8 Aralık 2010 Çarşamba

VAY MİRAÇ'IM VAY



"Batan gün kana benziyor, yaralı cana benziyor esmerim vay vay
Ah ediyor bir gül için, şu bülbül bana benziyor vay benim garip gönlüm
Gece kapladı her yeri, keder sardı dereleri esmerim vay vay
Düşman değil sevda açtı, sinemdeki yareleri vay benim garip gönlüm"

Miraç'ı televizyonlarda gördüm önce, siz de görmüşsünüzdür. Fotoğrafına bir kez daha bakın lütfen, ben sürekli bakıyorum. "Sevda değil, polis açtı yüzündeki yaraları vay benim canım gencim."

Diğer fotoğraflardaki çocuklar da gitmiyor gözümün önünden.

Bir kızımız hamileymiş, polis dayağıyla çocuğunu düşürmüş.Bundan ötesi var mı? Ece Temelkuran'ı dinledim CNN Türk'te, Ayşegül Yazıcı'nın sunduğu, "Medya Mahallesi"nde. Bu genç kızla yaptığı görüşmeyi anlatıyordu Temelkuran. Yüreğim dayanmadı, utandım insanlık adına. Devletimiz kürtaj parasını ,galiba, ödeyecekmiş... Sevinsek mi?!

Miraç Zonguldaklı bir madencinin çocuğuymuş. Bunu da Yılmaz Özdil'in Hürriyette'ki köşesinden öğrendim. Babası kanserden ölmüş, üç kardeşlermiş, babalarından kalan emekli maaşıyla okuyorlarmış.

Miraç ve arkadaşları, rektörlerle toplantı yapan başbakana üniversitedeki sorunlarını yazdıkları dosyaları ulaştırmak istemişler, polis binaya yaklaşmalarını engellemiş! Engellerken de Miraç'ın yüzü bu hale gelmiş...

Madencilerimizin ölümleri kaderdi, bunu başbakanımızdan öğrenmiştik, hatta iki tanesinin ceseti hala yer altından çıkarılıp ailelerine verilemedi. Bundan vazgeçtik, ama hiç olmazsa madencilerin çocuklarına dayak atmak yerine , derdin nedir söyle, diyebilsek...

Başbakan grup toplantısında: "Demokrasi katkı rejimidir." dedi.

Haklı, ama onun katkıdan anladığı farklı. Katkıyı övgü olarak anlıyor. Çevresinde her yaptığını alkışlayanlar, yanlışa yönlendiriyor bilerek ya da bilmeyerek. Asıl katkıyı; yanlışı, eksiği, olması gerekeni -kişisel çıkarlarım elden gider endişeşi taşımadan- dürüstçe söyleyenler yapıyor. Onların sayısı da o kadar az ki...

Hadi boşverin bunları, hep birlikte şarkı söyleyelim mi?

"Batan gün kana benziyor, yaralı cana benziyor esmerim vay vay
Ah ediyor bir gül için, şu bülbül bana benziyor vay benim garip gönlüm
Gece kapladı her yeri, keder sardı dereleri esmerim vay vay
Düşman değil sevda açtı, sinemdeki yareleri vay benim garip gönlüm"

20 yorum:

JİVAGO dedi ki...

Yazarsam çok ağır şeyler yazacağım. En iyisi susma hakkımı kullanayım..
diğer postunuzda ki yorumunuza istinaden korkudan değil!

aysema dedi ki...

Sevgili Jivago,
Ben korkuyorum açıkcası, korkutucu olaylar yaşıyoruz çünkü.
Sizin düşüncelerinizi biliyorum, öfkenizi anlıyorum, haklısınız.
Sevgilerimle...

alizafersapci dedi ki...

"Gece kapladı her yeri, keder sardı dereleri esmerim vay vay"
Her şey apaçık ortada. Ama bu geçici bir durum.
Gençler kazanacak, akıl kazanacak!
Umudum gençlerde ve kadınlarda.

sünter dedi ki...

Polse karsi orantisiz güc kullanilmis....
öyle dedi bir tanesi.Adini unuttum bakandi sanirim. Hemde milletin gözüne baka baka.
Bizde baktik zaten.......
Bakalim nereye kadar....

Miray* dedi ki...

iyice devlet karşıtı ve devlet yavşağı olarak ayrılıyoruz durum kötü...

yeniay dedi ki...

İnsanlar oy verirken acaba benim oyumla gelen bu siyasilerin çocuklarına işkence yapacağı, babalarını işten atacağı, saraylarda yaşayıp halka sadaka dağıtacağı akılarına gelmiyormu ? çok merak ediyorum hiç olmazsa bu günlerden sonra fark etselerde oylarının nelere mal olduğunu görseler ve anlasalar.

Mavi Balon dedi ki...

