23 Nisan 2011 Cumartesi

MUSTAFA KEMAL TÜRKÜSÜ


GERÇEK
Şafak serinliğinde
Bütün fikirler genç,
Bütün fikirler taze,
Bütün fikirler hür!
Yeniden doğmak, yaşamak arzusundadır.
Namuslu ve güzel her şey!
Sesimiz, ilkin, senden ötürü,
Böyle rahat,
Böyle mağrur,
Böyle gür!

HER ŞEY O'NA BENZER

Bütün eller "Kemal" yazar,
Bütün diller "Kemal" söyler,
Hey dağların anası,
"Kemal"siz vatan neyler?

Söyle bana yavrucuğum,
Otur dizlerime de...
Hürlüğü yaşıyorsun, alabildiğine
O mavi gözlerinde...

Sen Mustafa Kemal misin?

Gel bana yavrucuğum,
Koy başını göğsüme...
Usulcacık, söyle;
Senin yüreğin midir bu çarpan,
Böyle aşkla, milyonlar adına,
Yüceliği, esenliği için vatanın?

Sen Mustafa Kemal misin?

Sırmalar, rütbeler değil istediğin,
Ayağındaki toz,
Alnındaki ter,
Nurlu gelecekler için...
Söyle bana yavrucuğum,

Sen Mustafa Kemal misin?

(M.S.Arısoy)

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız Kutlu Olsun. Aydınlık yarınlarda çocuklarımız kimsenin kölesi olmadan özgür yurttaşlar olarak mutlu yaşasın...




6 yorum:

JİVAGO dedi ki...

Mustafa Kemal'in büyüklüğünü, "TEK ADAM" olmasını, sadece biz değil, düşmanları bile kabul ve beyan ettikleri çağımızda; içimizde ve dışarda beslediğimiz bedbahtlar her fırsatta onun büyük vizyonuna saldırıda bulunmaktadır. Türk Ulusu'nun üstüne bir güneş gibi doğan o büyük insanı sadece bayramlar da değil, hergün rehber edinmemiz gereken bir süreçten geçiyoruz. Ulusumuzun ve dünya çocuklarının bayramı kutlu olsun.

elifin terazisi dedi ki...

Artık öğretilmiyor çocuklara bu bayramın ulusal eğemenlik kısmı, sadece lay lay lom çocuk bayramı diye dillendiriliyor.

Handan dedi ki...

Bayramımız kutlu olsun.

Esmir dedi ki...

Ulu Önder Atatürk'ün bizlere armağan ettiği ve dünyada eşi benzeri olmayan tek örnek 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlu Olsun...

M. S. ARISOY'un "Her şey O'na Benzer" şiiri çok anlamlı bir paylaşımdı... Teşekkürler...

Sevgilerimle...

♥GÖNÜL ÇELEN♥ dedi ki...

Şirler çok duygulandırdı beni...Paylaşım için teşekkürler...Son yazın için içten bir Amiiiiin diyorum.
Bütün çocuklarımızın bayramı kutlu olsun.
Sevgiler:)

kamikaze dedi ki...

Aysema öğretmenim "Gerçek" ve " Her Şey O'na Benzer" şiirleri çok güzel.Hepimiz gibi beni de çok duygulandırdı.Bütün çocuklarımızın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramını kutluyorum.yazınızada amin diyorum.

sevgilerimle.