18 Ocak 2012 Çarşamba

KENDİNE İYİ BAK


"Kendine iyi bak!" kullanıldığında hep sıradan bir sözmüş gibi gelirdi bana. Ama Alanya'da gittiğim doktorun, "Kendine hiç iyi bakmamışsın..." sözüyle çarpıldım. Kızamadım doktora, çünkü haklıydı. Ben kendime bakmıyorum.Bakamıyorum değil, bakmıyorum. Şu dünyada önem vermediğim tek kişi olduğum gerçeğiyle yüzleşmek zorunda kaldım. Mazeretim de yok. Bu her zaman böyleydi...
Doktor, yeni doktorlar önerdi. Dahiliye, cildiye, kalp damar ve ardından diyetisyen... Gittim, gitmediğim bir doktor daha var, genel cerrah, ona da sonra gideceğim.
Sonuç, hastalıkların en tatlısı olan "Şeker" çıktı; 165 olmuş şekerim. Doktorun şaşkınlığı gözümün önünden gitmiyor:

"Bugüne değin hiç tokluk şekeri yaptırmadın mı?!"

Doğrusu yaptırmadım, bir iki kez açlık şekerime baktırdım; gerek görmediler tokluk şekerine bakmayı, ne bileyim... Sağlığımla ilgili soruları yanıtlamada da pek başarılı olamadım. İnsan biraz kendini dinlemeliymiş,öğrendim. Bedenin sesi çok şey anlatıyor, duymak için dinlemek gerek...
On beş günlük ilaç verdi, geçmezse şeker tedavisine başlanacakmış.
Bu arada başka ilaçlarım var, ultrason randevum, bir de diyet listem...

Bu diyet listesiyle ben kilo alırım gibi geliyor, günde altı kez söylenenleri tüketirsem yandım gitti. Daha sonra diyet listemden sözederim belki...

İlk gördüğüm yasaklar listesindeki 'Çerez' yasağı! Bak bu beni zayıflatır işte. Çarşıya çıktığımda almak istediğim tek yiyecek çerez, en çok da ayçekirdeğiydi. Vazgeçtim gitti işte...

Ha, bu arada doktor, "Sen çok sıkılmışsın, neye sıkıldın bu kadar?" da dedi!
"Haberleri izliyorum!" diyemedim. "Sivil Örümceğin Ağında" kitabını okuyorum da diyemedim... Sıkılmamak mümkün mü siz söyleyin can dostlar, mümkün mü sıkılmamak?

Alanya'da yağmurlar dindi; güneş açtı, dışarlar içerden sıcak...
Yurt kar altında diyor haberler.
" Karaelmas" diyarı bile "beyazelmas"a dönmüş, okullar tatil olmuş.
Kar manzaralı yazılarınızı okuyorum. Diğerlerini de... Yorumlara yeterince zaman ayıramıyorum bilesiniz.

Sevgili dostlar şimdilik bu kadar. Gitmeden, artık benim için sıradanlığını yitiren sözü sizin için de kullanmak istiyorum:

"Kendine İyi Bak" Sevgili Dostum!
Sağlık olmadan hiçbir şey istediğimiz gibi olmuyor çünkü...

12 yorum:

Fadiş dedi ki...

Çok geçmiş olsun, Allah şifa versin.

Parpali dedi ki...

Geçmiş olsun öğretmenim. Artık daha çok dikkat edin lütfen kendinize.

Çınar dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım. Şeker bana da sürpriz yaptı 177 çıktı ama ben tahmin ediyordum yüksek olabileceğini ve açlık-tokluk testi istedim. Kandan bakıldığında normal çıkıyordu. İlaç vermedi doktor şimdilik diyet yapıp tekrar doktora gideceğim ona göre ilaç başlanacak sanırım:(

Çok haklısın herşeyin başı sağlık ve biz sağlığımızı kaybetmeden bunun farkına varamıyoruz ne yazı ki:(

Sanırım Babanın yanındasın Alanya'da. Umarım iyidir Babacığın.

Sevgiler

cinar dedi ki...

çok geçmiş olsun, 1 yıl aradan sonra iyi haberlerinizi duymak isterdim. bundan sonrası için acil şifa diliyorum ve iyi haberlerinizi bekliyorum. kafanıza fazla takmayın ama diyetinize de dikkat edin derim. sevgiler.

beenmaya dedi ki...

çok çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum lütfen dikkat edin kendinize...

mehtap dedi ki...

gerçekten kendimizi arasıra kontrol ettirmekte fayda var ,geçmiş olsun .

MEHMET dedi ki...

Çok geçmiş olsun...Kendine iyi bak dostum!

Elif'in Terazisi dedi ki...

Çok geçmiş olsun, lütfen kendinize iyi bakın. Birbirimizi hiç tanımasakta ,bu vatanda sizinle aynı havayı solumaktan güç duyuyorum.

laleninbahcesi dedi ki...

Dilekcim ben de hep aman kimseye bir şey olmasın, ne olacaksa bana olsun derim de eşim; sen ne kadar iyiysen biz de o kadar iyiyiz der. Bu çok kesin bir gerçek aslında...
Benim diyetisyenim çerezi çok sevdiğim için, sabahla öğle arası öğüne fındık , ceviz badem koydu... Benim listeyi görenlerde aman bununla kilo alırnır dediler. Diyetisyenim de evet başka biri bu liste ile kilo alır dedi. Benim yeme alışkanlıklarıma ve kiloma göre düzenlenmiş tabi.
Sana çok geçmiş olsun diyorum kendine iyi bak diyerek de ekliyorum.
sevgimle

alizafersapci dedi ki...

Geçmiş olsun, iyilikler dilerim. Bu pazar yeri kazası da çok can sıkıcı, nasıl olabiliyor anlamıyorum. Zonguldak halkına da geçmiş olsun.

buraneros dedi ki...

6 öğün keyifli bir iş... ki diyetisyenlerin hepsinin izlediği yol bu. Kızkardeşe yapılmış bir diyeti kopyalayarak uygulayan ben bile yaz sofralarında alınmış kiloları kısa sürede başarıyla verdim. Yani listeler her ne kadar kilo alırım hissiyatı verse de çaktırmadan götürüyor:)) Muhtemelen her öğün öncesi iki bardak su ve yeşil çay vardır listede... işte her şeyi götüren ordunun en başarılı iki neferi bunlar ve yeşillikler... Kolay gelsin ve geçmiş olsun.:))

a_y_s_e dedi ki...

ah ogretmenim, cok gecmis olsun... insallah diyetle atlatilabilir cabucak... malesef cerez, kuruyemisi yemesi tatli ama sonrasi boyle sonuclar verebiliyor. biz de cok yiyoruz malesef... ustune ekmegi receli de koyunca bayagi sıkıntı oluyor....

cok cok gecmis olsun... sevgiler.