1 Nisan 2010 Perşembe

HÜZÜN GELDİ BAŞ KÖŞEYE YERLEŞTİ


Türküler bitti;
Halaylar durdu;
Al damar, mor damar, şah damar sustu.

Hüzün geldi baş köşeye yerleşti, demiş Bedri Rahmi Eyüboğlu...

Tam da dediği gibi, hüzün geldi yüreğime oturdu.

Ölümler acıtıyor, hele yakınınızdaki kişilerse acı yürekleri dağlıyor.

Bugün öğretmen arkadaşımı kan kanserinden kaybettik. Bir diş kanamasıyla hastaneye gidip yirmi dört gün sonra yaşamı yitiriş! İnanası gelmiyor insanın...

Dizi dizi şehitlere mi yanarsınız?

Karaelmas Üniversitesindeki genç doktorun bunalımlar sonucu arabasını uçurumdan denize sürerek intiharına mı?
Aynı sokakta oturduğumuz ailenin, Altınoluk'ta tüpsüz dalış yapan üniversite öğrencisi oğluna mı?

İnsan yaşamı bu kadar mı ucuzladı? Farkında olan, duyarlı, eğitimli insanlarımız hiçbir dönemde bu kadar aşağılanmamıştı. Kaç iyi yetişmiş insanımız intihar etti, bilen var mı?

Offf! Üzgünüm, çok üzgünüm bugün!

Ölüm geldi mi ne desek boş...

35 yorum:

Yelish dedi ki...

Ayni duygularla yazmisiz
Cok uzgunum

ŞANSLI dedi ki...

Üzüntünü paylaşıyorum...

sufi dedi ki...

Başköşemizde oturan hüznün son günü olmalı bugün. Şaşırtmalıyız onu ve biran evvel savulup gitmeli. Üzüntün üzüntümüzdür dostum. sevgilerimle.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Dün gce tam yatmak üzereyken, babsının yatılı bölge okuluna bırakıp, ertesi günü kaybolduğu haberini aldığı Umut'un , foseptik çukurunda cesedi bulunduğu haberini duydum.

Dilekcim bu ülke artık bizim doğduğumuz, çocukluk yıllarımızı geçirdiğimiz ülke değil. Burası başka bir yer...

Ecehan dedi ki...

Ölüm kendi mi geliyor yoksa biz mi çağırıyoruz diye düşünüyorum zaman zaman.
Gidenler bizm canlarımız. Üzüntü hepimizin.
Kolay atlatmamızı diliyorum öğretmenim.

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Düzen, insanları kimliksiz, kişiliksiz kılmaya devam ediyor, insan toplumda, ama yalnız. bu başıboluşta maalesef kötü ve uğursuz haberler tüm hassas yürekleri dağlamaya devam ediyor. Toplumsal moralsizliğimiz bir uçuruma doğru koşar adım gidiyor. Acaba dinginleri kontrol edebilecekmiyiz? yoksa...

beenmaya dedi ki...

ölüm bu aralar yine sık sık adını andırır, etrafımızda dolaşır, canlarımızı yakar oldu...

başınız sağolsun.
başımız sağolsun...

NzN dedi ki...

Herkesin başı sağolsun...
Ben ölümle ilgili şöyle bakıyorum ve canımın acısının üstüne bu bakışlar pansuman yapıyorum:
Gitmeye karar vereni ne yaparsan yap durduramazsın ki zaten durdurmamalısın da. Bu bedenden, bu fiziksel dünyadan almasını gerekeni almış ve artık ayrılmıştır. Dolayısı ile onun gelişimi ile ilgili güzel bir adımdır, ileriye yöneliştir, kendini tamamlamaya daha bir yaklaşmışlık durumudur...
Biz arkada kalanlar güzel yüreklerimizden geçen kocaman sevgiyle onları uğurlayalım ki yolları açık olsun, ruhları, özleri mutlu olsun.

Allah kolaylıklar ve büyük sabırlar versin.

nazpek dedi ki...

üzülmemek eldemi

Tabiat Ana dedi ki...

başınız saolsun :(

elifin terazisi dedi ki...

"Bu ne beter çizgidir bu
Bu ne çıldırtan denge
Yaprak döker bir yanımız
Bir yanımız bahar bahçe..."
Hasan Hüseyin

Allah sabırlar versin....

sufi dedi ki...

Son dönem, intiharların sayısını ben de merak edip araştırdım Aysema'm. İçler acısı doğrusu. Tüm sebepsiz gibi görünen sebepli ölenlere ve diş kanamasından ölen arkadaşımıza Allah'tan rahmet diliyorum.Ben de bugün senden esinlenip HÜZÜN hanımın hikayesini yazdım.Sevgilerimle.

Yazgüneşi dedi ki...

son zamanlarda
genel olarak
gözpınarlarımda birer damla asılı gezer oldum...
..
...
iç acısı kronik adeta...

Newbahar dedi ki...

Tanıdıklara ölüm değdi mi!
bir başka üzülüyor insan. Matem, işte o zaman tutuluyor. Başınız sağolsun, mekanı cennet olsun öğretmenimizin.
İntihar ediyorlar dahası ettiriliyorlar!!..
Öldürülüyorlar, sağa sola atılan cesetleri toplanıyor.
Mehmedim şehid oluyor, kan ağlıyor vatan...
İyi bişeyler olmuyor artık. Daha kötüsünü bekliyorum ben.

Selamlar

Newbahar dedi ki...

Tanıdıklara ölüm değdi mi!
bir başka üzülüyor insan. Matem, işte o zaman tutuluyor. Başınız sağolsun, mekanı cennet olsun öğretmenimizin.
İntihar ediyorlar dahası ettiriliyorlar!!..
Öldürülüyorlar, sağa sola atılan cesetleri toplanıyor.
Mehmedim şehid oluyor, kan ağlıyor vatan...
İyi bişeyler olmuyor artık. Daha kötüsünü bekliyorum ben.

