13 Aralık 2011 Salı

HADİ GÜLÜMSE


Hep karamsar yazılar yazmak zorunda kaldığım için özür dilerim. Rahatsızlık verdiğimin farkındayım. Bugün bir değişiklik yapmaya karar verdim. Biraz da gülelim değil mi?
Bir dosttan gelen fıkraları sizlerle paylaşmak istiyorum. Fıkralar Erzurumlularla ilgili...

"Hükümet Erzurum'a bir yazı göndermiş:
Kışın soğuk geçeceği anlaşılmıştır... Kullandığınız yakıtın cinsini, kod numarasını, stok durumunu acele bildiriniz.

Erzurumlu bir köy muhtarı da hemen Ankara'ya cevap yazmış:

Yakıtımız pohtir...
Kod numarası yohtir...
Stokumuz çohtir..."

.......

"Erzurumlu, Bayburt'a gitmiş; bir kahveye girmiş:
Hele gardaş bir çay getir de içek...
Ve peş peşe 29 bardak çay içmiş.
Bayburtlu sormuş:
Abi, daha getirim mi?
Erzurumlu, elini kalbine götürüp yanıt vermiş:
Yoh gardaş, 30 bardak oldu mu çarpıntı yapiy..."

.......

Erzurum'a bilgisayarın ilk gelmeye başladığı yıllarda, bir iş yerine bilgisayar ve stok programı satılır. Teknik servis elemanı bilgisayarı işyerine kurduktan sonra stok programının kullanımıyla ilgili bilgi verir ve ayrılır.
Aradan bir iki saat geçer, işyerinden telefon:
Kardeşim, sizin anlattığınız gibi yapirem fakat program düzgün çalışmiiir!
Teknik servis elamanı sorar:
Nasıl yapıyorsun?
Senin anlattığın gibi...
Hata ne?
Yazdığım bilgiler kaydetmeme rağmen saklanmir.
İşlem basamaklarını tek tek anlatın.
Tamam, diyor anlatmaya başlıyor:
Programı açirem, malın adı bölümüne adını, adedi bölümüne adedini, birim fiyatı vb yazirem. Hepsini yazdıktan sonra senin anlattığın gibi kayıt bölümüne basirem. Ekrana bir yazı geliirr:
Kaydetmek ister misiniz?
E/H yazısı çıkir.

Ben de diyirem He..."

......

Erzurum havaalanında yolcular uçağa binmiş. Kapılar kapanmış ve hostes:
Sayın yolcular, lütfen kemerlerinizi bağlayın, demiş.
Kimse bağlamamış. Hostes durumu pilota anlatmış. Pilot mikrofunu eline almış:
Hele dadaşlar, kemerlerinizi bağlayın da havalanah.
Herkes bir anda kemerlerini bağlamış.
Hostesin şaşkınlığını gören pilot:

Erzurumlu, kadın sözüyle iş yapmaz...

....

Yüzünüzden gülümseme eksik olmasın efendim.

10 yorum:

yüreğimdeki yağmurlar dedi ki...

Sayfamda bı mim senı beklıyor:)

Elif'in Terazisi dedi ki...

Çok hoş fıkralar:)
Özür dilemenizde ayrı bir hoşluk, sonunda rahatsızlıkların kaynağını buldum. Sizi gidi sizi:)

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Öğretmenim, canım benim, canım benim; karamsar değil sizin yazılarınız. Sizi okuduğumda karamsarlıktan çok aydınlanmışlık hissediyorum. O yüzden dilediğiniz özrü kabul etmiyorum :)
Fıkraları Hakan'a okudum. Erzurum'da Tıp Fakültesi terk bir kişi olarak yakından tanıdığı Erzurum şive ve insanına benden daha anlamlıca güldü :)
Daha önce duymadığım bu fıkralara bayıldım :)
Teşekkürler. Cezanız bitmiştir :P

a_y_s_e dedi ki...

:)

Çınar dedi ki...

:))) çok güzel teşekkürler.

Sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Yüreğimdeki Yağmurlar,
Mimi aldım, en kısa sürede yanıtlayacağım. Teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,
Bazen öyle bir duyguya kapılıyorum. Ancak yazmadan da duramıyorum. Örneğin bugün bir haber okudum, canım sıkıldı.
İst.Milli Eğitim Müd. Gaziantep'de bir üniv. anlaşmış. İst.daki Bin öğretmene Gaziantep'e gitmeden 3000 TL karşılığında lisans diploması verecekmiş.Herhalde bunları önemli kadrolara getirecekler. Bunları duyup da iyimser kalabilmek zor. Yani ben masumum, olaylar suçlu...

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,
Güzel sözlerin için teşekkür ediyorum.
Bir önceki yoruma yazdıklarıma ekleme yapmak istiyorum.
O habere göre öğretmen olmayanlara da 8000 TL karşılığında diploma dağıtacaklarmış. Haberi bir daha okuyacağım, bu da doğruysa vay halimize!
Hakan'a selamlar...

aysema dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Adını gördüm sevindim.

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,
Senden esinlenerek Gülen'i güldürmek istedim. Teşekkürler...