23 Haziran 2010 Çarşamba

HENÜZ ON YEDİ YAŞINDAKİ BUSE'YE NEDEN KIYDILAR?

ATAMA SÖYLEMEK İSTEDİKLERİM



Hani bazı şeyler vardır ya anlatmak istersin anlatamazsın, görmek istersin göremezsin, duymak istersin duyamazsın, ulaşmak istersin ulaşamazsın işte öyle bir şey bu da.
Ama bunları yapabilmek o kadar önemli ve değerlidir ki senin için vazgeçemezsin bu sevdadan. Peşinden koşarsın hiç yorulmadan, yolun sonunun uçurum olabileceği ihtimali olsa bile. Çünkü bir umut vardır içinde, o umut senin gerçeğindir. Yolun sonunu umutla aydınlatırsın. İşte sen de o umuda sahiptin ve umutla aydınlattın yolunu. Sadece umut olamazdı bu; güven, kararlık ve bazense bir çift keskin mavi göz.
Şu an bunu yazabilmemin, hissettiklerimi rahatlıkla paylaşabilmemi sana borçluyum ve bunun da farkındayım.
Şu an en büyük hedefim ne biliyor musun ? "SANA ULAŞABİLMEK" kimi gülüp geçse de buna ben inanıyorum, mühim olan da bu değil mi zaten?
Tıpkı senin bir zamanlar kim ne derse desin inandığın şeyin peşinden gittiğin gibi. Ben de gideceğim.
Çünkü ben senden öğrendim; inanmayı, umutla bağlanmayı, kendine güveni ve kararlı olmayı.
Ve bunları yaparken senin aydınlattığın yolda kim ne derse desin sapmadan başım dik bir şekilde yürüyeceğim.
Çünkü ben senin önderliğinde yetişen Türk evladıyım ve zorda kalırsam muhtaç olduğum kudretin damarlarımdaki asil kanda mevcut olduğunun farkındayım.


Yukarıdaki satırlar İstanbul Halkalı'da askeri servise yapılan hain saldırıda yitirdiğimiz Buse'nin yazdıkları... Neden kıydıkları belli değil mi?


Buseler öldürülecek!

Taş atan çocuklar affedilecek ki birileri onları terörist olarak yetiştirsin, çocuktan katil yapsın, yeni Buseler öldürülsün...


Ben olsam çocuklarına taş attıran büyüklerin elinden o çocukları kurtarırdım.


Taş atan çocuklardan katil değil, Buseler yapabiliyor musunuz, işte gerçek af budur. Yoksa affedin, iki gün sonra yine o çocuklar karşınıza gelecek, siz kara kara düşüneceksiniz. Çocuğun suçu yok, eee ailenin de mi hiç suçu yok? Ana-babalık yapamıyorlarsa devletin o çocuklara sahip çıkması gerekiyor. "Bakamayanların elinden alınacak çocuklar!" , diye yasa çıkarın, göreceksiniz kimse bakacağından fazla çocuk yapamayacak.


Yaparlar mı? Yapmazlar, çünkü birileri çocukların çokluğundan nemalanıyor, kendi geleceklerini çocukların harcanmasında buluyor. Diğerleri kadınların eteklerinin altına saklanarak, kadınların özgürlüklerini elinden alma pahasına siyasi ikballerini sağlamlaştırmaya çabalıyor. Her şeyi açalım, kadınları kapatalım derken başka yerleri açıkta kalıyor da haberleri olmuyor.


Olan Buseler'e, Pınarlar'a, Başaklar'a, bütün vatan evlatlarına oluyor...

Dayanma gücü diliyorum herkese. Çünkü giderek olanaksızlaşıyor, gücümüz azalıyor, sabır duvarları çatlıyor!



Not: Üç gün Samsun, iki gün Ankara gezisinden dün gece döndüm. Samsun gezi notlarını, fotoğraflarını yayınlamaya elim gitmedi. Bu kadar acı fazla değil mi?

İlhan Selçuk'un ölümüne de çok üzüldüm. Ankara'da yolculuk hazırlıkları içindeyken alelacele yazdım onunla ilgili dünkü kısa yazımı.


Ayrıca tüm yorumlarınızı okudum, ancak zamansızlıktan yanıtlayamadım. Hepinize çok çok teşekkür ederim.

12 yorum:

Ecehan dedi ki...

Tüm ailesine sabır diliyorum, mekânı cennet olsun Buse'nin.

Evren dedi ki...

anne baba olmak gerekmiyor evlat acısını duymak için, insa yüreği olan herkes ağlamaklıi herkes de bir iç sıkıntısı, herkes de bir damla yaş hazır akmaya. çok acı.

***

ben de televizyondan, radyodan, türkiyeden uzak bir 3 gün geçirmiştim geçtiğmiz haftasonu, pazartesi öğleden sonra değişti herşey. hevesle olanları anlatmakken niyetim, bugün 3 satıra sığdırıverdim.
çevresinden bağımsız yaşayamıyor ki insan, nefes bile alamıyor.
acılar bu ülkede neden bu kadar hızla büyüyor diye haykırmak istiyor sadece.

sevgiyle ve umutla...

Newbahar dedi ki...

