7 Haziran 2010 Pazartesi

ŞİŞ ŞİŞEYİ ŞİŞLEMİŞ, ŞİŞE KEŞİŞE ŞİŞ DEMİŞ


-Ocak kıvılcımlandıranlardan mısınız, kapı gıcırdatıcılardan mısınız?
-Ne ocak kıvılcımlandırıcılardanım, ne kapı gıcırdatıcılardanım.

Bu duvarı badanalamalı mı, badanalamamalı mı?

Şu köşe yaz köşesi, şu köşe kış köşesi; ortadaki şu şişesi. Şiş şişeyi şişlemiş, şişe keşişe şiş demiş!

Bu yoğurdu sarımsaklasak da mı saklasak, sarımsaklamasak da mı saklasak?

Bu mumcunun mumu umumumuzun mumudur.


Size saçma gibi gelen bu sözler aslında saçma değil. Zoru, kolay söyleyebilmek için (artikülasyon) yukarıdaki örneklere benzer sözleri ezberleyip yüksek sesle çalışmalar yapmak güzel okumak ve konuşmak isteyenler için yararlı bir çalışma.

Sizde de benzer örnekler vardır mutlaka. Bak bir tanesi daha geldi aklıma:

Bir tarlaya kemeken ekmişler. İki kürkü yırtık kel kör kirpi dadanmış. Biri erkek kürkü yırtık kel kör kirpi. Öteki dişi kürkü yırtık kel kör kirpi. Kürkü yırtık erkek kel kör kirpinin yırtık kürkünü, kürkü yırtık dişi kel kör kirpinin yırtık körküne ; kürkü yırtık dişi kel kör kirpinin kürkünü, kürkü yırtık erkek kel kör kirpinin yırtık kürküne eklemişler.

Şunu bilirsiniz:

Bir berber, bir berbere, bire berber, beri gel beraber bir berber dükkanı açalım demiş.

Bir tane daha:

Dört deryanın deresini dört dergahın derbendine devrederlerse, dört deryadan dört dert, dört dergahtan dört dev çıkar.

Bu son:

Pireli peyniri perhizli periler tepelerse pireli peynirler de pır pır pervaz ederler...

O zaman ne duruyorsunuz? Hadi başlayın ezberlemeye ve yüksek sesle söylemeye...

Bir de şu en kritik zamanlarda, en kritik cinayetleri işleyenler neden hep meczup oluyor? Kimi "vahiy geldi" diyerek, kimi "Cin çıkarmak" amacıyla insanları öldürüveriyor? Bu nasıl iştir? Sorusu üzerinde düşünün...

Giderek artıyor mu delimiz bizim?

26 yorum:

Efsa dedi ki...

:)) yok yok iyi oldu. bir an okumamla grur duydum. hatasız okuyabildim hepsini. :)) ama ezberleyip konuşurken bocalayabilirim.

sufi dedi ki...

Delilerin arttığı kesin.İzmir'de de kendilerine "İzmir delileri" diyen bir grup küresel ısınmaya, iklim değişikliğine artan su ve enerji tüketimine protesto amaçlı dün 365 saniyelik DON-KAL operasyonu düzenlemiş.Haberin ola .
"ipi tiftim
balı yuttum,
boku teptim" tekrarlamasında bak neler çıkıyor Aysema'm, sevgilerimle.

Sıradan Bir Sazan dedi ki...

Öğretmenim, hemen başladım ezbere :) Ve şu katlanarak artan delilerimiz, haklısınız, kırmızı karıncalar gibiler... Sevgilerimle...

beenmaya dedi ki...

akıl tutulması bu yaşananlar yürek tutulması ve ben bu noktada takılıp kaldım...

Handan dedi ki...

Gulyabani filmi geldi aklıma birden Aysemacım :)

Newbahar dedi ki...

Okuması söylemesinden daha kolay ama söyleyeni dinlemesi daha daha zevkli:)

Şu kritik zamanlar!..
Bu zamanlar artık hiç bitmeyecek.
Karamsarım artık bu konuda.

Sevgiler

Mavi Balon dedi ki...

Benden de bi tane,
"Keşkekçinin keşkeklenmiş keşkek kepçesi"
İhtiyacımız var böyle yazılara.
Yüzlerimiz gülebilmeli de umuda, aydınlığa. Bizler söndürürsek içimizdeki ışığı çevreye ne saçabiliriz?
Sufi, nerde bu İzmir delileri tescillemek için deliliğimi katılmam lazım ?

Çınar dedi ki...

