15 Eylül 2010 Çarşamba

EVEEEETT NERDE KALMIŞTIK?




Yazacak çok şey birikince hiçbir şey yazamıyorum. Şimdi değil, eskiden de ben böyleydim. Okunacak, değerlendirecek sınav kağıtlarını hemen okumaya çalışırdım; yoksa birikenleri çok daha zor okuyacağımı bilirdim.

Neyse refarandumdan EVET çıktı çok şükür. Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak değil mi?

20 Eylül'e kadar PKK ile anlaşmaya varılacak, verilen sözler yerine getirilecek. Referandum boykutundan sonra şimdi de okulları boykot etmişler. 20-25 Eylül tarihleri arasında çocuklarını okula göndermeyeceklermiş. Durum acil, hemen çözümlenmeli. Artık federasyon mu olur, eyalet sistemi mi olur, neyse çözülecek! Evetçileri kutluyorum.

İkinci sorunumuz da tartışılmaya başlandı bile. Başkanlık sistemine Evet dendi ya bugünden tezi yok çözümlenmelidir. Hem de ABD'dekinden daha güçlü bir başkanımız olacak. Orada kongre mongre var, başkanı sınırlıyorlar, bizde yok. Eee Hakimler Savcıları da size getirecek, pardon, dize getirecek maddelere de evet dedikten sonra kim tutar sizi? Koşar adım marş marş! Vatana millete hayırlı olsun...

Aslında başkanlık yerine padişahlık bize daha uyardı, ama neden akıllarına gelmedi bilmem ki? Padişah efendimiz mülkünü kendi çocukları arasında paylaştırıyordu ya ne güzeldi!

Bu arada beni merak eden vardır belki diye yazayım bari:

Ben, yukarda fotoğrafını koyduğum, millet hastanesinde belimi düzeltmeye çalıştım birkaç gündür; ama sonuç almamın olanaksız olduğunu görünce şansımı özel hastanede aramaya karar vermiş durumdayım. Fizik tedavisi için sırayı bu yıl veremiyor Devletimizin hastaneleri, 2011'i bekleyin diyor.

36 Yıl çalışırken her ay maaşımızdan, sağlık için kesilen paraların, kuş olup uçtuğunu da böylece anlamış oldum. Tıpkı, "Seni konut sahibi yapacağım!" diyerek zorla, her ay kesilen KEY paralarımın uçtuğu gibi. KEY paramı alamadım, benim gibi alamayan pek çok kişi var, ama yapacak bir şey de yok. Devlete millete helal olsun! Devletimizin daha çok gereksinimi var, referandumda çok harcama yaptılar zaten!

Bu arada size de bir tavsiye: Yoksa eğer, hemen özel sağlık sigortası yaptırın kendinize. Devletimizin, milletimizin hastanelerinde beklerken oturacağınız sandalye bulmanız bile mucize, ben bulamadım, belimi tuta tuta ayakta bekledim saatlerce...

Haa bir de ilaçlarınızı yazdırıp alırken ilaç fiatıyla, eczanede kesilen parayı karşılaştırın lütfen. Bazen devletimizin eczaneye kestirdiği para ilaç ederinden daha fazla. Böyle durumda ilacın tüm parasını ödemek daha karlı oluyor. Zaten ilaçlar yakında, çığ gibi çoğalan, BİM marketlerinde satılacakmış. BİM marketlerinin yeni sahibinin kim olduğunu bilenler biliyor, bilmeyenler de biraz düşünürse bulur zaten.

Yarın özel hastanede şansımı deneyeceğim.

Şimdilik bu kadar. Kendinize dikkat edin lütfen, akıl ve beden sağlığımızı korumalıyız. Daha çoook işimiz var...

8 yorum:

elifin terazisi dedi ki...

Padişahlık mı, başkanlık mı bir daha ki referandumda belli olur, sevgiler:)

Mavi Balon dedi ki...

Geçmiş olsun en kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanız dileğimle. Yeni demokrasi oluşumumuz da hayırlı olsun. Not: boykot edenleri burda niyetim övmek değil ama onlar kadar olamıyoruz maalesef :(

Evren dedi ki...

geçmiş olsun...
gündeme dokundurmadan geçememişsin. yazılarını özledim.
sevgiler...

Newbahar dedi ki...

Çok geçmiş olsun.
Devlet hastanelerinin durumu belli. En basitinden ultrason için aylarca bekletiyorlar.
Tanıdık bir temizlikçi bile olsa hastanede oh ne ala, o vakit torpillisin!

Hayırlısı olsun dedik, bilmem bu evetin bi hayrı olacak mı. Bunu elbet zaman gösterecek.

Başkanlık sistemi zaten bu hükümetin gizli gündeminden hiç düşmedi. Amerikanında kendilerininde istediği bu. Her ne kadar başta inkar ediliyor gibi görünsede eninde sonunda bunun için bile millet sandığa gidebilir.

Hangisi daha küçültücü başlıklı yazınızıda okudum.
AHİM den daha çoook ceza yağar bize, daha çoook yabancı medyaya malzeme oluruz, daha çooook alınırız, satılırız...

Sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili elifin terazisi,
Dilerim kazandıkları son seçim bu olur. Aklımızı başımıza toplayıp daha çok çalışmalıyız. Bugün %42, yarın daha çok olmalıyız geç olmadan.
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Mavi Balon,
Yeni demokrasi olduk, öyle diyorlar değil mi? Artık yeni demokrasinin ne menem bir şey olduğunu yaşayıp görecekler. Kimlere ne söz verdilerse diyet ödeme zamanları geldi. Belki herkes gerçekleri şimdi fark eder diyelim.

Ayasofyada ayin diyorlar. Akdamar'da, Sümela'da zaten ayin yapılıyor, hoş görü gösterdik diyorlar. O zaman Ayasofya'ya da hoş görü demezler mi adama?

Güneydoğu'yu eyalet mi yapacaklar? Böl yönet dönemine mi girdik? Hep beraber bekleyip göreceğiz. Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Evren,
Gündem öyle yoğun ki değinmeden geçemiyorum. Kendi sıkıntımızı unutturuyor. Teşekkür ederim.
Sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sevgili NeWbahar,

Devlet hastaneleri bitmiş gerçekten. Tıklım tıklım dolu, herkes hasta ve o koşullarda sağlıklı teşhis de tedavi de yapılamaz ne yazık ki. Doktorlar kendinden geçmiş durumda.Hastalar perişan.

Biz aydınlar pes etmemeliyiz, anlatmaya, doğruları dile getirmeye devam edeceğiz. Umudumuzu yitirmeyelim, önümüzde seçim var daha, her şey bitmedi diye düşünmek istiyorum. Sevgilerimle...