13 Eylül 2010 Pazartesi

DOST

Ümit işkencede mahzun
Emek işkencede mahzun
Tenim, ayaklarım üryan
Ekmek işkencede mahzun



Canım Türkiye,
Memleketimiz!
Çalışan halklarıyla ümmi
Çalışan halklarıyla garip,
Irgadı, esnafı, madencisi, iptidai aletleri,
Kadınları, erkekleri, hapishaneleri;
Başıboş suları, dumanlı vadileri, yoz topraklarıyla,
İşsizleri, realists şairleri, mücahitleri,
Sokak şarkısı, keten helvası,
Akşam haberleri satanlarıyla memleketim!
Sana selam olsun!

Sürgünler, mahkumlar, hastalar!
Alacağın olsun
Seni İstanbul seni
Seni Bursa, Çankırı, Malatya,
Sizlere selam olsun üniversiteler!
Öğretmenleri alınmış kürsüler,
Öğretmenler!
Sizlere selam olsun
Hürriyeti yazan eller, dizen eller!
Sizlere selam olsun makineler
Entertipler, rotatifler, bobinler!
Bu gülünç, aşağılık,
Namussuz şeyler dışında.
Sana selam olsun
Zincirin zulmun kar etmediği
Kırbacın kar etmediği
Büyük tahammül!

Gel günlerim gel de dol
Gel Aydınlım, İzmirlim,
Gel aslanım Mamak'tan
Erzincan'dan, Kemah'tan
Düşmanlar selam ister
Gözden, gezden, arpacıktan.


6 yorum:

beenmaya dedi ki...

2.ek açılmıyor mu yoksa ben mi açamıyorum anlamadım :(((

elifin terazisi dedi ki...

Daha neler göreceğiz bakalım, birde malesef Nehir'i kaybettik biliyorsunuz değil mi?

JİVAGO dedi ki...

Bizim ve onların çocukları birlikte başardı diyesim geldi..Sevgilerimle..

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,
Denedim, bende açılıyor canım, bir kez daha dene istersen. Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili elifin terazisi,

Biliyorum, ancak bir türlü yazamadım, elim gitmedi, yüreğim dayanmadı. Bugün yazmaya çalıştım Nehir'imizi...

aysema dedi ki...

Hep öyle olmuyor mu Sevgili Jivago? Eşit koşullarda yapılmıyor ki seçimler...