17 Haziran 2011 Cuma

İNSANLIK MI DEDİNİZ?

"İnsanlık Nerede" başlıklı bir yazı okudum ve altına yorum yazdım, ancak gönderemedim. Gönderemediğim yorumuma da kıyamadım. O yazıyı buradan okuyabilirsiniz.
İşte bu da yorumum, sizin yorumunuz da eklenirse ne güzel olur değil mi?


Alışamadım, kendi ülkemde bir yaban gibi dolaşmaktayım. Atacak taş da bulamıyorum, söyleyecek söz de...

"bir yerde vahim bir yanlış yapılmıştır
ne yadsımaya dilim varır
ne düzeltmeye gücüm yeter."

diyen Attila İlhan'la,

"Bunun sebebi sensin, bu viran ülke, bu yoksul insan kitlesi için ne yaptın? Bir kafası vardı aydınlatamadın..."

diyen Yakup Kadri'nin sesi kulaklarımda çınlarken gözlerim yaşarıyor, içim bulanıyor, başım dönüyor.

İnönü: "Namussuzlar kadar namuslular da...

Ve sonra:

"Vatanın bağrına düşman dayasın hançerini bulunur kurtaracak bahtı kara maderini!"

diye haykıran Mustafa Kemal'in gür sesi beni kendime getiriyor. Dikiliyorum, ayağa kalkıyorum,kendime geliyorum...

"Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak..." diye ben de haykırıyorum...

"Ben yanmasam,
sen yanmasan,
nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa..." diyen Nazım Hikmet'e bir selam gönderiyorum...

4 yorum:

kamikaze dedi ki...

Bu anlamlı yazıyı paylaştığınız için sağolun Aysema öğretmenim.Duygularımızı çok güzel ifade etmiş.

sevgi ve saygılarımla.

JİVAGO dedi ki...

Gönderemediğiniz iyi olmuş...böylece güzel bir pazar yazısı okumuş olduk sevgili dostum.

Eşinizin ve ailenizin BABALAR GÜNÜ'nü içtenlikle kutlarım.

Sevgilerimle..

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,
Canım benim, beğenmene sevindim. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Jivago,
Sizin de "Babalar Günü"nüz kutlu olsun.
Sevgilerimle...