21 Mayıs 2010 Cuma

İŞİTME CİHAZI SEÇMEK ZORUNDAYIM LÜTFEN YARDIM EDİN

Babamın bir kulağı ağır işitiyordu uzun zamandır. Alanya'da doktora gitmiş, kulağını tazyikli suyla yıkamışlar, diğer kulak da zor işitir olmuş. Doktora gittik burada, kulakları vakumla temizledi doktor, ilaç verdi, kullandık.

Bugün üçüncü kez gittik doktora, işitme cihazı dedi tek kulak için. Ağır duyması iletişimi oldukça zorlaştırıyor, işitme cihazı alalım dedik, dedik ama odyometrisi dinleyince şaşırdım. Eve gelince biraz da internetten araştırdım. Şimdi kafam karmakarışık oldu. Neye karar vereceğimi şaşırdım.

Kimisi kullanılmasından yana, kimisi çok karşı! İşitme cihazları çeşit çeşit! Sol kulağa dijital kulak arkası işitme cihazı kullanabilir, dedi doktor. Babam seksen yaşında. Bu konuda gerçekten yardıma ihtiyacım var. Bilgisi deneyimi olan varsa lütfen yardımcı olsun. Babam SSK emeklisi. Cihazlar ucuz değil, aldığımız işe yarasın istiyorum. Ne kadarını SSK karşılıyor, onu da bilmiyorum.

En önemlisi babama alacağımız işitme cihazının işe yaraması tabi ki...

Bildiklerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler...


Bu arada doktorların haline de acıdım doğrusu, yukarıdaki tablo her şeyi anlatsa da eksik. Çünkü muayane edilen hasta sayısı 120 görünüyor ekranda. Ancak daha muayene olmayı bekleyen pek çok hasta var sırada. En az 30 daha desek, bir günde 150 hasta muayene eden doktora acımaz mısınız?

Ve hastalara...


*İşitme cihazı seçimi konusunda yardımlarınızı bekliyorum...

29 yorum:

Efsun dedi ki...

Merhaba benim annem kullaniyor, kulak ici dijital ama amca ne kadar rahat kullanir bilemiyorum. Annem cok memnun, Alman markasi bir alet, markasini ögrenir yazarim. Birde annem emekli sandigindan emekli, aletin büyük bir kismini sadece tek kulak icin kurum karsiliyordu, SSK ne verir bilemiyorum...

Çınar dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım. Keşke yardımcı olabilseydim.

Sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Efsun,

Çok çok teşekkür ederim. Annenin rahat kullanması içimi rahatlattı biraz. Doktor babam için kulak arkasına takılanın daha uygun olacağını söyledi. Bilemiyorum, araştıracağız iyice... Anladığım kadarıyla iyi bir seçim yapmak gerekiyor. Denemek gerekiyor. Bir şekilde çözümlemek zorundayız.

İlgine tekrar teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar'ım,
Teşekkür ederim. İnsan başına gelince öğreniyor. Ben de öğrenmeye çalışıyorum.
Sevgilerimle...

Demli Hayat dedi ki...

Hele bir de o ilçenin pazarı kurulduğunda görün poliklinik sayılarını...
Sağlık ocağında çalışırken pazarın kurulduğu günler 2-3 kat daha fazla hasta bakardık.

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Öğretmenim, babamıza geçmiş olsun dileklerimi iletip ellerinden öpüyorum. Konuyla ilgili bir posta yazdım. Bilginize.
Sizi seviyorum :)

Yeliz dedi ki...

İsitme cihazları konusunda fikir sahibi degilim ama olur da istediginiz cihaz Amerikada olursa , ya da orda cok daha uygun vs , elimden geleni yaparım ,aklınızda bulunsun.

Sevgiler

beenmaya dedi ki...

sevgili aysema

sevgili delfina'nın blogunu biliyor musunuz bilmem ama kendisi size yardımcı olabilir diye düşünüyorum. linkini aşağıya yazıyorum.

http://isitmekaybi.blogspot.com/

aysema dedi ki...

Sevgili Demli Hayat,

Hoşgeldin, ilgine çok teşekkür ederim. Burada da pazar olduğu günler ilaç yazdırmaya gittiğimizde aynı tabloyla karşılaşıyoruz.

Gerçekten doktorların işi çok zor.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen'im,

Verdiğin adresi biraz inceledim, sonra da işitme cihazı denemek için çarşıya gittik, yanıtlayamadım. Ancak Delfina'nın blogundan çok yararlandın. Ön bilgiyle gitmem iyi oldu. Denemek üzere bir aletle eve geldik. Babam henüz alışamadığı için tedirgin. Bakacağız artık. Yardımın için çok çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle öpüyorum seni.

aysema dedi ki...

