8 Mart 2010 Pazartesi

SEN AYAK ALTINDA DOLAŞMA


Bugün duyulması gereken en son cümle bu olsa gerek, ama duydum işte, hem de bana söylendi; hem de sevgili eşim tarafından!

"Sen ayak altında dolaşma istersen, git bekçinin evine!"

Bir de kovuldum, evden kovuldum anlayacağınız. Oysa dün akşam "Yarın 8 Mart, Emekçi Kadınlar Günü" demişti, unutmuş olamaz. Yoksa emekliler, emekçi sayılmıyor mu? Ben bilemedim, "Git istersen, ayak altında dolaşma!" dedi. Tamam ev usta kaynıyor, ben ortada kaldım, hava soğuk, yorulma, üşüme, demek istedi; ama böyle de söylenmez ki! Hem de Dünya Kadınlar Günü'nde...

Kutlu olsun herkese diyorum , kadının, emekçi kadının; erkeğin, emekçi erkeğin emeklerinin boşa gitmeyeceği zamanları da görürüz inşallah...

Haa biraz önce geldi, elimdeki nescafeyi ona verdim, ne yapayım evimin direği olur kendisi, üşümüş kıyamadım!

Mart, martlığını yaptı yine... İşin sonuna yaklaşmışken, yağmura razı olmuşken dolu yağdırdı ya başımıza, alacağı olsun! Ne yaparsa yapsın baharın eli kulağında...

Bu arada biraz önce öğrendim, Elazığ'da deprem olmuş, Sevgili Hemşehrilerime büyük geçmiş olsun, ölenlere rahmet, kalanlara şifa ve sabır diliyorum. Bu sıra ev altüst durumda, haberlerden habersizim. Çok üzüldüm.

Şimdi gidip biraz daha ayak altında dolaşsam mı,yoksa bilgisayarda turlasam mı bilemedim. Aklım evde olsa da ikinci şık daha cazip geldi, biraz daha kalayım en iyisi. Hepinize sevgiler...

13 yorum:

Bekriya dedi ki...

kadınlar gününüz kutlu olsun. eşinizi kınayalım ayıp etmiş :) ama işlerin karışık olmasından dolayıdır diye tahmin ediyorum yoksa yapmazdı dimi hele de böyle bir günde: )

sevgiler...

sufi dedi ki...

Aysema'm sevgili eşin; "Gönül tahtında oturanlar, ayak altında dolaşmazlar" demek istemiş bence, sevgilerimle.

nazpek dedi ki...

Sizi düşünmüşdür öğretmenim ben öyle anladım.
Hepimize geçmiş olsun deprem korkutucu ders almamak dahada vahim.

Evren dedi ki...

bazen erkekler doğru kelimeleri bulamazlar... aslında şöyle demek istediğine eminim!
canım karıcım, bir gün olsun sen bu işlerle uğraşma, uzat ayaklarınjı keyfini çıkart emekliliğinin, ben dünyanın bütün sıkıntılarını ikimiz adına sırtlarım...
demiştir, demek istemiştir, ciddi, valla, hakkaten bak, yemin...
:)))

beenmaya dedi ki...

kutlu olsun günümüz diyeceğim ama sabah sabah aldığımız ve hala devam eden haberler yüzünden kötü de başladık güne...

haykırış dedi ki...

Sayın Aysema öğretmenim,
Hemen suçlamayın lütfen zira sayın eşiniz sizin ayakta kalıp yorulmanızı istemediği için o tür bir söylemde bulunmuştur.
Gününüz kutlu olsun.
Saygılarımla

içimdeki yolculuk (funda) dedi ki...

onu söylediğinde kötü bi niyeti olduğunu sanmıyorum hocam sizi düşünmüş..günümüz kutlu olsun

Onuncu Köyün Adamı dedi ki...

Kadınlar gününüz kutlu olsun. Herkes için özellikle kadınlar için daha güzel günlerin gelmesini diliyorum..

MELİS dedi ki...

Ulusumuzun,dünyanın ve sizin "Dünya Kadınlar Günü"nü kutlar,deprem kayıplarına rahmet dilerim.

Sevgiler

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili Aysema,
Bu mutlu gününüzü kutlarım.

JİVAGO dedi ki...

Bugün çok sinirliyim Dilek hanım çok...

Bugün "Dünya Kadınlar Günü" diyorlar.Kınıyorum,kızıyorum.yine isyanlardayım arkadaş.Ne demekmiş kadınlar günü?Onlar olmasaydı kimi dövüp,eziyet,naz yapacaktık.Onlar olmasaydı,biz kahvede,meyhanede zevk yaparken,kim tarlada çalışıp ekinimizi biçecek,paramızı cebimize koyacaktı?Onlar olmasaydı,bebelerimizi kim besleyecek,büyütecek,önümüze aş koyacak,gece koynumuza girecekti?Onlar olmasaydı,kim sabahın beşin de kalkıp fabrikalarda çalışacak,otuzuna gelmeden göçüp gidecekti?Onlar olmasaydı,bizim suçumuzdan erkek çocuk vermedi diye kimin üzerine kuma getirecektik?Onlar olmasaydı,kimi beşikkertmesi yapıp,daha on ikisine gelmeden kuzen oğlunun koynuna sokacak veya berdele verecektik?Onlar olmasaydı,kim pazarlarda,çarşılarda,şirketlerde ezen erkeklerle omuz omuza çalışacaktı?Onlar olmasaydı,öfkemizi,hırsımızı kimden çıkartıp,ölesiye kimi dövecektik?Onlar olmasaydı,et pazarında kimler dört ekmek parasına delikanlılarımıza hizmet verecekti?Onlar olmasaydı,kimin emeğini bu kadar kolay sömürebilecektik?Onlar olmasaydı,kimler Kur'an kurslarına,hacılara,hocalara,falcılara gidip Arap sermayesine katkıda bulunacaktı?

Hadi bunlardan da geçelim arkadaş;onlar olmasaydı Kurtuluş Savaşı'nda emperyalistlere kimler şamarı nasıl atacaktı?...Vatan kurtuldu da iyi mi oldu sanki?Şimdi yönlerimizde rengarenk bayraklar,bulvarlarımızda rengarenk yabancı bayanlar dalgalansaydı kötü mü olurdu yani?Çok kızıyorum,çok kınıyorum bu kadınlarımızı arkadaş.İşte bunun için karınlarından bebeyi,sırtlarından sopayı eksik etmeyelim.Suçu olsun olmasın her gece basalım sopayı,nasılsa bilmediğimiz bir suçu vardır onların.

Çünkü onlar bizim kadınlarımız,
doğuştan suçlu kadınlarımız!

Jivago

Esmir dedi ki...

Değerli Hocam,

Pek çok kadına örnek olan, üreten, çağdaş ve aydın bir kadın olarak sizi tebrik ediyor,

Kadınlar Gününüzü Kutluyorum...

Sevgi ve saygılarımla...

Arzu Breda dedi ki...

Sevgili Aysema Öğretmenim;

Eşine fazla kızma, ne de olsa bir erkek.. Gayet doğal davranmış.. Yaratıldığı veya evrimleşebildiği kadar davranmış..

Sen de biliyorsundur, kadınlar daha çabuk evrimleştiler, erkeklerden.. Bizim de, onların evrimleşmelerine yardımcı olmamız gerekir.. :)

Ben de senin, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Gününü canı gönülden kutluyorum..

Sevgiler bırakıyorum kucak dolusu, sana ve ailene..