10 Aralık 2011 Cumartesi

GERÇEĞİ YALNIZCA GERÇEĞİ


Hakim sorar:

"Bu yıl Notre Dame takımında mı top koşturuyorsunuz?"
"Evet efendim."
"Hangi pozisyondasınız?"
"Orta sahada oynuyorum efendim."
"Orta sahada ne kadar iyisiniz?"

Szymanski yerinde toparlandıktan sonra :

"Efendim, ben Notre Dame'in şimdiye kadarki en iyi orta saha oyuncusuyum."

Mahkeme salonundaki antrenör Frank Leahy şaşırır. Szymanski hep alçak gönüllü, kendi değerini pek takdir etmeyen bir futbolcudur. Sorgulama bittikten sonra Szymanski'yi bir köşeye çeker ve neden böyle söylediğini sorar. Szymanski kıpkırmızı olmuştur.

"Bunu söylemek çok zoruma gitti aslında. Ama kutsal kitap üzerine yemin ettiğimden gerçeği söylemek durumundaydım." diye yanıt verir.
....

Eskiden böyleydi. Kendini övmek çok ayıp sayılırdı. "Bırak seni başkaları övsün.", anlayışı vardı. İnsanlar büyüdükçe alçalırlardı.
Şimdilerde alçaklık yaptıkça büyüyorlar. "Alçak gönüllü olma gerçek sanırlar!" deniyor nicedir.

Tüm kutsal bilinen değerler üzerine yemin edenler hiç utanmadan, sıkılmadan, kızarmadan yalan üstüne yalan, iftira üstüne iftira atıyorlar. Yalanlar yeni yalanları doğuruyor. Bir kısım insanlar da buna inanıyor. Nice değerli insan bu yalancı alçaklar yüzünden acı çekiyor.

Gerçeği, yalnızca gerçeği söyleyeceğine yemin eder misin?




10 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

ne kadar güzel bir hikaye
yükseldikçe alçak gönüllü olmalı insan bence de
bırak başkası bilsin
seni takdir etsin
ama o kadar azaldı ki böyle düşünenler

Çınar dedi ki...

Gerçeği, yalnızca gerçeği söyleyeceğime yemin ederim de, ya başıma birşey gelirse... Biliyorsun son yıllarda gerçekleri söyleyenler çete üyesi suçundan içeri tıkılmaktalar. Gerçeği söyleyenlerin hepsi içerde. Henüz dışarda unutulmuş birkaç kişi olsa da yakında farkedilirler nasılsa.

Şimdi yeminler şu şekilde; efendime biat edeceğime, gördüklerim ve duyduklarım yüce büyüklerime zarar verecekse üç maymunu oynayacağıma, çevremde olup bitene aldırmayacağıma ve bana dokunmayan yılan bin yaşasın deyip, her daim padişahım çok yaşa diyeceğime namusum ve şerefim üzerine yemin ederim.

Durum böyle olunca, yalan söylemek meziyet haline geldi haliyle. Öyle ki; sadece, duyanlar inanmakla kalmadı, yalanı söyleyen kişi bile inanır oldu söylediklerine.

♥GÖNÜL ÇELEN♥ dedi ki...

Hiç alçak gönüllü insan kalmadı demeyede utanıyorum...Bunun yanında utanma,edep bunlarada unutuluyor.Valla gelecekden korkuyorum.Paylaşım için teşekkürler.
Sevgiler:)

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Canım öğretmenim; ben ederim o yemini. Bozmam da. Söz verip tutmayanlar, yemin edip unutanlar ya da 'öyle olması gerektiği için' yemin edenler ne düşünüyor acaba bu konuda? Ya da onlar bu konuyla ilgili içlerine yolculuk yaptılar mı, vicdanları ölü uykusundan uyandı mı ya da hala anestezi etkisinde mi dolaşıyorlar?
Birde güzel ve canım öğretmenim şu yorum sayfanızı pop-uptan çıkarıp 'aşağıda gömülü kayıt' şekline çevirirseniz mutlu olurum..

aysema dedi ki...

Sevgili Mavianne,
Böyle düşünenler var da herkes kendi derdine düştüğü için kimse farkına varmıyor onların başarılarının. Bilimde, sanatta nice değerimiz sesini duyuramıyor. Reklam çağındayız artık.

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,
Biz de korka korka söylüyoruz zaten.
Doğru söyleyenleri doğduğuna pişman ediyorlar.
Biat edenlerle baş etmek kolay değil.

aysema dedi ki...

Sevgili Gönül Çelen,
Ben de gelecekten çok korkuyorum. Gidiş hayra alamet değil, ama hayırlısı diyelim yine de...

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,
Onlar tek ayak üstünde bin bir yalan söylemekle meşgul şu sıralar...
Yorum sayfasını düzeltmeye çalışayım, bakalım başarabilecek miyim? Teknoloji özürlüyüm de...

Adsız dedi ki...

Türkiye’de sekiz milletvekili hâlâ tutuklu ama “Şike Yasası” gece yarısı Meclis’ten geçiyor... İnsan Hakları Günü’nde “Bölgede örnek ülkeyiz” diyenlere bir çift sözüm var...

64 gazeteci tutuklu... 15 bin 506 web sitesi engellendi... 35 kişi cezaevinde öldü... 9 faili meçhul cinayet işlendi... 7 gazete ve dergi yasaklandı... 418 üniversiteli genç ve emekçi gösterilere katıldığı için tutuklandı."

Hikmet Çetikaya, Cumhuriyet'teki köşesinde yazmış.

aysema dedi ki...

Gerçekler açıtıyor umalım tez zamanda hayal aleminden uyanırlar. Akıl fikir vicdan diliyorum.