18 Nisan 2011 Pazartesi

ON BİN ADAMI VARMIŞ



"AYAĞINI DENK AL ADALETİ" başlıklı yazımda da paylaşmıştım bunu. Şimdi durup dururken yeniden aklıma düştü. Günün anlam ve önemine uygun olarak paylaşmak istedim.
Sınava girmek için gecesini gündüzüne katan, gençliğini yaşama olanağı tanımadığımız gençlerimize selam olsun...

"Bir Arap, Hz. Ali'nin şehri Kufe'den erkek devesiyle Şam'a gelmiş. Şam'da dolaşırken biri yanaşıp deveyi sahiplenmeye çalışarak:

_ Ver o dişi deveyi bana!
demiş.

Kufeli Arap:

_ Bu deve benimdir, üstelik erkektir!
diye kendini savunmaya çalışmış.

Anlaşamamışlar...
Konu Muaviye'ye dek yansımış. Muaviye, tarafları dinleyip kararını açıklamış:

_ Bu dişi deve "Şam"lınındır!
dedikten sonra halka dönerek:

_ Ey cemaat, bu dişi deve kimindir?
diye sormuş.

Tüm halk bir ağızdan:

_ "Şam"lınındır!

Bu yanıtı alan Muaviye Arap'a dönüp demiş ki:

_ Dinle Kufeli! Biliyorum bu deve senindir ve erkektir. Dönünce Ali'ye de ki:

"Muaviye'nin dişi deveyi erkekten ayıramayan, o ne derse "EVET" diyen on bin adamı var! Ayağını denk al!"

3 yorum:

JİVAGO dedi ki...

Güzel bir hikaye..anlayabilene... Şifrelerin bir başka anlamı, TSK içine kendi yandaşlarını yerleştirme gayretidir. Bunu ben demiyorum,
8-12 sene önceki video kayıtları diyor.

(Harp Okulu ösym ile öğrenci alıyor)

novella / विश्व dedi ki...

korku saldığın kadar, tehdit savurduğun kadar güçlüsün!
böyle bir ata sözü mü var...
galiba bazılarının mottosu bu.
hikayeyi okudum aklıma düştü işte, sebepsizce :)

FADİŞ dedi ki...

Hikaye çok iyiymiş. Dün Habertürk'te gençler konuştu "teke tek" te. İzlediniz mi?
Bu gençler hiç te pasif değil:)Üstelik onları destekleyen aileleri çevreleri var ve önümüzdeki seçimlerde sonucu göreceğiz. Üstelik çoğu genç bu seçimlerde ilk defa oy kullanacak:)