30 Haziran 2011 Perşembe

MAĞRUR VE KIRILGAN BİR ŞİİRDİR YAŞAMAK



"İçimde müthiş bir yaşama isteği var...
Kırıldıkça, yaralandıkça, boğuldukça artan bir yaşama isteği...
Her gün yeniden, ama ilk kez gibi fark ediyorum bunu...
Hemen her gün hayıflanıyorum kendime, neden az yaşadın, neden az hissettin, diye...
Her gün suçluyorum kendimi gitmediğim, görmediğim yerler için...
Çukurların içinde bile binlerce şiir var...
Öyle bir yaşa geldim ki neye dokunsam sonsuz birikmiş gözyaşı, neye dokunsam sonsuz birikmiş yaşama özlemi...

Dünyaya dokunmaya çalıştıkça kendi boşluğunda, kendi sorunları içinde boğulan mağrur ve kırılgan bir şiir gibiyiz...

Öyle bir yaşa geldim ki, neye dokunsam hep geç kalınmış, hep eksik yaşanmış...
Neye dokunsam hep ilk kez yaşanmış...
Ve başka bir tekrarı yok...

Yaptıklarımız hata olabilir, bunu kabul edebiliriz; ama bunca bilinmezliğin ortasında yine de direnip duruyoruz...

Artık anlasın bizi ve bir kez eğilip alınlarımızdan öpsün bu hayat..."

Yukarıdaki satırlar Cezmi Ersöz'den, Hayat Bir Kez Olsun Alnımızdan Öpsün, diyor... Beğendim, paylaşmak istedim.


Bir haftadır İstanbul'dayım. Güzel şeyler yaşıyorum, güzellikleri paylaşıyorum sevdiklerimle; ancak yazmaya utanıyorum.

Ülkemizin içinde bulunduğu ortam akıllara şaşkınlık verecek boyutlara geldi. Ne doğru, ne yanlış; kim haklı, kim haksız anlamak kolay değil. Kim kimle dans ediyor, kimin eli kimin cebinde, çok bilinmeyenli bir denklem; çöz çözebilirsen!..Habur'da hukuk rezaletini düzenleyenlerin, bunu alkışlayanların ağzına hiç yakışmayan "hukuka saygı!" söylemlerini şaşkınlıkla izliyorum. Mahkum olanlarla sanık durumundakilerin aynı kefeye konmasının bir başka nedeni olmalı diye düşünmekteyim. Ülkem adına kaygılanıyorum...

Hafta sonu Bandırma dolaylarında öğrencilik yıllarıma döneceğim.İki saatlik deniz yolculuğu sonrasında okul arkadaşlarımla buluşacağım. Geçen yıl Samsun'daydı buluşmamız; ondan önce Bursa, İzmir, İstanbul, Bartın...
Bu yıl kızımın düğün hazırlıkları nedeniyle gitmesem mi, diye düşündüm, ama sonuçta bu fırsatı kaçırmak da istemedim işte! Kısa bir kaçamak diyelim en iyisi...
Düğün hazırlıkları olanca hızıyla devam ediyor. Heyecan dorukta... Şunun şurasında bir haftalık zaman kaldı, iyi mi?
Hoş kalın, hoşça kalın...

Veeee "İçinizdeki yaşama isteği" hep var olsun...

18 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Kolay gelsin:)

laleninbahcesi dedi ki...

hele de bizim coğrafyada yaşayanların değil alınlarından ellerinden bile öpmek gerekir...
Güle git sevgili Dilek ...keyifli Bandırma saatleri diliyorum sana...

Kızın düğünü içinde şimdiden kolaylıklar ve mutluluklar diliyorum.

E S M İ R dedi ki...

Çok güzel bir şiir...Ne kadar dokunaklı ve ne çok şey anlatıyor!..

Bu gaflet ve dalâlet içinde arapsaçına dönmüş tüm değerlerin alt üst olduğu; ideolojilerin saptığı, devletin ve kamunun işlevselliğinin tartışılır olduğu, "siyasi erk olmanın dayanılmaz hafifliği!"nin hüküm sürdüğü! şaşkın, komik, utanç verici, etik dışı ne varsa akla gelebilecek her şeyin yaşandığı tam bir kaos ve kocaman bir paradoks halidir yaşanılanlar...

