22 Ekim 2010 Cuma

NEDEN AFFETMİYOR?

ANLAYANA:

Adamın biri ticaret yaparak zengin olmuş.Gel zaman git zaman her fani gibi yaşlanmış, ölüm döşeğine düşmüş. Ancak bir türlü can veremiyormuş.
Çocukları babalarının çevresindeki herkesi çağırmış ve haklarını helal etmelerini istemişler. Gelenlerin hepsi haklarını helal etmiş; fakat adamcağız yine perişan, çırpınıyor çırpınıyor bir türlü ölemiyormuş.

Hikaye bu ya, sonunda adamın hayvanlarını bile getirmişler; sorulmuş, onlar da haklarını helal ettiklerini bildirmişler. Ama yaşlı adam yine de ölemiyormuş.
En sonunda adamın aklına yaşlı devesi gelmiş. O deveyi de getirmişler. Deveye sormuşlar:

-Hakkını helal ettin mi?
-Etmedim!
-Yaaa, neden etmedin?

-Bu adam bize çok yük vurdu, affettim. Aç bıraktı, affettim. Kırbaçla canımızı yaktı, affettim. Ama biz elli devenin başına, bir eşeği getirdi ya!.. İşte bu yüzden affedemiyorum bu adamı!

Sözün tamamı aptala anlatılırmış.Fazla söze gerek var mı?

Not: 1) ANKETTE SON GÜN... Katılmadınızsa lütfen bir tık... Katıldınızsa oyunuzu bir kez daha gözden geçirin derim. Hala düzeltme şansınız var.
2)Öyküyü bir dost göndermiş, paylaşmak istedim.
3)MEKTUPLAR bloğumda Balayı Günlerimi anlattım.

9 yorum:

beenmaya dedi ki...

gönderen dosta da, paylaşan yüreğe de teşekkürler...

fazla söze gerek yok evet ama kaç cümle kursan bile anlamayan, anlamayacak olanların varlığı düşünülünce daha da bir ağır sessizlik çöküyor insanın üzerine...

ayşegül dedi ki...

"Çok kolaydır insanların acıya duyarlı davranmaları. Ne zordur düşünceye duyarlı olmaları..."

Oscar Wılde

alizafersapci dedi ki...

Öykü için teşekkürler, anket sonuçları beklediğimden farklı çıkıyor.

Mavi Balon dedi ki...

Çok hoş öykü ama anlayana...Anketi oyladım çoğunlukla aynı düşüncede olmak güzel bir duyguymuş...

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Tavşanın biri her akşam bir bara gidip uzun ön dişlerini göstere göstere barmene 'havuç vaaa mı?' dedikten sonra 'yok' yanıtını alıp geri dönüyormuş. Bir, iki, üç, beş, yedi, on! En sonunda barmenin tepesi atmış bir yumrukta tavşanın dişlerini dökmüş. Tavşancığı acile kaldırmışlar. Ertesi akşam tavşan aynı bara gidip dişsizlikten büzülmüş dudaklarını zorlukla hareket ettirerek sormuş 'HAVUÇ SUYU VAAA MI?'
Tavşan kadar olamadık..

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Güzel öyküydü. Fazla söze elbet gerek yok herşey ortada gün gibi hem de.

elifin terazisi dedi ki...

:)))) çok yaşayın emi, güleriz ağlanacak halimize....
Anket demişken Yılmaz Özdil'in dünkü yazısını okudunuz mu?

Çınar dedi ki...

Fazla söze gerek yok da, anlamayana da davul zurna az...

Sevgiler

oyumben dedi ki...

Anket sonucu manidar.