7 Nisan 2010 Çarşamba

NEDEN HEM KÖR, HEM KADIN?



Melanthius'a, Dionysios'un bir tragedyası hakkında ne düşündüğünü sormuşlar:

"Laf kalabalığından tragedyayı göremedim ki" demiş.

Biz de şu sıralar ulusça "ADALET"i arıyoruz ya? Aklıma takıldı.

Neden adaletin simgesi olarak elinde terazi kadın seçilmiş? Hem de gözleri bağlı olarak?

Ben düşündüm bulamadım. O kadar çok laf kalabalığı içinde olan insan var ki, ekranlarda konuşan, bilgiçlik taslayan, yüksek yüksek mevkilerde bulunan, ünlü, ünsüz olan, kafam iyice karıştı.

Sahi, "Adalet"in ne olduğunu gören, bilen var mı?

Ve neden gözleri bağlı bir kadın olarak simgelenmiş "Adalet" ?


EK: TIK

14 yorum:

Ayşe dedi ki...

arastirdim- Wikipedia soyle diyor:

Lady Justice aslinda Roma Adalet Tanricasi Justitia'dir... Kadin olmasinin sanirim baska bir aciklamasi yok...

Gozlerinin bagli olmasinin sebebi ise her turlu ayrimciliga karsi (para, guc, kimlik, zayiflik) tarafsiz kalmak icindir, yani tarafsizligi simgeler.

terazisi ise davanin her iki tarafinin da arti ve eksilerini tartmak icin olup, iki ucu keskin kilici mantigin ve adaletin her iki tarafa da gidebilecek gucunu anlatmak icindir...

sevgiler.

elifin terazisi dedi ki...

Tarih boyunca erkek gücü temsil etmiştir, kadınla sembolize edilmesi belkide güç ve adaletin birarada bağdaşmadığındandır.
Ayrıca mitolojiden gelen heykel figürü, hafiften omuzları açılmış, bir bakire şeklinde, ama artık bizdeki yeni heykel, gözleri açık ve daha kapalı kıyafetli bir kadın şeklinde...Sevgiler:)

WarhaWk dedi ki...

Shakespeare demiş ki :

Bir keresinde büyük bilim adamı Einstein'a ,'bir mil kaç fittir?'
diye sormuşlarUsta o "alaycı" ifade
ile, beynimizi ezberden çok düşünmek
için kullanmamız gerektiğine işaret ederek, "Bilmiyorum.Her hangi bir kaynak kitaptan iki dakikada
bulabileceğim gerçekle beynini neden
doldurayım ki?"diye cevap vermiş.

Güzel değilmi "alaysı" cevap aysema hanım.

"Çaresi ve alaysı şeyleri iyi ayırt etmek gerek.Ölmüşle,olmuşa çare yok."

iyilikle

sufi dedi ki...

Bence Aysema'm; Kadın Allah'ın rahim sıfatı olduğundan esirgeyen ve bağışlayandır kendisi. Gözü kapalı bile olsa doğruyu yalnıştan ayırabilme özelliğine sahip, kutsal bir varlıktır. ANNE dir öncelikle, almadan vermeyi bilendir.Sevgilerimle.

Mavi Balon dedi ki...

Sevgili sufi'nin yorumunu okuyunca yazacak bir kelimem olmadığını anladım. Teşekkür ederim harika bir yorum olmuş.

Adsız dedi ki...

:)) her şey çok komik.

kürt ahmet
(torunu)

JİVAGO dedi ki...

Kadın olması belki daha iyi sevgili
Aysema . Körlüğe gelince,
bazı körler, kör olmayanlardan daha iyi görürler..önemli olan adalet,
ancak hangi adalet,şu anda ki değil
herhlade!

Sevgilerimle

aysema dedi ki...

Sevgili Ayşe,

Çok çok teşekkür ederim açıklamalarına. Senden sonra ben de biraz araştırdım. Yazının sonuna bu konudaki tartışmayı ekledim.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,

Yakında tesettüre sokarlar, daha sonraki bir zamanda da karaçarşafa sokarlar. Ve en sonunda, böyle bir heykelin yüzüne tükütürüm, diyerek kaldırırlar.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili WarhaWk,

Paylaşım için çok teşekkür ederim. Olmuşla ölmüşe çare yok, ama geçmişten ders almak diye de bir şey var değil mi?

Bu arada hoşgeldiniz.

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi'm,
Söylediklerine katılıyorum, yalnız gözlerinin kapalı olması beni rahatsız ediyor.

Mitolojide tarafsızlığı simgeliyor. Yargılanan kişinin kim olduğuna önem vermeden eşit olarak davranıyor herkese.

Ama ben gözlerin çok önemli olduğuna inanıyorum. Dil yalan söyler, gözler söylemez.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Mavi Balon,

Çok çok teşekkür ederim canım. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Komik olan ne? Anlayamadım. Gerçek kimliğinizi yazar mısınız? Gerçekten merak ettim.

aysema dedi ki...

Sevgili Jivago,

Kadın olması bence de çok doğru. Keşke daha çok kadın etkin görevlerde bulunsalar. En azından kadın-erkek sayısı eşit olsa. Durum bugünkünden daha iyi olurdu.

Adalet herkese lazım. Sevgilerimle...