27 Mart 2010 Cumartesi

"DERSİMİZ ATATÜRK" Ü İZLEDİM



Hemen söylemeliyim, çok beğendim. Tüm çocuklarımızın izlemesinde yarar var.

Eleştirilecek yanları yok mu? Bence Halit Ergenç' e yapılan makyaj olmamış. Çok az makyajla çok daha iyisini yapabilirlerdi. Kendi görünümüyle çıksa da olurdu... Ama bu o kadar önemli değil.

Önemli olan çocuklarımıza Atatürk'ün yaptıklarını doğru bir şekilde anlatmaktır. Bu başarılı bir şekilde yerine getirilmiş.

Öyküyü Anlatan Çetin Tekindor ve onu dinleyen çocuklar oldukça başarılıydı. Tarihi sahnelerin belgelerlerle desteklenmesi yerindeydi. Canlandırmalar etkiliydi. Müzikler etkileyiciydi. Tüm oyuncular başarılıydı.

Yıldız Kenter, Macide Tanır, Müjdat Gezen, Muazzez İlmiye Çığ, Turgut Özakman, Uğur Dündar, Fahrettin Karaca sözleri ve görüntüleriyle filmi günümüze taşımışlar. Ne eksik ne fazla, tam kararında bir katkı sağlamışlar.

Tüm film boyunca süs yok, abartı yok, her şey dozunda ve gerçeklere uygun işlenmişti...

O zaman haydi çocuklar:

"Arş arş arş ileri!"

Dersimiz Atatürk'e...


Not: Bu arada "Dünya Tiyatrolar Günü" kutlu olsun. Biliyorsunuz bugün sahneler herkese kapılarını açıyor. Yer bulabilirsem ben gideceğim. Sevgilerimle...

10 yorum:

Prima Rima dedi ki...

Öğretmenim ne güzel anlatmışsınız film hakkında düşündüklerinizi.Çok istiyorum izlemeyi bende.Hatta Rima ile izlemek isterdim Atatürk ile ilgili kitaplara bakmayı çok seviyor ama sinemada ne yapar bilemiyorum :(

aysema dedi ki...

Sevgili Pirima Rima,

Gerçi biraz küçük, ama sever filmi. Çünkü çocuklar da var ya...

Birlikte izlemek de ne güzel olur. Sinemada pek çok aile çocuklarıyla birlikte gelmişti. Öğretmenler topluca getiriyormuş öğrencileri. Bunlar sevindirdi beni.

Sevgilerimle...

sufi dedi ki...

2 yaşındaki torunum Ege'ye soruyoruz "Atatürk nerde?" diye; pat pat kalbine vurup "buradaaa" diyor.
Nasip olursa ben de bu filme gideceğim.Sevgilerimle.

Pilli Petro dedi ki...

henüz filmi izlemedim ama izlemek gerek. dünya tiyatrolar günüydü evet ama ben oyunu gerçek izleyicilerle izlemeyi tercih ettim :)

yeliz dedi ki...

merak ediyordum, olumlu eleştirilerinizi okuyunca karar verdim, umarım fırsat bulup izleyebilirim.
sevgiler

Zuzuların Annesi dedi ki...

Sizin yorumunuz benim için önemli,izleyeceğim hocam.

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,
Aferin tatlı torununa... Onlar bizim geleceğimiz, umudumuz.

Film özellikle ilköğretim öğrencileri tarafından izlenmeli. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Pilli Petro,

İzlemekte yarar var. Tiyatroya gitsinler de ne zaman olursa olsun, yeter ki gidilsin değil mi? Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Yeliz,
Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zuzuların Annesi,

Çok teşekkür ederim. Sen de benim için çok önemlisin. Sevgilerimle...