Sevgili Yeliz'im,

Nasıl duygulandığımı anlatamam. Babama okuttum, inanamadı. Bu kadar çabuk nasıl olur, diye hayretler içinde kaldı. Çok teşekkür ederim, inan gözlerim yaşardı ilgilerinizden.Blogu, iyi insanlarla buluşmamızı sağladığı için de çok seviyorum. Tekrar teşekkürler. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya'm,
Delfina'nın blogunu Gülen'in ve Senin sayende öğrendim, çok da yararlandım. Bloguma ekledim, biraz daha inceleyeceğim. İletişime de geçeceğim.

Çok çok teşekkür ederim canım. Sizleri çok seviyorum, benim güzel yürekli dostlarım...
Herkese sağlık diliyorum. Sevgilerimle...

Efsun dedi ki...

Annemle konustum bugün, kullandigi marka "earnet" mis. Belki kulak arkasi kullanilanida vardir...

aysema dedi ki...

Sevgili Efsun,

Çok teşekkür ederim canım. Markayı not ettim.

Denemek için kulak arkası aldık, babam pek memnun kalmadı, başkalarına bakacağız. Alışması çok zor olacağa benziyor. Biraz uğraşacağız sanırım...

Tekrar teşekkür ederim. Sevgilerimle...

cinar dedi ki...

Sevgili Dilek Hanım,

cihaz markalarıyla ilgili bir bilgim yok ama bu sene yayınlanan SUT'ta ödemesiyle ilgili olarak şöyle der:

7.3.7. İşitme cihazları

(1) Kurumca sadece analog ve dijital işitme cihazı bedelleri ödenir.

(2)İşitme cihazlarının 01/05/2010 tarihine kadar imal ya da ithal edildikleri ülkelerde sertifikalı olduğunun (CE,FDA,TGA,SFDA gibi) belgelendirilmesi,

(3) İşitme cihazlarının 01/05/2010 tarihine kadar imal ya da ithal edildikleri ülkelerde kullanıldığına dair ilgili ülkenin ruhsatlandırma biriminden veya bağımsız Sağlık Teknolojileri Değerlendirme (HTA) biriminden alınacak, ürünün ülkede kullanıldığına ve geri ödeme kapsamında olduğuna dair belge ya da ilgili ülkenin Sağlık Bakanlığı’ndan alınacak aynı özelliklere haiz belgelerden herhangi biri ile belgelendirilmesi.

(4) İşitme cihazı bedellerinin Kurumca ödenebilmesi için; Kurumla sözleşmeli resmi sağlık kurumlarınca, işitmenin cihaz ile düzeltilmesinin mümkün olduğunun, Kulak Burun Boğaz uzman hekimi veya 3 Kulak Burun Boğaz hekiminin yer aldığı sağlık kurulu raporu düzenlenecektir.

(5) Raporda işitme cihazının analog ya da dijital olduğu belirtilecek, dijital cihaz önerilmesi durumunda analog cihaz önerilmeme gerekçesi ayrıca belirtilecektir.

(6) Odyoloji test sonuçlarını gösterir belgenin aslı rapora eklenecektir. Odyoloji testlerinin, Kurumla sözleşmeli sağlık kurumlarında/kuruluşlarında veya raporu düzenleyen sağlık kurumunun hizmet alım sözleşmesi yaptığı sağlık kurumlarınca/kuruluşlarınca yapılması ve odyometrist veya odyolog, veya uzman odyolog, veya işitme testi yapmaya yetkili sertifikalı personel tarafından onaylanmış olması halinde kabul edilecektir.

(7) Her iki kulak için işitme cihazı bedeli ödenebilmesi için, sağlık kurulu raporunda iki kulakta işitme kaybının bulunduğunun belirtilmesi yeterli olmayıp, gerekçeleri belirtilerek “Hastanın her iki kulak için işitme cihazı kullanması gereklidir.” ibaresi raporda yer alacaktır.

(8) İşitme cihazı bedelleri SUT eki EK-5/C Listesinde yer alan fiyatlar esas alınarak fatura tutarını aşmamak şartıyla ödenir.18 yaş altı çocuklar için EK-5/C Listesinde yer alan tutarlar %50 oranında artırılarak uygulanır.

(9) İşitme cihazı kalıp ve pil bedelleri ödenmez.

(10) İşitme cihazının yenilenme süresi 5(beş) yıldır. Bu süreden önce yenilenen işitme cihazı bedelleri Kurumca ödenmez. Ancak, işitme durumunda değişiklik olması ve verilen cihazın yeterli gelmemesi durumunda bu durumun Kurumla sözleşmeli resmi sağlık kurumunca düzenlenen Kulak Burun Boğaz uzman hekiminin yer aldığı sağlık kurulu raporu ile belgelenmesi hâlinde veya ilgililerin kusuru olmaksızın garanti süresi dışında cihazın arızalanması nedeniyle kullanılamaz hâle geldiğinin Kurumla sözleşmeli resmi sağlık kurumunca düzenlenen Kulak Burun Boğaz uzman hekiminin yer aldığı sağlık kurulu raporu ile belgelenmesi ve Kurumca onarımının sağlanamaması hâlinde, süresinden önce yenilenmesi mümkündür.

geçmiş olsun.

kamikaze dedi ki...

