21 Mart 2010 Pazar

BUGÜN DÜNYA ŞİİR GÜNÜ



21 Mart önemli bir tarih... Pek çok şey var kutlanan, kutlanırken de ödümüzü koparan... Aman! bir olay çıkmasın, canlar yanmasın dediğimiz...

Ben Şiir'den yanayım bugün.

Biraz önce Ruhat Mengi'nin Star TV'de sunduğu tartışma programını izledim. Şimdi de Genel Kurmay Başkanımızla yaptığı söyleşiyi izliyorum.

Bugün Dünya Şiir Günü... Ben de beğendiğim bir şiiri yazıp ütü eşliğinde Sayın Başbuğ'un söyleşisini izleyeceğim. Şiir, Behçet Necatigil'den:

SES

Kopan çığlar altında kalanlar olduğu
Oysa görülüyordu.

Bir kadının ilerde
Bir şeyler hıçkırdığı;
Bir erkeğin, birine,
Görünmeyen birine bir şeyler seslendiği
Oysa görülüyordu.

Ama duyulmuyordu, SES!
Sanki ses olmayınca hiçbiri olmuyordu.



Şiirsiz kalmayın. Ses olun,ışık olun...
Ses olmayınca, karanlıklar aydınlanmıyor ki...

Işıl ışıl pazarlar herkese...

10 yorum:

alizafersapci dedi ki...

Farklı taraftan bakabildiğiniz için sevindim. Teşekkürler.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

ne güzel bir raslantı ben de bu gün bir şiir koymuştum sayfama...

Sevgilerimle

ŞANSLI dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Alizafersapçı,

Çok teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Ne güzel bir tesadüf gerçekten, şiir gününe gelmesi güzel olmuş. Birazdan okumaya geleceğim şiirini. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Şanslı,

Asıl ben teşekkür ederim. Sevgilerimle...

GünCeraN dedi ki...

Kameraları, mikrofonları bir kez olsun Söğüt'e tutmaz da hep Hakkari'ye, Şırnak'a tutarsan gövde gösterileri alır başını gider; biz de her yıl bu zamanlar tedirginliğimizi sürdürürüz.

Zaten "bahar bayramının ortaya çıkış efsanesinden" bahsetmek bile zararlı artık, malum.

Yine de Bahar bayramınızı, Şiir bayramını kutlarım, öğretmenim. Sevgiyle, şiirle kalın; güneşli günler...

aysema dedi ki...

Sevgili Günceran,

Çok haklısın, o kadar çok şey var ki görünmez eller tarafından karalanan. "Atatürkçüyüm" demenin bile yürek istediği günlerden geçiyoruz... Ama bu düzen böyle gitmez, gitmemeli değil mi?

Şiir olmalı, şiir olmayan yerde insan sevgisi de olmuyor.

Sevgilerimle...

NiLaY dedi ki...

hosgeldiniz ve iyi ki geldiniz bloguma ki ben de sizi tanimis oldum :)) sevgiler..

aysema dedi ki...

Sevgili Nilay,

Ben de sizi tanıdığım için mutluyum.
Sevgilerimle...