15 Nisan 2010 Perşembe

TEK TİP Mİ?




Evet, tek tip olmalı...

Alan var, alamayan var; olan var, olmayan var!


Anaokulunda yaşadıklarınızı düşünün bir. Arkadaşlarınızla mankenlik yarışına daha o zamanlarda başlamadınız mı? Hadi oraya belli sosyal yapıdaki çocuklar gidiyorlar, giyinmeyi öğreniyorlar, fazla sorumlulukları yok, SBS, YBS yok!


Çalışanlar bilir. Her sabah az mı sıkıntı çekiyorlar kıyafet konusunda? Ne giysem? Çok bile olsa, seçmek sıkıntılı değil mi?

Sevgili anneler, babalar, öğretmenler, öğrenciler... Çocukların okula gitmeden her sabah böyle bir sıkıntı yaşamalarına razı mısınız?

Ben değilim. Okul kıyafetlerinin tek tip olmasının sayısız yararı var...
En azından, eşit koşullarda olmasalar bile eşit görünecekler!

Bu arada sabah dışardan gelen sesleri duyunca baktım, çocuklar bayram hazırlıkları için sahada toplanmış. Neşelendim, dışarı çıkıp fotoğraflarını çektim. Rengarenk kıyafetleri hoşuma gitti, ama olmaz dedim, her gün bayram değil ki...
(fotolara tıklayarak büyük haline bakın. Çok tatlılar.)

Keşke o günler de gelse, hayat bayram olsa! Belki o zaman...

Sevgilerimle...

ÖNEMLİ: Milli Eğt.Bak. bu konuda ANKET düzenlemiş.
Katılmak isteyenler için ŞURADA...

25 yorum:

üryan dedi ki...

O kadar doğru bir noktaya temas etmişsin ki.
özellikle çocuklar konusunda kesinlikle aynı kanaatteyim.. Hadi ilerleyen yaşlarda insan, çul çaputun birşey olmadığını anlıyor ama, o yaşları ve o yaşlardaki çocukların dış görünüşe dair acımasızlıklarını düşünüyorum da..

Üniversite çağına okul kıyafeti, kesinlikle tek tip olmalı..

Handan dedi ki...

Çok haklısın.

elifin terazisi dedi ki...

Haklısınız, üniversiteye giden kızım,önceden şundan bir kurtulsam dediği, her gün giydiği okul formasının aslında ne pratik bir çözüm olduğunu şimdi fark ediyor.

Ozgur dedi ki...

KAtılıyorum:)

anneyazar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
anneyazar dedi ki...

Tek tipliliği sevmiyorum öğretmenim ben . Bağışlayın beni lütfen. Benim fikrim belirli sınırlamalar çerçevesinde serbest kıyafete geçilmesi.

kuzunun annesi dedi ki...

Belli sınırlamalar konusu koca bir soru işareti bence , taviz tavizi dogurur sanki. Bencede tek tip üniforma giylmeli.Eğitimde fırsat eşitliği olmaması baska bir tartısma konusu belki ama kıyafet konusunda eşit olsunlar en azından.
Aklıma geldi de , dünyanın en gelişmiş ülkelerinden Japonya'da bile üniversite egitimine kadar forma giyiliyor bu arada.

Adsız dedi ki...

Sevgili hocam,Aslında tek tipliliği bende sevmiyorum ama, Bahsettiğiniz gibi herkes istediği gibi giyinemiyor. Bazıları markalardan marka seçerken , bazıları ise mlesef giyecek elbiseyi işportodan almak zorunda kalıyor. İşte bu nedenle size katılıyor ve saygılarımı sunuyorum

A.ÖZTÜRK

CocuklaCocuk dedi ki...

çok haklısınız kesinlikle tek tip olmalı, hemen ankete katılmaya o zaman

Newbahar dedi ki...

Akşam yemeğimizin tartışma konusuydu. Ben tek tip uygulama devam etmeli dedim, eşim kaldırılsın dedi.
Sosyal sınıf ayrımı, maddiyat ayrımı gözetmeksizin ne güzel tüm öğrenciler eşitti.
Eğer serbest olursa hem maddi durumu olmayan öğrenciler ezilecek, hem her gün giyilen kıyafetler çabuk eskiyeceği için ailelere masraf çıkacak.
Çocuklar birbirleriyle kıyafet ve marka yarışına girecek.

Ankete muhakkak katılacağım. Umarım böylesi gereksiz bir uygulama olmaz.

Zuzuların Annesi dedi ki...

Bence de çok doğru.Daha anaokulunda yaşıyoruz aynı sıkıntıyı...
Tek tip olsun kıyafetler en azından görüntüyü kurtarmış oluruz hem o zaman,eğitim sistemiz de her şey çok düzgünmüş gibi görünür belki:(

Neyse;bir önceki postunuzda gördüm Yağmur bebek geliyormuş.Gözünüz aydın:)
Nasıl? Perdeler temiz oldu mu hocam?:)

Zeugma dedi ki...