Aysema öğretmenim babanız daha iyi olur inşallah.işitme cihazından faydalanır.selamlar sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Çok teşekkür ederim. Sanırım ödemede sıkıntılar yaşanıyormuş.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,

Karar verse, zamanla alışacak, ama pek istemiyor. Çok teşekkür ederim canım.

Delfina ; dedi ki...

Sevgili Aysema,

Yorumunuza yanıt dönemedim kusura bakmayın,bugün yarın size mail atacağım.Umarım içinize sinen bir cihaz konusunda tecrübelerimi paylaşabilirim....

Sevgiler,

aysema dedi ki...

Sevgili Delfina,

Geciktirdim ben de, Ankara'dayım. Her zaman giremiyorum internete. Yorumun için çok teşekkür ederim. Blogundan çok şey öğrendim. Onlar için de ayrıca teşekkürler. Seni tanımak benim için büyük bir kazanç oldu. Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

8 yaşındaki dünya tatlısı bir kız çocugu için yardım kampanyası başlattık.lenf kanseri illetine yakalanan Gizem için sizde yardımlarınızı esirgemeyin. .Maddi yardımda bulunamayanlar manevi destek verip bu ilanı maillerinden ve internet sitelerinden yayınlasın lütfen.. yardım etmek isteyenler için Gizem kızımız için acılan hesap numarası.. Şube Kodu 072 Hesap Numarası: 30003 0726TRL TR480007100072300030726TRL ..Vicdanı olan herkesin yardımlarını bekliyoruz

Ali Yılmaz dedi ki...

İşitme Cihazları hakkında http://isitme-cihazi.blogspot.com/ adresinden faydalı bilgiler bulabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Neslihan

AYSE23 dedi ki...

SLM BEN COCUKKEN BIR KULAGIMIN ISITMESINI KAYBETTIM TABI DOGUSDAN DEGILDI DAHA SONRADAN OLMUŞ VE IYIYDI DUYUMUM GEYET IYI DUYABILIRDUM FAKAT EVLENDIM VE3 BUCUK YASINDAKI KIZIM KULAGIMIN DIBINDE ÖGLE BIR BAGIRDIKI NEYE UGRAGIMI SASIRDIM VE SAG KULAGIMIDA 1 YIL ÖNCE ZARI DELINDI SIMDI DUYMAKTA OKADAR ZORLANIYORDUMKI DR BANA AMELIYAT OLMAM GEREKTINI SÖLYLEDI AMA BEN KORTUGUM ICIN OLMADIM VE CIHAZ ALMAYA KARAR VERDIM VE 1 HAFTA ÖNCE ISE BASLADIM FAKAT GIRDIGIM IS YERIDE ÖZEL BIR SIKRET IDI BURDA 1 GUN CALISDIM SABAH ISE GELDIGIM DE BANA OLMUYOR AYSE HANIM DUYMANIZDA PROBLEM VAR SIZLE YAPAMIYCAZ DEDI VE BEN ORDA YIKILDIM NEDEN YIKILDIM BILIYORMUSUNUZ DISLANDIGIM ICIN VE KENDIMI TUTAMADIM AGLADIM VE ORDAN HEMEN CIKIP GITTIM NASIL NERDE OLDUGUMU BEN BILE BILMIYORDUM KARSIDAN KARSIYA GECERKEN 4 SEFER EZILME TEHLIKESI YASADIM NEDEN CUNKI O KISI BENI DISLAMISDI PEKI BEN O PSKOLOJIYLE KENDIMI NEKADAR YIKILMISSAM HIC ARACLARIN FARKINDA BILE DEGILDIM PEKI SORUYORUM SIZE BEN ORDA EZILSEYDIM VE 2 COCUGUM VAR ONLAR NOLACAKTI VE O BENI DISLAYAN KISI ÖMUR BOYU NEDEN VE NIYE ÖMUR BOYU AZAB ICINDE OLDUGUNU BILMEDEN BELKIDE ODA BENDEN DAHA BETER OLACAKDI BENIM BURDAKI MILLETE SESLENISIM SU BEN VE BENIM GIBILERIN BELKIDE EN BUYUK HAYALINI ELINDEN ALDINIZ BELKIDE ONLARA UNUTAMIYCA BIR GUN YASATTINIZ INSANLARIN UMUDUNU VEYA HAYALLERINI KIRACAGINIZI DISLAYACAGINIZA ELINDEN TUTSANIZ ONLARI TOPLUMA SIZ KAZANDIRSANIZ BELKIDE HACA GITMIS GIBI SEVAB ISLERSINIZ HALAN UNUTAMIYORUM HALAN COK KOTUYUM BEN BU SEKILDE DISLANARAK ISIME SON VERILDI DIYE HAYATA KUSDUM NEDEN DUYMUYORSUNUZ BI SIZIN LE YAPAMIYCAZ UNUTMA INSAN OGLU BEN VE BELKIDE BENIM GIBILERIN DURUMUNA BIRGUN HIC SUPENIZ OLMASIN BELKIDE DAHA KOTUSUNU YASARSANIZ ACABA DERMISINIZ BEN KIME NE YAPMISDIMDA ONUN ACISINI CEKIYORUM DIYE HATIRLARMISINIZ ACABA BIRINI BU SEKILDE DISLAMA YAPMISDIM AGYAYARAK OFOSO TERKETMISDI DERMISINIZ AKLINIZA BUNLAR GELIRMI COK MERAK EDIYORUM BURDA KENDIMI HIC KIMSEYE ACINDIRMAK DEGILL ASLA KII ACINACAK DURUMDAKI INSANLAR ASLINDA BIZLERI DISLAYAN INSANLARDIR...