Ayy, bu nee neler oluyor. Deliler mi sarmış her yanı. Yoksa yoksa deli miyim neyim ben..?
Bak bi de bu var pek severim;

Kartal kalkar dal sarkar
Dal sarkar kartal kalkar

Aaa bak bu da güzell

Hakkı hakkının hakkını yemiş.
Hakkı Hakkı'dan hakkını istemiş.
Hakkı Hakkıya hakkını vermeyince
Hakkı da Hakkı'nın hakkından gelmiş

Ne yana baksak akıl almaz işler olurken, yakında biz de akıl sağlığımızdan olacağız maazallah...

Sevgiler

ayşegül dedi ki...

Carsıdan aldım bı tane,eve geldım bın
tane.

Dışardan ıthal ettım bı tane,yurda
getirdim bın tane : D E L I

Ozal'ın dervısıne,prenslerıne ıthaf olunur efenım :P

Sevgılerrr..:))

es dedi ki...

diksiyon kursunda sıklıkla söylerdik ama aklıma gelenleri zaten yazmışsınız. ekleyecek birşey kalmamış.

Aslına bakılırsa biraz delilik iyidir ama olayı cinlere perileri getirecek kadar deli olmak bir hayli zararlı.
Allah akıl fikir versin.
:)

Adsız dedi ki...

Sevgili Hocam;
Hakikaten ihtiacımız var, gülmeye, diksiyona, ve her şeye... Gerçekten ezber biroz zor gibi ama okurken gülümsemek bile bir harika. Teşekrürler
A.ÖZTÜRK

oyumben dedi ki...

Sözleri söylemeyi denerken görüldüm... Karizmam gitti. ehi.

Sevgiseli dedi ki...

Hangi zihniyete uyuyorlar bu cinayetleri işleyenler? Biri hapis, biri serbest kalıyor.

aysema dedi ki...

Sevgili Efsa,
Diksiyon derslerinde de uygulanıyormuş, ezberlemeye devam. Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi,
Delilerin arttığı kesin. İzmir'deki akıllı dedilere selam olsun.

Tekerlemene bayıldım, hiç duymamıştım, teşekkürler, sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Sıradan Sazan,
Kırmızı karınca gibiler de bunlar kötülük için çalışıyorlar.

Sana kolay gelsin, sevgiler...

aysema dedi ki...

Evet Beenmaya'm, akıl tutulması, yürek tutulması bu yaşananlar...

aysema dedi ki...

Sevgili Handan,
Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Gulyabani isimli kitabında vardı bu tür tekerlemeler. Haklısın. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Newbahar,

Kara gün kararıp kalmaz. Kimler geldi, kimler geçti. Umudumuzu diri tutmalıyız.

Tekerlemeleri söylemeye çalışanları dinlemek çok komik gerçekten. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Mavi Balon,
Gülmeye hepimizin gereksinimi var, haklısın. Biraz gülümsettiyse sevinirim. Teşekkürler örnek için, bunu da duymamıştım. Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,
Hep birlikte deliriyor muyuz, delirtilmek mi isteniyoruz nedir? Aklıma Hüseyin Rahmi'nin "Ben Deli miyim?" romanıyla "Kaynanam Nasıl Kudurdu?" romanları geldi. Bir kez daha bulup okumalı.

Aferin Hakkı'ya...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Ayşegül,
Papatyaları unutmuşsun!
bAK O Prensler de papatyalar da unutuldu, hatta kurudu bitti. Bugünlerde ki padişahlar da gidici, sen üzülme. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Es,
Evet, diksiyon derslerinde kullanılıyormuş tekerlemeler.

Biraz delilik iyi dir de, bu deliler işi cinayete kadar götürüyor. Katilliğin adı meczupluk oldu son yıllarda. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Öztürk,
Gülümsemek güzeldir. Son zamanlarda ülkemiz adına yaşadıklarımız iyice sıkıntı veriyor zaten.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Oyumben,
Ben öyle düşünmüyorum, karizmanız yerli yerinde duruyordur. Yazdıklarınızdan belli. Okuyorum, ama yorum konusunda tembellik ediyorum galiba.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Sevgiseli,

Beyinleri yıkanan insanlar düşünme, akıl yürütme yeteneklerini yitiriyorlar da ondan.

Mavi Marmara gemisinde yakını öldürülen kadının söyledikleri korkunç değil miydi? Yedi sekiz yaşındaki çocuğa kameraların önünde:" Sen de şehit olacaksın, sen de gideceksin!" diye haykırıyordu kalabalıkların önünde.
O çocuğun sağlıklı büyüme şansı ne kardar? Yazık değil mi bu çocuklara?

Sevgilerimle...