27 Nisan 2010 Salı

"BÖL ve YUT " - BANU AVAR




Banu Avar gazeteci, yazar; Sıdıka Avar'ın da kızı... ADD Zonguldak Şb. davetlisi olarak gelmişti. Yavruları yolcu ettikten sonra Sendika Binasındaki konferasına gittim.

Çok da iyi ettim. Hem ayrılığın yükünü hafifletmiş oldum, hem de oldukça yararlandım. Tüm söylediklerine katılmasam da pek çok konuda benzer düşündüğümü söyleyebilirim.

Oldukça kalabalıktı. Alt solunda yer bulamayınca balkondan dinledim konuşulanları. Bir de kitabını alıp imzalattım.

"Sınırlar Arasında" TRT-1'de sunduğu programla ilgili araştırmalarını içeriyor. Hatırlayanlar bilir, ilgiyle izlenen güzel bir belgeseldi. Fazla uzun sürmedi, program yayından kaldırılmıştı.

Kitapla ilgili Banu Avar:

"Sınırlar Arasında", bu coğrafyanın en çok karıştırıldığı dönemlerden birinde yirmi ülke ve bölgeyi dolaştı. Bir yıl içinde otuz programda gözlemler, tespitler ve anılar; gözyaşı, hüzün ve sevgi derlendi. Her ülkede, ihanete buluşanlarla da, sadakati bilenlerle de konuşuldu; işte şimdi onlar satır aralarında sizlerle buluşacak." diyor.

Diğer kitapları:
Hangi Avrupa?, Avrasyalı Olmak, Böl ve Yut, Hangi Dünya Düzeni?

Şu kitabın adına bakar mısınız? Böl ve Yut.

Okumakta yarar var...

14 yorum:

Mavi Balon dedi ki...

Banu Avar'ı bende takip eder izlerim. ama yakındır rahmetli türkan Saylan gibi suçlayıp, ahkam kesmeleri. Şu ülkemde kadın olduğum için en çok da ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNEN KADIN olduğum korkar oldum.

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

İşsiz gazeteci. Yayını kaldırılan gazeteci. Söylediği doğrular köyden kovduran gazeteci. Kitabı hemen edinmeliyim.
Teşekkürler öğretmenim..

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili Aysema,
Güzel insanları, ülkeme katkı veren insanları desteklemek ve onurlandırmak çok güzel. elimizden geldiğince okunmasını ve tanınmasını sağlamak önemli. Güzel katkınız için teşekkürler.

oyumben dedi ki...

Doymak bilmeyen besili bir canavarın midesindeyiz zaten. Bağırsaklara doğru ilerliyoruz. İnanmıyorsan TV seyret.

DecisionS dedi ki...

Atatürkçü, bilgili, görgülü, kaliteli, kültürlü güzel insan

Çınar dedi ki...

Ne yazık ki Banu Avar'ın da sesini kestiler tv de. Oysa sadece birkaç tane kalmışlardı gerçekleri anlatan yol gösteren:(

Sevgiler

MAVİANNE dedi ki...

kitabını edinip okumalı
aydınlanmalı

aysema dedi ki...

Sevgili Mavi Balon,

Sana "korkma" demek isterdim, ama ne yazık ki beyni yıkanmış örgütlü bir yığın insan ve onları kullanan kötü niyetli kişiler var. Korku imparatorluğu kurmak için var güçleriyle, üstelik her yol mübah diyerek, çalışıyorlar.

Kurtuluşu, Atatürk'ün çizdiği çağdaş,laik,sosyal bir hukuk devletinden yana olanların bilimin ışığında birleşmesindedir diye düşünüyorum.

Tüm değerlerimizi yıkmaya çalışanlar bu işi kendi başlarına yapmaya kalksalardı, işimiz kolaydı, ama sınırlarötesi güçlerin oyununa gelerek kendileriyle birlikte hepimizi uçuruma sürüklüyorlar.
Tüm yurtseverlerin buna DUR! demesi zorunludur.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,

Ülkemizde ne yazık ki BAŞARI cezalandırılıyor.

Tartışma programlarında, son yıllarda yıldızlaşan kişileri dinliyorum da onlar adına utanıyorum. Hem de nasıl aldıkları kuşkulu adlarının başında prof. yazılıyor!

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Merki,

Ben de hem onlara hem de size teşekkür ediyorum.
Saygılarımla...

aysema dedi ki...

Sevgili Oyumben,

Bu sıra bol bol Meclis'teki Anayasa tartışmalarını izliyorum hayret ve şaşkınlıkla!

Uyuklaya uyuklaya parmaklar yarışıyor.

aysema dedi ki...

Sevgili DecisionS,

Bence de aynen öyle...

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

TRT'nin haline bakar mısın? Bizim vergilerimizle toplanan paralar kimlere, nasıl dağıtılıyor görüyoruz. Yandaş basını doldurdular oraya, ekranlardan yağ damlıyor! Doğru söyleyenleri alırlar mı içlerine?

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Mavi Anne,

Okumalıyız haklısın. Çocuklarımıza insanca yaşayabilecekleri bir dünya bırakmak için okumalıyız hem de çok... Uyanık olmalıyız.

Sevgilerimle...