Ülkemin yarısı güllük gülistanlık, yarısı sefalet içinde kim neyi görüyorsa ona veriyor oyunu...

aysema dedi ki...

Sevgili Alizafersapçı,
İşi sadece kadın ve gençlerden beklemek eksik olur. Kadın,erkek,genç,yaşlı herkes elinden gelen çabayı gösterirse karanlıklar aydınlığa çıkar. Yoksa Miraçlar dayak yedikleriyle kalır ve biz "Batan gün kana benziyor..." diye dertli dertli şarkı söylemeye devam ederiz.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sünter,
O kişiyi ben de izledim, izlerken de üzüldüm haline... Hani görüntüler olmasa belki doğrudur denilecek. Öğrenciler orantısız güç kullanmışmış!
Biri de öğlen polisin davranışının yanlış olduğunu söyledi bir tvde, sanırım birilerini çok kızdırdı ki, akşam başka bir kanalda yana yakıla yanıldığını; polislerin haklı, gençlerin haksız olduğuna inandırmaya çabaladı. Çok komikti hali. Bunların çocuklarına bir fiske vursalar ne yaparlardı acaba?
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Miray,
Birileri özellikle yapıyor gibi geliyor bana. Bu tür olaylar yaratılıyor, hem gözdağı veriliyor topluma hem de biz bunları konuşurken aleyhimize pek çok karar alınıyor. Toplumun geleceği dizayn ediliyor kendilerine göre...

Ziyaretin ve yorumun için teşekkürler. Ben de blogunu ziyaret ettim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Yeniay,
İşte sorun da burada. Görmüyorlar, duymuyorlar, farkında değiller. Ancak bir gün sıra onlara da gelince anlayacaklar. O zamanda iş işten geçmiş olacak.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Mavi Balon,
Keşke yarısı iyi durumda olsa. Mutlu bir azınlık var, bir de onların uyuttuğu cahil bırakılmış bir kitle var. Kandırıldığının farkında bile değil, kömüre,makarnaya geleceğini satıyor.
Bir de % 42...
Sevgilerimle...

elifin terazisi dedi ki...

Bunlar daha iyi günlerimiz, diye korkuyorum....

aysema dedi ki...

Sevgili Elifin Terazisi,
Aynı endişeleri duyuyorum ben de.
Sevgilerimle...

beenmaya dedi ki...

bir yanda ellerinde dosyalar olan ve sadece toplantıya katılıp kendi dertlerinden bahsetmek isteyen öğrenciler var ortada ve sonucu görüyoruz.

diğer yanda 7.5 senedir süren saçma bir kinin sonrasında ilk defa iki takım taraftarının aynı anda seyredeceği yani bir nevi dikenüstü bir maç var ve sonucu yine görüyoruz.

öğrencilerin dosyalarla saldırılarına! engel olan polisimiz neden pazar günü kendini taraftar sanan bir avuç kendini bilmezin birbirlerine şişeli, bıçaklı saldırmalarına engel olamadı acaba ben bunu çok merak ediyorum!

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,
Futbol takımları örgütlü, bir anda tüm taraftarları sokağa dökmeleri olanaklı.
Oysa üniversite öğrencilerinin böyle bir şansı yok. Medyada yer bulduklarına şükretsinler.

Öğrencileri yerden yere vuranlar, ellerindeki dosyaları utanmasalar uçaksavar olarak nitelendirecekler.
Holiganların silahları gözlerine sokulsa da görmezden geliyorlar.

Şu anda Hüseyin Çelik açıklama yapıyor, ben acı acı gülüyorum.Bu insanlar bizi yönetiyor.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Leman Dergisi, olaylarda bebeğini kaybeden öğrencinin acısını şiir dizeleriyle okuyucusuna duyurdu.

İşte Aslan Özdemir imzasıyla yayınlanan o şiir:

BELKİ DE BİR SESİM ARTIK!

Belki üç çocuğun ilkiydim

Belki de annemin tek çocuğu...

Polisleriniz beni tek gördü

Gözleri beni seçti, güçleri bana yetti.

Dipçikler, postallar,

Coplar, biber gazları benim içindi.

Ben korkunun bedeliyim

Devletin eliyle bir şiddetin kurbanı...

Üç çocuktan ilkiydim belki

Belki de annesinin tek çocuğu.

O acıyı hissettiğinde annem

ben torunlarınızdan küçüktüm...

Bir nefes olsaydım

Belki beni de severdiniz,

Belki de ilk oyuncağımı siz verirdiniz

Eğer görebilseydim...

Ama artık korkuyla yeniden hayat buldum.

Beni duyabiliyor musunuz!

Size bir ses evinden sesleniyorum

Vicdanınızın hep duyacağı...

Tayyip amca

celebi74 dedi ki...

:(((

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,
Paylaşım için teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Çelebi74,
Teşekkürler...