Sevgili Aysema Öğretmenim;

Bence de kesinlikle tek tip...
Yaz aylarında denenmiş serbest kıyafet uygulamasında bizzat yaşadığım gerçek marka yarıştıran çocukların diğerleri üzerinde açtığı ruhsal yaralar...
Kesinlikle komplekse kapılıyorlar ve tam ergenlik yaşlarında bu onlar için yaşayabilecekleri en kötü şey..

Bugün İngiltere, Amerika gibi pek çok ileri ülkede, kolejlerde tek tip kıyafete devam edilmesi boşuna değil..

Sevgilerimle...

buraneros dedi ki...

Ne yazık ki tektip giydirseniz de örtemiyorsunuz gerçeğin üzerini... Önlükle belki eşitlik sağladık diye düşünüyorsunuz, düşünüyoruz. Ama! El örgüsü, abladan abiden küçülmüş hırkayla okula gitmek zorunda kalan, ayakları su içindeki çocukla ötekinin arsındaki gözden kaçmayan farkı ortadan kaldırmak için de bir çaba gerekiyor sanki... Ve el vermek gerekiyor, tek tip kıyafet çözümlerinden ziyade... Konuşmaktan öte görevler düşüyor herbirimize: kendi şehirlerimizde kendi çevrelerimizden bir çocuğun elinden tutmak, tek başımıza olamıyorsa çok olarak. Kimimiz üstüne başına katkı yaparken, bazılarımızda elinden tutup kitapçıya götürerek, belki ilk filmini izlemesini sağlayarak... Bir zincir oluşturup, o zincirin çözülmesine izin vermeyerek. Çözüme katkı cümlelerimizde değil yani, ellerimizde:))

aysema dedi ki...

Sevgili Üryan,

Aynı sizin gibi düşünüyorum, özellikle ergenlik çağındaki çocuklar zaten pek çok sorun yaşıyorlar bir de giyim kuşamla uğraştırmanın anlamı yok. Hafta sonları bile yeterince dert ediyorlar ne giyeceklerini...

Ayrıca bu konunun altında başka amaçlar olduğunu da düşünüyorum. Her yolu deniyorlar çünkü...

Evet bizim için giysi değil, içindeki insan önemli, ama o yaşlarda öyle düşünmüyor insan...

aysema dedi ki...

Sevgili Handan,

Nedense bu sıralar hep haksız olanların sözü dinleniyor! Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'interazisi,

Çok geç olmadan vazgeçmeleri gerekiyor. Sadece yoksul çocuklar değil, diğerleri de farklı boyutta da olsa aynı sıkıntıları yaşayacak. Çarşı çarşı dolaşıp duracaklar...

Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Özgür'üm canım benim...

aysema dedi ki...

Sevgili Anneyazar,

Bağışlamak ne demek, hepimiz görüşümüzü yazıyoruz sonunda, katkın için çok teşekkür ederim.

Ben de tek tipi sevmiyorum, ama okulda üniforma giyilmesinden yanayım. Dershanelerde serbest kıyafet giyiyordu çocuklar, bir görsen aralarındaki yarışı...

Bir kısmı sahneye çıkacak gibi geliyordu derslere... Aile-çocuk çatışmalarından endişe ediyorum.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Kuzuların Annesi,

Çok haklısın, kapıyı araladığınız zaman içeri ne gireceğini bilemezsiniz. Özgürlük kuralsızlık değildir.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Öztürk,

Aynı görüşteyim sizinle. Teşekkür ederim katkınız için...

aysema dedi ki...

Sevgili Çocukla Çocuk,

Katılmak gerekiyor ankete. Sonradan geri dönüş çok daha zor olur.

Tek sorun kıyafetmiş gibi sürekli ortaya atıyorlar. Eğitimin dünya kadar sorunu var çözümlenmeyi bekleyen!
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Newbahar,

En çok kız çocukları dert ediyor kıyafeti, erkekler daha rahat olabiliyor bu konuda. Gerçi artık erkek çocukları da pek süslü.

Teşekkür ederim canım.

aysema dedi ki...

Sevgili Zuzuların Annesi,

En zor dönem anaokulu ve ergenlik çağı zaten...

Diğer açılımlar gibi bu da, çocuklarla aileleri birbirine düşürecekler.

Perdeler tamam, işler bitti gibi...
Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma,

İşin içinde olanlar olacakları daha iyi görebiliyor.Haklısın.

Umarım olmaz. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Buraneros,

Hepimizin yakın çevresinde el verilmeyi bekleyen pek çok çocuk var, haklısınız.

Biz bu konuda kendimizce bir çözüm ürettik. On beş günde bir toplandığımız arkadaş grubumuz var. Yirmişer lira veriyoruz her birimiz. Toplanan parayı üniversitede okuyan öğrencilere burs olarak gönderiyoruz.

Yapacak çok şey var aslında.

Teşekkür ederim.