1 Şubat 2011 Salı

DOLU DOLU



Dün akşama doğru öyle güzel, öyle şiddetli yağdı ki...
Balkondan çektim fotoğrafını.
Dolu yağdı, dolu dolu...

Güzel geldi, çünkü evdeydim...
Balkon kapısının açılmasıyla içeri temiz hava doldu, soğuk değil...
Evde yiyecek içecek vardı, sorun değil...

Hepsi bu kadar diyip geçmek vardı. Kolay değil...

Kışta kıyamette, sokakta kalan,
Evde olup da yiyeceği, yakacağı bulunmayan,
İnsanlar da vardı, haber değil.

Uzat elini, paylaş.
Paylaşmakla güzel, güzel olur daha da.
Hepsine ulaşma zorunluluğu var, kolay değil.

Sadece insanlar mı aç?

Sokak Hayvanları?
Sular donmuş, bir çanak su koy...
Yemek artıkların için bir tabak bul...

Ohh, tamam işte!
Hepsini yaptım, rahatım artık.
Vicdanım rahat demek de var. Kolay değil.

Tek tek çabalar güzel, ama yeterli değil.

Bunların,
Neden aç açık bırakıldığını sormak da var.
Kolay değil.


Dağlarda Ateşler Yandıkça

Oda karanlık
Odadan dışarı çık
Şehir karanlık
Şehirden dışarı çık
Korkma
Yürü bir hayli yürü
Gördün mü
Dağlar başladı artık

Korkun dağılır rüzgarda
Bekle biraz
Dağlarda ateşler yandıkça
Korkulmaz

Dağlar karanlık
Dağlardan yukarı çık
Korkma
Yürü bir hayli yürü
Az daha yukarı çık
Birbirinden uzakta
Gördün mü
Ateşler parladı artık

Şimdi dağlar kaldı yine ardında
Ondan yendi karanlığı, ölümü
Dağlarda ateşler yandıkça
Karanlıktan korkulmazmış, gördün mü
(Behçet Necatiğil)

7 yorum:

JİVAGO dedi ki...

Şiir kıvamında ki yazınızda duyarlı bir insanın sessiz feryatlarını duydum. Bunca açlık, adaletsizlik, vurdumduymazlık varken, incir kabuğunu doldurmayan olayları -frekansları aynı olan insanların- deve yaparak problem haline getirmesi; hele oturduklarında, kesinlikle aynı görüşleri paylaşacağına inandığım insanların diyalog kopukluğundan veya birbirlerini yanlış anlayarak örgütlenemeyişine ve bir araya gelemeyişini hiç aklım almıyor Sevgili Dilek . Sizin ve bütün çağdaş eğitimcilerimizin pedegog yönüyle insanları ve doğayı kucaklayıcı ve birleştirici olduğunuza candan inanıyorum!
Her şeyin başı iyi niyet...
Yazınız da, şiir de postun anlamına uygun çok güzel olmuş. Size ve aileye Sevgilerimle..

Esmir dedi ki...

ne güzel dolu yağmış sizin oralara..ve ne güzel dizeler dökülmüş o nadide yüreğinizden içimi-zi ferahlatan...kaleminize ve yüreğinize sağlık Aysema Öğretmenim...dediğiniz gibi biz sıcakta evimizdeyken bir el bekleyen ne çok canlı-lar var sokaklarda!.. duyarlılığınız örnek olsun duyamayan-lara, göre-meyenlere...
(ben de sürekli yaptığım buğday şırasındaki buğdayları,işi bitince atmıyorum!onları ayrı bir yerde kalorifer peteklerinde kurutuyorum...kar yağınca kuşlara vereceğim:) bekliyorum kar-ı çocuklar gibi hem de :)
Bu güzel şiir tadındaki dizeleriniz ve Behçet Necatigil şiiri paylaşımınız için çok teşekkür ederim...Sevgilerimle...

Çınar dedi ki...

Keşke sıcacık aşım ağrısız başım deyip kapımızı kapatmasak, açlara muhtaçlara evsizlere ve de sokak hayvanlarına. Daha önemlisi devletin bu tip sosyal sorunlara çok ciddi çözümler getirmesi gerekir.

Yine çok duyarlı güzel bir post ve şiir yüreğine sağlık

özlem dedi ki...

Biz oğlumla arka bahçedeki kedilere yiyecek veriyoruz özellikle bu zamanlarda; öyle soğuk ki hava ya açlıktan ya soğuktan ölecek hayvanlar.
Ne kadar duyarlısınız, sevgiyle kalın...

ayşegül dedi ki...

Somestır icin ıstanbul'a geldim efenim. Isvecten sonra buranın karı
bile ekvator sıcagı gıbı valla
ortmenım.cok ama çok guzel yazmıssın.
seni se-vi-yrum ;-)))damat adayına ii
bak ama :P

Sevgılerrr xoxo

Zuzuların Annesi dedi ki...

Olsun...
Vicdanı rahat etmeyenler tek,tek olsa ve tek,tek çabalasa da olsun...En azından bir şeyler olsun.

Bir doludan,bir dolu güzel anlam ancak sizden çıkardı hocam...

Sevgilerimle...

kamikaze dedi ki...

Her zaman duyarlılığınıza,duygularınızı,düşüncelerinizi böyle zarif bir üslup ile dile getirmenize hayranım Aysema öğretmenim.bir kere daha söylemek istiyorum iyi ki yazıyorsunuz,iyi ki varsınız..