Selamlar

JİVAGO dedi ki...

Yaşamın gerçeği olmasına rağmen, her
ölümü, hazan mevsiminde yere düşen
bir yaprağa benzetirim.

Bahar ve arkasından yaz aylarında yeni tomurcukların patlayıp filizlenmesi dileklerimle sevgiler...

kamikaze dedi ki...

Başınız sağolsun.Şehitlerimizin mekanı cennet olsun.Allah başka acı göstermesin.Acınız acımızdır.Sabırlar diliyorum Allahtan.

aysema dedi ki...

Sevgili Yelish,

Yazını okudum, bir kez daha okuyacağım. Çok etkilendiğimi söyleyebilirim.

Blog yazan arkadaşlarıma bakıyorum, gerçekten çok özel insanlar. Duyarlı yürekler yazıyor, anlatıyor,paylaşıyor. Pek çok konuda aynı duyarlılıkları göstermemiz belki de bizleri buluşturuyor.

Keşke hep güzel olaylar olsa da onları paylaşsak. Ama yaşam acılar da yaşatıyor hepimize. Kalbimiz ağlarken gülen yazılar yazamıyoruz ki...

Belki paylaşıp rahatlamak da gerekiyor. Birbirimizi onarıyoruz böylece. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Şanslı,

Çok şanslı olduğumu düşünüyorum yorumlarınızı okuyunca. Şansımız bu kadar güzel yürekle buluşmamız değil mi? Sevgilerimle. Teşekkür ederim dostluğuna.

cinar dedi ki...

başınız sağolsun. çok üzücü haberleri biz de okuduk maalesef. şaka gibi ya. bir gün varlar bir gun yoklar.. allah geride kalanlara saglik versin ne diyeyim.. :(

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi'm,

Sadece bizimkiler değil, toplumumuzun üzüntüleri de son bulsun diyorum ben de...

Bu arada yazılarını okuyamıyorum. Blog açılıyor azıcık, ilk cümleden sonrası gelmiyor. Sayfanın tamamı açılmıyor. Evren'in, Zeugma'nın, Rüyayla'nın blogları açılmıyor nedense. Anlayamadım bir türlü. Düzelmesini bekliyorum. Sevgiler...

aysema dedi ki...

Ahhh Lalecim, o çocuklara nasıl kıyıyorlar? Canavar mı olduk, insanlığımızı iyice mi yitirdik? Bu kaçıncı çocuk ölümleri? Aynı okulda daha önce insanlık dışı olaylar yaşanmış.

Öğretmenlere, okullara güvenemezsek kime güveneceğiz? Tüm öğretmenlere güvenemiyorum ben bile... Bu çılgınlık, çıldırıyor muyuz nedir?

aysema dedi ki...

Sevgili Ecehan,

Bazen suç bizde belki, ama çoğunlukla dışardan geliyor tehlike...

Arkadaşım ne içki,ne sigara kullanıyordu. Sosyal bir arkadaştı.Düzenli aile yaşantısı vardı. Biri Mimarlık okuyan, diğeri fen lisesinde öğrenci iki kız babasıydı. Eşi de öğretmen.

Sanırım iyi insanlar her şeyden daha çok etkileniyor, toplumu dert ediyor.

Bilmiyorum, kafam karışık.

Teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Bilgehan Merki,

Freni patlamış araba gibi hızla gidiyoruz. Toplumsal cinnet mi geçiriyoruz?

Gençler, yaşlılar, kadınlar, erkekler intihar ediyor görünüşteki nedenler küçük, ama onları tetikleyen toplumsal kayış çok büyük.

En küçük olayda öfkeleniyoruz. Patlamaya hazır insanlar topluluğu olduk. Çare bulmak zorundayız bu gidişe...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili NzN,

Çok iyi yapıyorsun aslında.

Biz biraz fazla duygusalız galiba. Normal ölümlere daha kolay katlanılıyor da diğerleri zorluyor kişiyi.

Çocukların öldürülmesi, askerlerimizin ölümü, intihar etme durumuna gelen insanlarımız ve kanser belası bence kader değil. Sorumlular sorumluluklarının gereğini yapsalar daha az yaşanacak bu acılar değil mi? Teşekkürlerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Naz PEK,

Hep üzülüyoruz yazık ki... Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Tabiat Ana,

Teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Elifinterazisi,

"Dostum dostum güzel dostum..."

Çok teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,

İntiharlar araştırılması, çözümler üretilmesi gereken çok önemli bir konu. Keşke yetkililer de senin kadar duyarlı olsa...

Yazılarını okuyamıyorum hala...

aysema dedi ki...

Sevgili Yazgüneşi,
Kıyamam gözyaşlarına, kimse ağlamasın...

Aslında bu kadar güzel ülkede yaşamamamız gereken saçma sapan şeyler yüzünden oluyor bütün bunlar. Teşekkürler.

aysema dedi ki...

Sevgili Newbahar,

Yine de umudumuzu yitirmemek zorundayız. Bazen bunalıyoruz, yakınımızdakilere gelince daha fazla tepki gösteriyoruz. Ancak çok da güzel, iyi yetişmiş insanlarımız var iyi ki...
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Jivago,

Zamansız düşen yeşil yapraklar daha çok acıtıyor galiba... O tomurcuklar açmalı, vakitsiz ölmemeli değil mi?

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,

İçimi ısıttı yorumun, evet, son olsun. En azından vakitli olsun. Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Çok teşekkür ederim. Güzelliklerde buluşmak dileğiyle sevgiler sana...