15 Haziran 2010 Salı

PINAAAR KOR OLMUŞ YAKIYOR




Pınar henüz yirmi üç yaşındaymış. Su gibi bir genç kız. Sevmiş, sevilmiş... Mücadele etmişler Cumhur'la birlikte.

Pınar öğretmen olmuş; olmuş ama, dur demişler! Okuldan diploma almakla artık öğretmen olunmuyor, seni birçok kez daha sınayacağız, KPS'ye gireceksin, dur hele...

Durmuş Pınar, yeniden ders çalışmaya başlamış. Sanki bu şekilde öğretmen yapılanlar eskisinden daha iyiymiş gibi beklemiş. Devlet, bekle, diyorsa bir bildiği vardır, demiş beklemiş...

Oysa kadrolar yandaşlar tarafından gizli gizli dolduruluyormuş. "Sınavla" artık oyalamanın bir yolu mu neymiş?

Cumhur teğmen olmuş.

"Vatanın bağrına düşman dayamış hançerini"
" Bulunur kurtaracak bahtı kara maderini"

diye diye yetiştirilmiş.


Pınar'la Cumhur evlenmişler, muratlarına ermişler. El ele yola çıkmışlar. Biri Türk Ordusunun neferi, diğeri eğitim ordusunun neferi... Hizmet edecekler, vatana borçlarını ödeyecekler, çocuklarını güzel bir dünyada büyütecekler...

Olmadı, bırakmadılar! Pınar'a kıydılar!

Bilemediler. Eşkiya dışarda sandılar, düşman sınır ötesinde bildiler. Oysa eşkiya çoktan düz ovaya inmiş, törenlerle karşılanmış, mahkeme meclisi dağa taşınmış, teröristler yurdun her yerinde cirit atar olmuş, birileriyle açılım masalarına oturmuş.
Türk Ordusu'nun en özel yerlerine girilmiş, komutanları hapislere tıkılmış, yargıçların işinin bitmesini bekler olmuş.Özel yetki verilen mahkeme yargıçlarının işleri kaç yılda biter bilinmez, ama bittiği zaman yargılanmayı bekleyedursunlar denmiş.

Suyun üstünde köprüler kurulmuş, köprülerin altında kalan pınarlar kurumuş, Öğretmen olan, ama atanamayan Pınar evinin balkonunda geleceğe dair güzel hayaller kurarken vurulmuş...

Pınar'ın öyküsü bana çok dokundu. Her şehit cenazesi yüreğimi dağlarken, Pınar, ateş olmuş yüreğime oturmuş, yakıyor, yakıyor, yakıyor...

Pınar'ın öyküsü, burada " eski mektuplar" da anlattığım öykümüze benziyor başlangıç olarak.Ben de onun yaşında gelin olup Mardin'e gittim askerimin peşinden. O, Osmaniye'ye gitmiş...

Ama devamı yok onun öyküsünün! Olamayacak da... Başlar başlamaz bitti, bitirdiler... Kanlıgeçit bölgesinde akıttılar kanını! Pınar, benim yaşadıklarımı yaşayamayacak artık! Teröristler roket atarlarla vurdu Pınarı kırk günlük gelin iken...

Onu bu sayfaya taşıdım, bilinsin istedim, unutulmasın. Yeni Pınarlar, yeni Cumhurlar başlamadan biten masal kahramanları olmasın. Doyasıya yaşasınlar, kendi romanlarını gönüllerince yazsınlar, yazsınlar, yazsınlar...

Vatan evlatlarını kendi hırslarına, kötü emellerine kurban edenler utansınlar!

23 yorum:

sünter dedi ki...

Haberlerde gördügümde cok üzüldüm, cok kizdim, icimde firtinalar koptu.
Bir kizimi düsündüm bir onun ailesini.
Allah sabir versin ailesine.


Kizginligim haberlere baktikca daha da artti. Canlar gidiyor ülkemizde, gencecik canlar, ama bizim derdimiz Gazze olmus.Filistin olmus onlari kurtaracagiz allahin izniyle sonra belki kendi ülkemize kendi evlatlarimiza da sira gelir.

1,5 ay icinde tam 50 SEHIT.

