19 Aralık 2011 Pazartesi

TE TA

Öğrenmek, gerçekten ne bildiğimizi keşfetmemizdir.
Yapmak, bildiğimizi göstermemizdir.
Öğretmek, başkalarına en az bizim kadar iyi bildiklerini hatırlatmamızdır.
Bu hayatta hepimiz birer öğrenci, öğretmen ve uygulayıcıyız.
Richard Bach


Blogerler olarak okumayı, yazmayı seviyoruz. Her yazıdan ayrı bir tat alıyoruz, pek çok şey öğreniyoruz. Ancak bazı yazılarda her şey çok güzel giderken bir anda büyü bozuluyor.Küçük bir dikkatsizlik buna neden oluyor. Eminim o arkadaşlarımız da doğrusunu biliyorlardır, uygularken oluşuyor bu hatalar. O nedenle hatırlatma gereği hissettim.


Ek ise zaten bitişik yazılıyor.

Hem ayrı yazıp hem de "te" "ta" yazmak olacak iş mi? Güzel Türkçemizde "te","ta" diye bir bağlaç yok ki...

Bağlaç olarak kullanıyorsak ayrı yazıyoruz ; "de" , "da" sözcüklerini kullanıyoruz.

Benden hatırlatması...


BAKINIZ BURADA DA YAZMIŞTIM:
1) Bloglarda Tartışma
2)Anlatım Bozuklukları (1)
3)Anlatım Bozuklukları (2)

12 yorum:

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

:) bir DE -ki eklerini anlatsanız öğretmenim :)
Sevgimle öpüyorum :*

laleninbahcesi dedi ki...

valla Dilekcim bana ne desen haklısın...Çatturu çutturu yazıp göndere basıyorum. Bir daha kendi yazımı da asla okumam:))

Parpali dedi ki...

Bazen çok iyi bildiğim bir şeyin bile doğruluğundan emin olamıyorum. Böyle hatırlatmalar iyi oluyor öğretmenim.

Kalemsiz dedi ki...

Merhaba. Konuyla alakalı buldum ve isterseniz vereceğim adresteki hatırlatmanın html kodunu bloğunuza yapıştırabilirsiniz diye düşünmüştüm.

http://www.mikide.com/

alizafersapci dedi ki...

Özensiz, gevşek dil programları ve uygulayıcıları, sürekli test, test...
Ama iyi yetişmiş gençler de geliyor. Umudumuz onlarda.
Bıraktığınız RÜŞTÜ ONUR şiirini sıraya aldım. Teşekkürler.

Çınar dedi ki...

Bu önemli hatırlatma için teşekkürler Sevgili Dilek.

Sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,
Daha önce bu konuda yazmıştım. Yazının altına linkini koydum. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,
Sen hem doğru hem de çok akıcı yazıyorsun. Hatırlatmaydı benimkisi.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,
Hepimizde oluyor senin dediğin. Evet, ne kadar bilsek de hatırlamakta yarar var.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Kalemsiz,
Hoşgeldin. Verdiğin link güzelmiş. Ancak ben bu konuda üç yazı yayınlamıştım. Tekrar olmasın şimdi. Teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Alizafersapçı,
İyi yetişmiş gençlerin sayısı çok fazla, yeter ki olanak tanınsın. Bloglarda öyle güzel yazanlar var ki...
Rüştü Onur'un şiirini beğenmenize sevindim. Teşekkürle...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,
Ben teşekkür ederim. Sevgilerimle...