18 Aralık 2010 Cumartesi

CHP KURULTAYI



CHP Kurultayını izliyorum. Kemal Kılıçdaroğlu'nun konuşmasını dinliyorum. Umutlarım yeşeriyor...

Aşağıdaki şiiri 19 Mayıs 2010 tarihinde paylaşmışım sizlerle. Bir kez daha paylaşmak geldi içimden.
Aydınlık günlerimiz olsun, karanlıklar kararıp gitmesin. Yeter bıçak kemiğe dayandı...




Gör ki ne haldedir "Ey Türk Gençlik " in
Gör ki ne haldedir "Bu yurdun efendisi"
Gör ki ne haldedir " Bursa'da dediklerin "
Sen hep Samsun 'a mı çıkarsın ay oğul, ay Kemal'im
Hele bir de oralara
Çık hele bir
Çık hele bir
Kemal'im


Kimi kurşun sıkar, kimi cop sallar

Kimi akar okulların kapılarından

Defteri kan, kitabı kan, günaydını kan

Böyle mi doğmuştu güneş Samsundan?

Ekmeksizler okul diye meleşir

Bir kalemi yedi kardeş üleşir

Ölen ölür, ölmeyenler ağlaşır

Bu muydu beklediğin Kurtuluş'undan?


Sen hep Samsun'a mı çıkarsın

Ay oğul, ay kemal'im

Hele bir de okullara

Çık hele bir

Çık hele bir Kemal'im.


Pamukta, tütünde neler dönüyor

Demirden, petrolden kimler vuruyor?

Millet ucun ucun akmış gidiyor

'Benim bu gidişe aklım ermiyor'

Vahdettin döküntüsü fetva veriyor.


Derdim çoktur, hangisine yanayım?

Hangi bir kurbana ağıt düzeyim?

Ne yöne gittik ki geldik bu yana?

Kemal'im Kemal'im tatlı Kemal'im,

Kılıcı belinde atlı Kemal'im.


Sen hep böyle heykelde mi durursun?

Sen hep böyle NUTUK'ta mı durursun?

Sen hep böyle Samsun'a mı çıkarsın?

Ay oğul, ay Kemal'im.


Hele bir de kahvelere Irgat Pazarlarına

Hele bir de zindanlara

Çık hele bir

Çık hele bir Kemal'im

Yazın gel, güzün gel, zemheride gel

Zemheri soğuk dersen Kemal'im

Azıcık beride gel,

Gel de anlasınlar sen kimin Kemal'isin

Ağanın mı, beyin mi, beyoğlunun mu?


Gel hele bir

Gel hele bir

Gel de anlasınlar sen kimin Kemal'isin.


Gel de bir gör hallerimizi

Kimler çalıp çırpar ellerimizi

Yunuslu, Pirsultanlı dillerimizi.


Sen hep Samsun'a mı çıkarsın?

Ay oğul, ay Kemal'im

Hele bir de her yere

Çık hele bir

Çık hele bir Kemal'im.


Çık ki her yer Samsun olsun Kemal'im

Çık ki her yer Samsun olsun Kemal'im...


Şiir Hasan Hüseyin Korkmazgil'in "Yaşlanmayan Ananın Yaşlanmayan Mektubu" adlı şiirinden. Bir önceki "Zonguldak'ta Umutlar Tükeniyor" yazımda şiirin bir bölümünü yayınlamıştım. Bu da başka bir bölümü...


Bugün 19 Mayıs, ulusumuzun kurtuluş meşalesinin yakıldığı gün... Atatürk'ün doğum günü...

Hepimizin Bayramı Kutlu Olsun.


9 yorum:

ŞANSLI dedi ki...

Canım bende dinliyorum ama...Senin gibi umutlu değilim.Al birini vur ötekine...Hepsi birbirinden beter.Olan bize oluyor...
Dileklerin için içten bir amiiiin diyorum.
Sevgiyle:)

JİVAGO dedi ki...

Dinazorların gönlünü alan, ancak onları fazla mutlu etmeyen; pırıl pırıl gençlerin önünü açan, tavanda değil tabanda halkla buluşacak, kadınlar siyasetin içinde yer alacak, lider suntası değil, parti içi demokrasi uygulanacak, Atatürk'ün partisine ve vakuruna yaraşacak bir seçimdi.

Kılıçdaroğlu'nun dürüstlüğüne ve samimiyetine inanıyorum. Ülkemize hayırlı olmasını dilerim.

elifin terazisi dedi ki...

Bir genel başkan seçimi olmamasına rağmen, salonun dolması anlamlıydı.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
aysema dedi ki...

Sevgili Şanslı,
Umutsuz olmuyor, hiç olmuyor. Ufukta umut ışığı gördüm ben.Yanılmamayı diliyorum. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Jivago,
Ben de Kılıçdaroğlu'na güveniyorum. Başarılı olmalarını diliyorum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,
Salondaki ilgi, coşku çok görkemliydi.
Birileri bu görüntüden çok korktular, gölgelemenin telaşında kazı çalışmaları başlattılar. Ne zaman sıkıştıklarını anlasalar ya birilerini tutukluyorlar, ya da bir yerlerde kazı yapıyorlar. İnandırıcılıklarını yitiriyorlar bence...
Sevgilerimle...

angut dedi ki...

ahahaha, recep tayyip erdoğanı iktidar yapan bir milletin, kılıçdaroğlundan umutlanması kadar doğal birşey yok

aklınızı ********

not: yukarıda belirtilen paragraftaki yıldızlı alanı doldurunuz...

aysema dedi ki...

Eleştiri yapabilirsiniz, ancak bu size saygısızlık hakkı vermemeli değil mi?