Kimse sokaklara dökülmedi. Herhalde "kaderleri böyleymis" dendi. Oldu bitti.
Baska bir ülkede yasansaydi o ülkenin sorumlularini halk bir gün bile tutmazdi herhalde görevde.

Ama biz alkislariz. Nede olsa dünyayi titretiyor!! Konya ovasindan Israile racon kesiyor.
Alkisliyoruz bizde ellerimiz patlayana kadar

laleninbahcesi dedi ki...

Dilekcim, duyduğum da aynı duyguları paylaştım seninle... unutulmasın Pınar ve başka Pınarlar ölmesin...

Pilli Petro dedi ki...

Allah rahmet eylesin. ne kadar canileştiklerinin, ne kadar kana düşkün olduklarının bir kanıtı daha.

açılımmış, yemesinler bizi ! bakın oraya giden ne askere, ne öğretmene, ne doktora ne de sıradan bir vatandaşa tahammülleri yok, hiç de olmayacak. anneannem "kanlarında var" der hep aynen de öyle.

kanları kan çekiyor ne yazık ki

Evren dedi ki...

bütün bunlar bir filme konu olsa, senaristler ne kadar da abartmış deriz değil mi...
mışlar ülkesinde olur ancak böylesi... herşeyin, mişmiş gibi yaşandığı ülkelerde.
ne acı.

bitter dedi ki...

o kadar güzel dökmüşsünüz ki satırlarınıza bu vahşeti..
ayakta alkışlıyorum kaleminizi her satırına katılmamak elde değil..
ama ne oluyor bu insanlara demeden geçemiyorum millet olarak koyunlaştırıldık mı biz? nasıl böyle durabiliyoruz anlamak mümkün değil:(
hep söylüyorum önce benim milletim vatanım gelir die ama böyle düşünmeyenler olduğu sürece....

Parpali dedi ki...

Keşke olmasa... Ama bu ülke artık öyle bir yer ki, yaşama hakkı kalmadı kimsenin.

beenmaya dedi ki...

biz bile utanıyoruz da onlar utanırlar mı sahiden...

mekanı cennet olsun güzel Pınar'ın...geride kalanlara sabırlar...

Mavi Balon dedi ki...

Hem İzmir'li hemde aynı semttenmişiz Pınar'la. Çok üzüldüm bende duyunca. Bir fidan kırıldı çıtt diye bir ses çıktı. Ne yazık ki, Filistin, filistin diye bağırıp ağzı köpükler içinde kalan insanların savaş naraları arasında o çıtt sesi duyulamadı. Biz kimiz? Din mi önce gelir milliyet mi? İkisini de bir arada eşit tutamaz mıyız?

Mavi Balon dedi ki...

Bir not daha; Pınar'ın cenazesinin olduğu gün İzmir'de Basmane'de Filistin ve Mavi Marmara gemisi için yaşananları unutturmama yürüyüşü vardı. Biliyormusunuz, şehitlere yapılan haksızlığı hissettikçe, gördükçe artık Mavi marmara gemisinden tiksinir oluyorum üzgünüm hissettiklerim bunlar. beynim ne yapıyorsun dese vücudum tepki veriyor.

UykusuZ dedi ki...

terör, terördür, hiçbir suçlama yapmıyorum artık, adamların işleri bu terörizm.
Oysa siyasi emelleri uğruna insanları ayrıştıran , ölüme gönderen (mavi maramara) , çalan çırpan , şu milletin şerefini 2 paralık eden insanlaradır öfkem

alizafersapci dedi ki...

Utanma beklemek yerine bir şeyler yapma zamanı.
Toplumda kutsal olan, değerli olan hiç bir şey bırakmadılar.
Selamlar.

KUBİLAY KIZILDENİZLİ dedi ki...

