19 Mayıs 2010 Çarşamba

AY OĞUL AY KEMAL'İM

Gör ki ne haldedir "Ey Türk Gençlik " in
Gör ki ne haldedir "Bu yurdun efendisi"
Gör ki ne haldedir " Bursa'da dediklerin "
Sen hep Samsun 'a mı çıkarsın ay oğul, ay Kemal'im
Hele bir de oralara
Çık hele bir
Çık hele bir
Kemal'im


Kimi kurşun sıkar, kimi cop sallar

Kimi akar okulların kapılarından

Defteri kan, kitabı kan, günaydını kan

Böyle mi doğmuştu güneş Samsundan?

Ekmeksizler okul diye meleşir

Bir kalemi yedi kardeş üleşir

Ölen ölür, ölmeyenler ağlaşır

Bu muydu beklediğin Kurtuluş'undan?


Sen hep Samsun'a mı çıkarsın

Ay oğul, ay kemal'im

Hele bir de okullara

Çık hele bir

Çık hele bir Kemal'im.


Pamukta, tütünde neler dönüyor

Demirden, petrolden kimler vuruyor?

Millet ucun ucun akmış gidiyor

'Benim bu gidişe aklım ermiyor'

Vahdettin döküntüsü fetva veriyor.


Derdim çoktur, hangisine yanayım?

Hangi bir kurbana ağıt düzeyim?

Ne yöne gittik ki geldik bu yana?

Kemal'im Kemal'im tatlı Kemal'im,

Kılıcı belinde atlı Kemal'im.


Sen hep böyle heykelde mi durursun?

Sen hep böyle NUTUK'ta mı durursun?

Sen hep böyle Samsun'a mı çıkarsın?

Ay oğul, ay Kemal'im.


Hele bir de kahvelere Irgat Pazarlarına

Hele bir de zindanlara

Çık hele bir

Çık hele bir Kemal'im

Yazın gel, güzün gel, zemheride gel

Zemheri soğuk dersen Kemal'im

Azıcık beride gel,

Gel de anlasınlar sen kimin Kemal'isin

Ağanın mı, beyin mi, beyoğlunun mu?


Gel hele bir

Gel hele bir

Gel de anlasınlar sen kimin Kemal'isin.


Gel de bir gör hallerimizi

Kimler çalıp çırpar ellerimizi

Yunuslu, Pirsultanlı dillerimizi.


Sen hep Samsun'a mı çıkarsın?

Ay oğul, ay Kemal'im

Hele bir de her yere

Çık hele bir

Çık hele bir Kemal'im.


Çık ki her yer Samsun olsun Kemal'im

Çık ki her yer Samsun olsun Kemal'im...


Şiir Hasan Hüseyin Korkmazgil'in "Yaşlanmayan Ananın Yaşlanmayan Mektubu" adlı şiirinden. Bir önceki "Zonguldak'ta Umutlar Tükeniyor" yazımda şiirin bir bölümünü yayınlamıştım. Bu da başka bir bölümü...


Bugün 19 Mayıs, ulusumuzun kurtuluş meşalesinin yakıldığı gün... Atatürk'ün doğum günü...

Hepimizin Bayramı Kutlu Olsun.


Zonguldak'ta acılı bekleyiş sürüyor, umut yok gibi...


NOT:


Ve "19 Mayıs" ın benim için çok özel ve güzel bir anlamı da var. Büyük kızım, canlarımdan biri, Sevgili Özgür Anne'yi doğurduğum gün bu gün.


Sevgili kızım, Doğum Günün Kutlu Olsun. Yavrunla, eşinle hep mutlu olmanı diliyorum. Sizlerin mutluluğu bizim de mutluluğumuz biliyorsunuz.

İkiniz, sen ve Sevgili minik kızım, benim en değerli eserimsiniz. İyi ki sizi doğurmuşum, iyi ki bizim yavrumuzsunuz. Ela Yağmur'u daha çok öpüyoruz. Hepinizi çok seviyoruz.


26 yorum:

beenmaya dedi ki...

her şeye rağmen günümüz, bayramımız kutlu olsun. olsun ki umudumuz da daim olsun...

ama size iki kere kutlu olsun. kızınıza tüm sevdikleriyle birlikte nice seneler diliyorum. düş gibi ama gerçwek seneler...

sufi dedi ki...

Ben de beenmayam gibi "bayramımız kutlu olsun"derken herşeye rağmen sözünü demeden edemiyorum. Ufacık bir umut ışığı yansa da tam içimizdeki karanlık köşecikte, yaşanılanlardan sonra çok yorgunuz her nedense...
O mutlu günde 19 Mayıs'ta ana olduğun için seni de, senden doğmayı seçen güzel kızını da, ufukta doğmaya çalışan demokrasinin parlak güneşini de sevgiyle kucaklıyorum tontini.

Çınar dedi ki...

Ben de Sevgili beenmaya Ve Sevgili Sufi gibi herşeye rağmen demeden edemeyeceğim ama yine benim de, ufacık bir ışık yandı yüreğimde. Umuyor ve inanmak istiyorum ki herşey daha güzel olacak.

Umudumuz yarınlarımız gençlerimizin ve bizim bayramımız kutlu olsun

Bu özel günde anne olmanın mutluluğunu tatman ne güzell.

