29 Mayıs 2010 Cumartesi

MERAK BU YA?


Kuğulu Park, Ankara'nın en güzel yerlerinden biri mi?

"Telgrafın tellerine kuşlar mı konar?
Herkes sevdiğine böyle mi yanar?
Meraksız olmuyor, merak işte...
Ankara Ulucanlar Göz Hastanes'inde, babamın göz kontrolünün kayıt işlemleri için beklerken, elektrikler kesiliverdi. Jeneratör biraz sonra devreye girdi. Ancak tam bir saat bilgisayar sisteminin geri dönmesini beklemek zorunda kaldık. Hastanede tüm işlemler durdu.
Merak bu ya? Tüm internet sistemi çökse halimiz nice olur?
Hastane eski Ulucanlar Cezaevinin yanında. Yukarıdaki fotoğrafı bu nedenle çektim. Merak ediyorum, eski hapisanenin yerine ne yapılıyor? Keşke tüm hapisaneler kapansa yerine Kültür Sanat Merkezleri yapılsa...
Kendinizi hiç hapishanede düşündünüz mü? Ben düşünmek bile istemiyorum, ama 7 Nisan tarihli Hürriyet'te Ertuğrul Özkök'ün yazdıklarının da yabana atılmaması gerektiğini düşünüyorum. Bakın ' Yazık, Çocuk Kadar Olamadık' başlıklı yazısından bir bölüm:
(Geçen pazar bir arkadaşım anlattı. Okuduğu yabancı dilde eğitim yapan okulda torununa çok ilginç bir ödev vermişler.
Fransa tarihini okuyorlarmış. Verdikleri ödevin konusu şu:
'Kendinizi Bastille zindanında yatan birinin yerine koyun.'
Pazar gününden beri bu kompozisyon konusunu düşünüyorum. Milli Eğitim Bakanlığı, bir gün için Türkiye'de bütün okullara şu kompozisyon konusunu ders olarak verse ve çocuklar velileriyle birlikte bunu düşünse...
'Kendinizi bir an için Silivri'de yatanların yerine koyun' )

Bir merakım da Milli Eğitim eski bakanı Hüseyin Çelik çoraplarına hem adını, hem de makamını yazdırmıştı ya? Acaba o çorapları ne yaptı? Devir teslim töreni sırasında Milli Eğitim yeni bakanı Sayın Nimet Çubukçu'ya verdi mi? Verdiyse yeni bakan bu çorapları nerede, ne zaman giyiyor? Hüseyin Çelik yeni makamını da yazdırdı mı yeni çoraplarına? Çoraba bile makam yazdırmak nasıl bir insan psikolojisi sonucudur?
Burnumu sokmasam olmaz? Meraklıyım, meraklı...

İstanbul'a dolarlar harcanarak dikilen laleler mi, kendiliğinden biten benim çektiklerim mi güzel? Merak ediyorum. Yoksa bunlara gelincik mi deniyor?
Herkese iyi tatiller...

12 yorum:

Mavi Balon dedi ki...

Kuğulu park, Ankaraya gezmeye gittiğimde o yorgunluğun üstüne en güzel dinlendiğim yerdi. Okullarımızda değil biz büyüklere kompozisyon konusu olarak; "Size Atatürk olma fırsatı verilseydi ne yapardınız?" diye bir ödev verilmeli bence. Çorap merakınızı gidermek için bir imkanım yok maalesef, ama iktidar hırsı bu kadar gözlerini bürümüş insanların donlarına ne yazdıklarını merak ediyorum ben asıl.

sufi dedi ki...

Mavi balonun yorumu da sen de güldürdünüz beni.İnsanlardaki Benbilirimcilik, benlik, tek başına hegemonya kurmak isteği hatta dünyanın hakimi olabilme isteği sanki Allah'lık taslamak gibi.Firavun da "enel Allah" demişti ya Mansur'un; "enel hak"deyişine hiç benzemiyordu. Allah ve Kuran, Yunus, Hacıbektaşi veli gibi erenlerin adını dillerine alıp perde çekebiliyorlar maaşallah içlerindeki hırs ve hasetlerine.Biz de ilm-i cavidan öğrensek perdeleri yakar çekirdeklerinin nemenem şey olduğunu görebilirdik.Kendilerini çok gören kendi gözleri ah bunu bir bilebilselerdi.Sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sen çok yaşa Mavi Balon, beni güldürdün. Bak bu benim aklıma gelmemişti! Yazarlar mı ki?
Kuğulu Park Ankara'nın Akciğerleri bence ve iyi ki belediye onlarda değil! Yoksa iş merkezi yaparlardı çoktan...

aysema dedi ki...

Kandırmanın en kolay yolu Allah'la Aldatmak değil mi can sufim? Gerçek dindarları kandırıyorlar böylece.
Mavi Balon beni de çok güldürdü. Sevgilerimle...

Mavi Balon dedi ki...

Ne güzel güldürmüşüm ya sizi :))))))))))

elifin terazisi dedi ki...

Kuğulu Park Ankara'nın görülesi yerlerinden biri, Büyükşehir belediyesi yol genişletme bahanesiyle biraz tırtıkladı.Biz Gavur Çankaya halkı, mührü teslim etmediğimiz için tam istediğini yapamıyor.
Babanıza da Allah şifalar versin, sevgiler:)

Çınar dedi ki...

Geçmiş olsun canım. Umarım Babanın durumu iyidir.

:))Sen ne meraklısın öyle.:) kendileri bile şaşkın oldukları için nasıl böyle makamlara geldik diye, unutmamak için çoraba da yazarlar dona da. Karıştırma:))

Sevgiler

aysema dedi ki...

Hala gülüyorum Sevgili Mavi Balon, teşekkürler...

aysema dedi ki...

Artık Ankara halkı da mührünü geri alsın. Üst geçit,alt geçit derken Ankara delik deşik olmuş.
Çok teşekkür ederim Elifin Terazisi. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Çınarcım, babamın göz kontrolünü yaptırdık, bir de genel tetkikler için hastanelerdeyiz. Durum iyi, yaşlılık sorunları dışında... Çok teşekkür ederim.

Hala inanamıyorlar, haklısın. Her sözlerinin başında makamlarını söylemeleri de bundan.

Sevgilerimle...

kamikaze dedi ki...

Aysema öğretmenim babanızın iyi olmasına sevindim.Sağlık ve mutluluk dolu bir hayat diliyorum.Ben de çoook güldüm mavi balonun yorumuna:))))

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,
Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...