Hüseyin Böke dedi ki...

arkadaslar işitme cihazı tamirini satışını yapıorum yardımcı olabilirim 0312 417 11 36 ankara www.teknoisitmecihazlari.com

Mr. Jackson Lee dedi ki...

İyi günler hepiniz ben ABD, Texas değilim, Christopher Miles değilim, ben bu kredinin benim kredi var nasıl tanıklık yazma olduğum gibi, ben kandırdı sonra Tanrı, benim için bir planı vardır çok mutlu inanıyorum duyuyorum birçok sözde kredi kredi tarafından paramı, ben aldattı ve neredeyse hayatımı almaya düşündüm, ama sen Mike Johnson firma seçti zorunda herhangi bir şirketten bir kredi almak istiyorsanız ben iken Allah, benim için bir amacı vardır edildi ilk, onunla başladı o geri kalanı gibi olduğunu düşündüm ve benim Greatest sürpriz benim hesabımda $ 69,000.00 bir kredi var ve bu ben onun şirket için uygulanan tam miktarı oldu, ve bunu duygu olduğunu orada sizin için umut ? o benim kredi sonra düşüyor alarak Bay Mike Johnson ile beni mübarek gibi mikejohnsonfirm@yahoo.com, Tanrı sizi korusun: bir yalan kredinin her türlü edinmek isteyen sen, e-posta yoluyla onunla temasa eğer, onun e-posta olduğunu çünkü dolandırıcılığı eller.

Teşekkürler.
Christopher Miles.

Anonim dedi ki...

Zonguldak Kınay medikalden cihaz almayın yol yakınken dönün hepsi kandırıkçı hele fatma kınay

jack ballard dedi ki...

BİR KREDİYE İHTİYAÇ İLE İLETİŞİM
Merhaba bayanlar ve baylar, genç ve yaşlı, küçük ve büyük, zengin ve fakir,
Halen devam eden çok ucuz ve uygun bir kredi teklifi olduğunu bilmenizi isterim
Bu,% 2'lik çok ucuz bir faiz oranı ile kredi teklifi, bu yüzden e-postayla bize johnlutherloanfirm1@outlook.com olarak geri dönmenizi istiyorum.
Her türlü krediyi sunuyoruz ve şu anda tüm bireylere Noel kredisi sunuyoruz ..
Bu nedenle, ucuz ve uygun fiyatlı kredi bize e-postayla şimdi geri dönüyor ve bir defada yardım alacaksınız.
Bir krediye ihtiyacınız varsa, johnlutherloanfirm1@outlook.com ile iletişime geçin.
Postanı bekliyorum
Saygılarımızla

Donald murray dedi ki...

Murray kredi finansmanı, işletme kredileri, tarım kredileri, kişisel krediler, konut kredileri, konut kredileri, markshot kredileri, sanayi kredileri, Çiftlik Çiftlik Kredileri vb. Gibi 3.000.00 $ 'dan $ 150.000.000.00 ($) USD, (£) GBP , (€) Euro veya Singapur Doları ($) Şimdi zorunluluk olmadan FREE quote alın! 54 aya kadar geri ödemeler. Krediyi% 2 oranında veriyoruz. Teminat yok, Para hesabın onaylanmasından 24 saat sonra ödenir. Bir KREDİ edinmek istiyorsanız, isteğinizi e-posta yoluyla bize göndermekten çekinmeyin: murrayloanfinance@gmail.com
Murrayloanfinance@yahoo.com