Sevgili kızın Özgür Anne'nin doğum günü kutlu olsun. Tüm sevdikleri ve yavrusuyla birlikte sonsuz mutluluklar

Sevgiler

elifin terazisi dedi ki...

Umudum var, inşallah ilerleyen dakikalarda tekrar sayfanıza gelip kutlama yorumları yazacağım....

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya'm,

Umutlar yeşersin, meyve versin, dal budak salsın artık. Güneşli güzel günlerde, aydınlık yarınlarda türkü söyleyelim hep birlikte...

İki bayram ve bir hüzün yaşıyoruz bugün. Teşekkür ederim güzel sözlerin için...

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi'm,

Yorgun düştük olmayacak işleri oldurmaya çalışanlardan, yetti gayri...

Beenmaya'ya söylediklerimi sana da söylüyorum. Umutlarımız yeşersin artık..

Çok çok teşekkür ederim kızım ve kendi adıma...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar'ım,

Çok çok teşekkür ederim hepinize... Öyle güzel geldi ki sözleriniz bana...

Demokrasi güneşimiz aydınlatsın ülkemizi. Çocuklarımız daha aydınlık bir geleceğe yelken açsın.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili elifin terazisi,

Ahh ne güzel olurdu, mutlu haberi alsak, alabilsek!

Ancak umut yok gibi. Sadece göçük olsaydı, belki kurtuluş olurdu. Grizu çok daha acımasız, patlama büyük, zaman geçti, hala ulaşılmaya çalışılıyor...

Yine de ah ümit!

Sevgilerimle...

WarhaWk dedi ki...

19 Mayıs Bayramımız kutlu olsun.
Sevgiler , Saygılar
Cenk

Pilli Petro dedi ki...

çifte bayram olmuş bugün size öğretmenim :) özgür annenin doğum gününü sizin de bayramınızı kutlarım.

Ela Yağmur'u es geçmeyelim kocaman öptüm onu da :)

Esmir dedi ki...

Sevgili Öğretmenim,

Hasan Hüseyin Korkmazgil'in
"Yaşlanmayan Ananın Yaşlanmayan Mektubu" adlı şiiri çok güzeldi. Şairimize saygılarımla.

Bu arada bende yaşamakta olduğumuz acılı ama her şeye rağmen umutlu bekleyişimizin yanısıra; hepimizin 19 Mayıs bayramı ve biricik kızınızın da doğum günü kutlu olsun. Allah nice yılları sevdiklerinizle hep birlikte yaşamayı nasip etsin...

Dualarımız 30 madencimizle!

Sevgi ve saygılarımla...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Şimdi ekranlara acı haber düştü. Hepimizin, milletimizin başı sağolsun...

Zuzuların Annesi dedi ki...

Bayıldım şiire,iki damla göz yaşımda düştü:(

Ve sevgili özgür anne ne güzel bir günde doğmuş,kutluyorum bende...Nice mutlu yaşları olsun bir ömür sevdikleri ile birlikte:)

özlem dedi ki...

Bu yıl bayramımızı çok buruk kutladık, biraz geç oldu ama kızınız özgür anne'ya de mutlu yıllar dilerim sevgili öğretmenim .



www.hayatizlerim.com

aysema dedi ki...

Sevgili Cenk,

Çok teşekkür ederim. Daha güzel bayramlarda buluşmayı hak ediyoruz değil mi?
Senin yazını da beğenerek okudum. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Pilli Petro,

Teşekkür ederim canım. İnsana mutluluklarını gönül huzuruyla kutlama şansı bırakmıyor ki gelişen olaylar.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgişi Esmir,

Hasan Hüseyin'in bu şiiri her okuyuşta beni yeniden etkiliyor. Onun için de pek çok kez paylaştım. Beğenmene sevindim.

Güzel dileklerine teşekkür ederim.
Madencilerimizin ailelerine sabır dilemekten başka bir şey gelmiyor elimizden.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Merki,

Ateş düştüğü yeri yaktı yine. Son olsa keşke.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zuzuların Annesi,

Kıyamam gözyaşlarına. Güzel dileklerine teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Özlem,

Haklısın, bayramımızı buruk kutladık. Dileriğimiz coşkuyla kutlayacağımız günler gecikmeden gelir.

Teşekkür ederim. Sevgilerimle...

Efsa dedi ki...

Bilgisayarım bozuk olduğu için bayadır uzak kalsamda kızını ve 19 Mayıs ımızı kutluyorum.

Sevgiyle :)

kamikaze dedi ki...

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramınız kutlu olsun.Kızınızın doğum gününü kutlarım.Nice sağlıklı,huzurlu,mutlu sevdikleriyle upuzun yıllar geçirmesini dilerim.Her şey gönlünce olsun.

kamikaze dedi ki...

Aysema öğretmenim bloğumda ödülünüz var.İlk aklıma gelen blog dostu oldunuz.Her zaman bize umut veren,bizim duygularımıza tercüman olan yazılarınızın devamını diliyorum.

aysema dedi ki...

Sevgili Efsa,
Çok teşekkür ederim canım. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,
Senin de bayramın kutlu olsun. Kızım ve kendi adıma teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Hem ödül için hem de güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Bakmaya geleceğim. Sevgilerimle...