Dilek Hanım,
Bu operasyonların aynını Osmanlı'nın yıkılış döneminde Türk askerine yaptılar.
Malta'ya İngilizler tarafından sürülen paşalar buna en iyi örnektir.
Ne onların eşleri sindiler o zaman ne de teğmeninden paşasına ordunun askerleri...
Türk haılkıyla birleşip düşmanlara da onların işbirlikçi hainlerine de gereken yanıtı "kanlı" bir şekilde verdiler.
Kanlıgeçit adını nereden aldı bilmiyorum ama hem Kanlıgeçit hem de tüm vatan toprağı işbirlikçi hainlere de onları üzerimize salanlara da kanlı bir mezar olacak.
Şehitlerimiz hergün pınar gibi akıyor zaten buna bir de Pınar Hanım eklendi sonunda...
Bunun da üstesinden geleceğiz.
Sevgiler

MAVİANNE dedi ki...

içim acıdı
yılmaz özdil çok güzwel bir yazı yazmıştı
balkonda hedef olan pınar için
okumanı isterim
izmirliler balkonda yaşar hayatı diyor
pınar da izmirliydi
balkonda şehit oldu
çok etkileyici
artık bir son verilmeli bu terorstlerin saldırılarına

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

1-Sağcı-solcu dendi, tutmadı
2-Türbanlı-değil dendi, tutmadı.
3-Kürt-Türk dendi, tutmadı.
4-Şimdi de Mavi Marmara'nın aktivistlerinin eleştirildiği her kişi 'İsrail yanlısı' olmakla itham ediliyor; İsrail'ci-değil oyunu!
Kıytırık İngilzceyle sarf edilen van minüt şeklinde kesilen ahkam!
Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu demezler mi adama; sen raconunu kes arkasından mayınlı tarlaların temizlenmesi işini 'Verecem de onlara (İsrail'e) verecem' de. Sonra da Mavi Marmara'ya göz yum, savun?

Ülkemde üstünü kapatmaya çalıştıkları kaos ortamı bizim gözümüzden kaçmıyor, gözümüze gözümüze bakıyor.
Dünyanın en sor işini yapan elleri kara maden işçimin arkasından söyledikleri 'kaderleri böyleymiş', bir karışı için çocuk canların verildiği ülkemin bölünmez bütünlüğünü sağlamak için kalleşçe katledilen fidanlarımın arkasından 'askerlik yan gelip yatma yeri değildir' diyenlere biz de Gazze halkı ve Mavi Marmara gemisini hedef alıp 'ne yapalım, kaderleri böyleymiş' desek?
Peki evet askerlik yan gelip yatma yeri değildir diyelim, bir tanesi çürük raporuyla yen bile gelip yatmadı, diğeri de gayet rahat yan gelip yattı!

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Bloglar bazında söylüyorum; İsrail'i boykot edelim diyenler nerede; kaç tanesi şehitlerimiz için tek kelime yazmış?

Newbahar dedi ki...

Biliyor musunuz?...
Biz asker eşleride eşimizle birlikte dağ taş demeden, yer mekan gözetmeden askerlik yaparız.
Göçebe gibi ordan oraya vatan için kurarız çadırımızı.

Bazen olur vatan için yardan ayrı kalmak lazım gelir. Doğuda, sınır karakollarında aileler için kalacak yer olmaz, çocuklar için okul olmaz. İşte o vakit ayrı düşeriz sevdicekten.

Lojman varsa kendimizi şanslı sayarız. Emniyetli deriz!!..

Terörden korkum yok, geceleri uyku tutmaz gelselerde görseler günlerini...

Korkum böyle bir kader işte. Pınarımın kaderi. Gencecik, yeni açmış güldü Pınar...

Hayatının en güzel günlerini yaşayacaktı...

Mutlulukları kanla karalandı. Lanet olsun..

Kahpeceydi bu saldırı. Her biri kahpece...

Kahpelik almış başını gidiyor memleketimde. Baştakiler öyle çünkü.
Terör bitirilmeyecek bu ülkede, Sonu yok. Gündemde bile değil artık.
Terörden ekmek yiyenler var çünkü. (ne yazık ki)

sufi dedi ki...

