13 Ocak 2011 Perşembe

MEĞER BEN SOLCUYMUŞUM DA HABERİM YOKMUŞ


Bundan çok uzun yıllar önceydi. Seksenli yılların başıydı sanırım...
Bugün ben, nasıl Ela Yağmur için İstanbul yollarını gide gele eskittiysem rahmetli Anneciğim de Zonguldak yollarını öyle eskitirdi. Kızım küçüktü, annem hepimize bakmaya gelirdi.

Bir gün annemin içerden bana seslendiğini duydum. Gittim yanına, şaşkın ve telaşlıydı: "Gel hele gel! Meğer ben solcuymuşum da haberim yokmuş!" dedi.

Elinde o zamanların Cumhuriyet gazetesi vardı her gün aldığımız:

"Bak" dedi. "Okudum, aynı benim düşündüklerimi yazmışlar, meğer ben solcuymuşum da haberim yokmuş..."

Canım anne'm, nur içinde yat. Ahh bir okusak, anlasak, yorumlasak! Ne çok şey değişecek...

9 yorum:

Zuzuların Annesi dedi ki...

Ah sevgili hocam.Ah nasıl içim titredi.Farkındalıkla,farkındalıklarıyla yaşamak keşke herkese nasip olsa!? Ne mutlu annenize,ne mutlu size!(tabirimi bağışlayın;armut dibine düşmüş:)
İyi ki girmiş sizin eve o Cumhuriyet,o ruh,İyi ki...
Rahmet diliyorum anneciğinize yürekten,nurlar içinde huzurla uyusun...Sevgilerimle...

beenmaya dedi ki...

her zaman ki gibi bir mesaj var satırlarının arasında düşündüren, sorulayan, sorgulatan, dikkat çektiren bir mesaj...

peki ya etiketler hangi yazıyı işaret ediyor acaba?

sufi dedi ki...

Meğer ben de solcuymuşum da benim de haberim yokmuş.Nur içinde yatsın anacığın ve onun gibi gerçeği görebilenler.Sevgilerimle.

kamikaze dedi ki...

Anneniz nurlar içinde yatsın Aysema öğretmenim.Mekanı cennet olsun.umarım herkes okur,anlar ve yorumlar çok geç olmadan.sevgilerimle.

elifin terazisi dedi ki...

Nurlar içinde yatsın.

sünter dedi ki...

Annecigine Allahtan rahmet diliyorum sevgili Aysema´m.
Farkinda olmak kendini tanimaktan geciyordu degil mi?
Birey olmaktan.....Kendine ait düsünceleri ve fikri olmaktan...

zihni dedi ki...

Ben de kendim için şu sözleri çok duydum annemden ve diğer yakınlarımdan, annenizin sözleriyle aynı ironi sanki:

"evliya gibi insansın, çok iyisin, çok sevecensin, zekisin, dürüstsün..... ama bir eksiğin var, solcusun, abdest-namaz yok":))

"öyle olduğum için öyle olmuş olamaz mıyım?"
diyerek tabloyu çerçeveliyordum.

Nehir İda dedi ki...

Galiba ben şanslıyım Zihni abi'nin yoruma bakınca mamakda yatmayanı aileden saymıyorlar bizde:))
Ayseme hocam anneniz de sizin gibi tatlı ve fedakarmış.

Çınar dedi ki...

Hay Allah! ben de solcuymuşum demek. Nurlarda yatsın sevgili Anneciğin.

Sevgiler