Halk büyük bir esefle, şaşkınlıkla izliyor! bu süreçte; topraklarımızın üzerinde dolaşan akbabaların planları sinsice işlerken, her geçen gün bizim aleyhimize işliyor!..

bu arada tekrar tebrik ederim kızınızı...Allah tamamını erdirsin...Mutluluklar dilerim..

Sevgilerimle...

beenmaya dedi ki...

ben bu hafta aysonum olması nedeniyle çok yoğundum ama dönüşte görüşelim derim. :))

JİVAGO dedi ki...

Yaşamak, gerçekten şiirdeki gibi bir
şeydir dostum.

Çifte mutluluklar dilerim.

Sevgilerimle..

sufi dedi ki...

Saldım dünyanın elimde sandığım iplerini. Oto-kontrolümden çıktı, uçtu-gitti herşey. Haberler dinlenmez gazeteler okunmaz oldu.Yoksa ben cahil bir nine mi olacağım yakında? Dostum bir bilgin varsa bu konuda beni dürt beni ara. Sevgiyle kucakladım seni.tontini.

aysema dedi ki...

Sevgili Fadiş,
Çok teşekkür ederim...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,
Dğru söylüyorsun, kazan sürekli kaynıyor bizim coğrafyada.
Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Esmir,
Gaflet, dalalet hatta hıyanet, hepsinin örneği yaşanıyor yazık ki... Gören gözlerin farkındalığı da uyandırmaya yetmiyor.
Belki bir mucize?
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,
Görüşelim, görüşelim... İstersen cuma günü Moda Teras'ta da olabilir, Tülay'la birlikte ne dersin? Hatta gelmek isteyen blogcular için bir masa ayırabiliriz. Bana bildirin yeter... Çok sevinirim. Düğünün ertesi yolcuyuz. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Jivag,
O zaman herkese şiir gibi yaşamak dileyelim mi? Kimse şiirsiz kalmasın...

aysema dedi ki...

Sufi'm, güzel dostum, can dostum...
Senin birikimin yeter,aklın, bilimin,kültürün yeter. Haberlere hiç bakma, onlar insanın ilkel duygularını uyandırıyor, öfkemizi kabartıyor, evrensel bilgilerle, lgularla çelişiyor. İlkokul müsamerelerinin bile bir ciddiyeti vardır, bunlarda yok! Kendi çalıp kendi oynuyorlar komik komik...

Sen iyi olacaksın, kendini bırakma yeter... Hem yaşamak tesadüf değil mi bu ülkede? Nice Fidanlara kıymadılar mı, kıymıyorlar mı? Kimin ne zaman nerede nasıl gidivereceği bizim elimizde değil Tontini'm... Kalan ömrümüzü güzel geçirmek için çaba gösterebiliriz ama...
Sen ninelerin en aydını,en akıllısı,en sevgi dolu olanısın canım. Keşke tüm nineler senin gibi olsa.
Sevgilerimle...

TOLGA dedi ki...

çok etkileyici:)
iyi yolculuklar.
sevgiyle.
tolga

kamikaze dedi ki...

Tebrik ederim.Allah bir ömür boyu mutlu etsin.Elleri birbirinden hiç ayrılmasın.

Sevgilerimi gönderiyorum Aysema öğretmenim.Cezmi Ersöz'ün bu güzel satırlarını paylaştığın için teşekkür ederim.Çok güzeldi.Sağlıcakla kalın.

sünter dedi ki...

Sevgili Aysemam,
uzun zamandir yazmadin ya özledim...
Sana ve ailene hayirli ramazanlar diliyorum.
Bir an önce de güzel yazilarinla geri dönmeni bekliyorum...

Kocaman sevgileimi gönderiyorum

aysema dedi ki...

Sevgili Tolga,
Çok gecikmiş de olsa teşekkür ederim. Benden de sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,
Canım, güzel dileklerine teşekkür ederim. İlk fırsatta arayacağım seni. Sevgilerimi gönderiyorum şimdilik...

aysema dedi ki...

Sevgili Sünter'im,
Gerçekten hiç boş zamanım olmadı, yazamadım, ama aklım da hep sizlerdeydi. Yazılarını okudum,aynı dostlukları biz de yazlıktaki komşularımızla yaşıyoruz. Uğurlamalar, karşılamalar mutlu ediyor insanı.
Dileklerine katılıyorum, teşekkürler...