Yılmaz Özdil 3 gün önceki yazısında PINAR için" çocukken; Yağhaneler'de komşuymuşlar Cumhur'la, balkondan balkona tanışmışlar, 8 yıldır çıkıyorlarmış, iki aile de Buca'ya taşınmış, balkondan balkona arkadaşlıkları devam etmiş... Pınar Bolu'ya gitmiş, öğretmen olmuş, atanamamış... Cumhur harp okulundan mezun olunca, evlenmişler sadece 47 gün önce, Buca'daki komşuları balkonlardan alkışlamış gelin arabasını... Pınar'ın babası SSK emeklisi, iki evlat okutmuş, borç dağ gibi, düğün müğün derken, iyice bunalmış, evinin balkonuna asmış kendini, sadece 40 gün önce... Kahpe roketin balkonda bulduğu Pınar, tabutuyla değil, babasının mevlidine gelecekmiş meğer bugün."
diye yazmış o günkü yazısını.Ve şu sözlerle bitirmiş;"Aslında, sadece terörle izah edemeyiz bu durumu... Arka odalara girdiğinde, zorlu geçim mücadelesi, ekonomik kriz, haciz, çaresizlik, intihar, yıllarca okuyup iş sahibi olamayan, atanamayan, alacağı üç kuruşla ailesine yardımcı olamayan evlatlar, kurbanlar.."
Bense söyleyecek söz bulamıyorum.Aklım bunların oyunlarına basmıyor artık.
"İnsanda utanma ve vicdan yoksa İNSAN değildir"diyorum sadece , sevgilerimle.

Mavi Balon dedi ki...

Sayın Güler tezer üstün ; Ben israili ve mallarını boykot edelim yazısı yazmadım, yazmamda. bu boykotu biz değil en başta bu malların, şirketlerin yurdumuza girmemsini boykotunu devletimiz yapmalı, başlatmalı.
ayrıca şehitlerimizle ilgili yazdığım yazı şurda http://mvbln.blogspot.com/2010/06/sehitler-olmez.html
ayrıca şurdada yazdım http://mvbln.blogspot.com/2010/06/kalemim-silah-murekkebim-de-kandr-benim.html
hala mavi marmaraya yapılan yardım eğer insani ise hak veririm ama yinede bu kadar büyütülmesine içim almıyor.
ayrıca bir not daha, cumartesi günü devlete yakın olduğunu bildiğim birisine dedim ki; İzmirde yürüyüş var mavi marmara için, şehit cenazelerinde kınamayı yasaklayan sizler neden taksimi savaş yanlısı türk olduğuna inanmadığım kişilere açtınız?

JİVAGO dedi ki...

Yorum yapmakta zorlanıyorum, yoksa çok ağır şeyler yazabilirim Sevgili Dilek .

Bloğuma kadar uğrar mısınız? Bir ödülünüz var. Dostlukla..

oyumben dedi ki...

Bir Pınar ölür, bin olur.

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Sevgili Mavi Balon; ismime verdiğiniz yanıtta bir önceki yorumumu sizi hedef alarak yazdığımı düşündüğünüzü hissettirdiniz. Yazdıklarımın içeriğinin sizle, yazdıklarınızla ya da fikirlerinizle ilgili olmadığını bilmelisiniz. Sevgiler..

Mavi Balon dedi ki...

Gülen hanım, beni hedef aldığınızı düşünmedim. hani siz bloglarda yazılmıyor deyince ben yazdım anlamında yorum bırakmıştım. rica ederim efendim aklıma bişi gelmedi. sevgilerimle :)

aysema dedi ki...

Sevgili Sünter,
Sevgili Lale,
Sevgili Pilli Petro,
Sevgili Evren,
Sevgili Bitter,
Sevgili Parpali,
Sevgili Beenmaya,
Sevgili Mavi Balon,
Sevgili Uykusuz,
Sevgili Alizafersapcı
Sevgili Kubilay Kızıldenizci,
Sevgili Mavi Anne,
Sevgili Gülen,
Sevgili,Newbahar,
Sevgili Sufi,
Sevgili Mavi Balon,
Sevgili Jivago,
Sevgili Oyumben

Hepinize ayrı ayrı teşekkür edemediğim için özür dilerim. Yolculuklar git gel yazamadım, geciktirdim.
SÖYLEDİKLERİNİZE KATILMAMAK OLANAKSIZ.Tekrar teşekkür ediyor, sevgilerimi gönderiyorum hepinize. İyi ki varsınız...