeğine sağlık Haykırış' ın. Hepimizi bir arada buluşturdu ve saygımıza sevgiler ve dayanışma da ekledi.

aysema dedi ki...

Sevgili Efsa,

"Saygımıza sevgi ve dayanışma da ekledi" demişsin ya çok doğru. Ayrıca eklemek istiyorum, keşke bloglardaki bu dostluk ve dayanışma gerçek yaşamda da olsa...

En karşı olduğumuz insanların düşüncelerine bile saygı gösteriyoruz, düşüncelerini açıklamalarına olanak sağlıyoruz. Katılmadığımız noktaları eleştiriyoruz, ama belli bir saygı çerçevesinde...

Onun için de bloglar vazgeçilmez oluyor hepimiz için.

Sevgilerimle...

haykırış dedi ki...

Sevgili Aysema Öğretmenim,
Onore etmişsiniz beni teşekkür ediyorum. Sağolun.
İllaki olması gerek şeklinde düşünmüştüm ama kişiselden ziyade büyük organizasyonlar tarafından yapılsa daha iyi olurdu çünkü eminim ki çok değerli yazarlar çıkacaktır.
Evet Efsa kardeşiminde buyurduğu gibi belki hiç okumamışlar bile okuyacak biribirlerini.
Daha güzel çalışmaların yapılması dileğiyle.
Sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış tekrar teşekkür ederim. Sevgilerimle...

Serkan Özçalık dedi ki...

Haykırış ağabey gerçekten çok iyi bir projeye imza atmış. Kendisine bir de buradan tekrar teşekkür ediyorum. Bu arada üçümüzün de son bloglarında, aynı şair'in aynı şiir'inden bahsetmesi çok hoş bir tesadüf olmuş.

aysema dedi ki...

Sevgili Serkan,

Gerçekten çok hoş bir tesadüf... İyi ki şiirlerde buluşuyoruz, iyi insan olmaya çalışıyoruz. Şiir insanı insana yaklaştıran en etkili güç.

Sevgilerimle...

JİVAGO dedi ki...

Canı gönülden siz ve diğer arkadaşları kutluyorum.

Veren arkadaşında gönlüne sağlık.

Sevgilerimle

ŞANSLI dedi ki...

Sevgili aysema!
Şiiri çok severek okudum.Haykırışın yazılarını hiç okumadım.Şimdi övgüyle bahsettiğiniz haykırışın bloguna bakmak istiyorum.
Sevgiler:)

aysema dedi ki...

Sevgili Jivago,

Arkadaş gerçekten çok büyük emek harcamış, mahçup oldum.

Teşekkür ederim yorumun için, sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Şanslı,

Şiiri beğenmene sevindim.
Sevgili Haykırış sayesinde ben de pek çok yeni blogla tanıştım.

Sevgilerimle...