Bu kalleşler için tek hedef öldürmek...
Asker, sivi hiç farketmiyor. Ölen ölsün, Türk milletinin canı yansın...

Taş atan çocuklara gelince ben onlara çocuk diye bakamıyorum. Hepsi birer larva ve büyüyünce onlarda terörist olacak...

Dağa çıkmasalar bile askere, polise, Türk'e düşman gözüyle bakacaklar...

Bu açılımla bu iş yürümeyecek ama hala kimsenin aklı başına gelmedi.
(Ne yazık ki)

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili Aysema,
yazınızın altına imzamı atıyorum. Sevgiyle kalın

Sevgiseli dedi ki...

Allah rahmet eylesin inşallah. Ailesine baş sağlığı dilerim.

Efsun dedi ki...

Bir gün burada bir Türk bakkalinda alisveris yaparken, iki adam Thomas'in yabanci oldugunu farkettiler. Sonra aa eniste falan derken, ona Türkce bilip bilmedigini sordular, o da biraz deyince, beni göstererek neden, bunlar sanada bize yaptiklari zorla ögretmiyorlarmi dedi bir tanesi. Dondum kaldim... Allah belanizi versin dedim, arkami döndüm gittim. Sonra birgün sehrin merkezindeyiz arabaya gidiyoruz bir grup toplanmis gösteri yapiyor, ellerinde Apo'nun pankartlari, kürtce slogan atiyorlar, Apo'ya özgürlük diyorlar! Polis öylece durmus izliyor onlari. Bir grup Allah'in belasi teröriste izin veriyor gösteri yapmasi icin! Almanya destekliyor bu insanlari, göz yumuyor dingonun ahirinda at kosturmalarina. Kac gündür cok üzgünüm, dün Buse'yi izlerken cok agladim. Benimde cocugum, askerde kardesim var...

Bu devlet, dedigin gibi kadinlari kapatalim, herkes en az üc cocuk yapsin gibi salakliklarla ugrasacagina, tas atan cocuklari nasil kurtaririz diye hesap yapsin. Ne yaparsak sehit vermeyiz artik diye düsünsün ve birde bu teröristleri acilim muhabbetiyle ciceklerle karsilamasin!

Nefes filmini izledinmi bilmiyorum ama insanin taa gözünün icine sokuyorlar filmde, doguda nasil bir savas yasandigini. Ne zaman sona erecek bu aci? Ne zaman haberleri izlemeyi kaldiracak sinirlerimiz?

Cok üzgünüm cok!

sufi dedi ki...

Aysema'm hoşgeldin.Sensiz de blog dünyasında bir yanımız eksik kalıyor doğrusu.
Taş atan çocukları ise ailelerinin elinden alırsak, ışık evlerine kaydederiz.Başka zamanlarda başka işler için bize lazım olurlar belki diye.Ne yapsak altından çapanoğlu çıkıyor. Faturası da; mazlumlara Buselere Mehmetlere Alilere kesiliyor.

Sokak Kedisi dedi ki...

İnsanın içi acıyor ne yazık ki.

Şerefsiz terörist üstümüzde akıl oyunları döndürüyor. Halkı sessiz ve tepkisiz kılmak için sadece askeri hedefleri vuruyor. Çünkü biliyor ki artık "Ne Mutlu Türk'üm" demeyi bile bölücülük sayan kıt beyinli bir taban yaratıldı bu ülkede. Ancak kendi menfaatine kafasını kaldıran bu zavallılar dışında kalanı da zaten hacılarla hocalarla emir eri kıvamına getirilmiş durumda. Asker de iktidar eliyle zayıflatılıp hem cahillere hem de teröre hedef haline getirildi. Eskiden olsa ortalık ayağa kalkar, halk askerine sahip çıkardı. Bir de şimdiki duruma bakın... Asker hapiste, asker tabutta ve aynı asker sınırda.

Yazıp sayacak çok şey var da ümidimi bile yitirme noktasına getirdiler beni, yazık valla.

Çınar dedi ki...

Hoşgeldin canım.

Taş atan çocuklar için önerin aynen benim de düşündüğüm gibi; dediğin gibi, madem çocukların taş atmasına mani olamıyorsunuz ve madem tutuklanmamalı o halde alın devlet korumasına, vatanına milletine bağlı aydınlık insanlar yaratın onlardan ama maksat "üzüm yemek değil ki, bağcıyı dövmek" ya da "tavşana kaç tazıya tut" demek. İşlerine gelmiyor. hem, az çocuk olur mu hiç, en az üç çocuk olmalı ki işsiz babalar eğitimsiz anneler bakamasın çocuklarına, çocuklar cahil kalsın ve kolayca kullanısın...

Sabır konusuna gelince; bizim milletimizde de peygamber sabrı varmış... Efsunlandık mı ne..?

Sevgiler

Handan dedi ki...

Çok üzgünüm çok...

beenmaya dedi ki...

ah çocuklar kendi savaşlarımızla canlarından, yaşamlarından, zamanlarından çaldığımız çocuklar...kendi günahlarımızın bedelini ödettiğimiz çocuklar...

kamikaze dedi ki...

Ne söyleyeceğimi bilemiyorum:( çoook acı.Allah mekanını cennet etsin.Günahsız çocuklarımız,mehmetçikler ölmesin artık:(