13 Ocak 2012 Cuma

SİVİL ÖRÜMCEĞİN AĞINDA



Eskiden öğrencilerime kitap önerirken ilk sordukları soru "Kaç sayfa?" idi. Şimdi aynı şeyi ben yaptım. Kalınlığı gözümü mü korkuttu nedir? 664 sayfalık bir kitap... Elimdeki on ikinci basım.Özgür Anne'ye teşekkürler. Ev ev değil kütüphane sanki. "Sivil Örümceğin Ağında" kitabını almak istediğimi söyledim sohbet anında. "Aaa dur anne, o kitap bizde vardı!" dedi ve buldu getirdi gecenin geç saatinde. Banu Avar önermişti o akşam Ulusal Kanal'daki söyleşisinde...
Okumaya başladım bile... Alanya'da kitap okunur değil mi? Bitince düşüncemi yazarım. Şimdilik Attilla İlhan'ın dediğini yazayım:

"Tokat gibi bir kitap!"

Kitabın yazarı Mustafa Yıldırım ise:

"olayları erdemin süzgecinden geçiren
gerçek aydınlara,
haberleriyle ezber dağıtan
gerçek gazetecilere
ve
karanlığı yakacak olanlara"

diye yazmış ilk sunumunda.

Kitabın son iki sayfasında yazarın diğer iki eserinin tanıtımı var.
Biri:"58 Gün" Belgesel romanmış bu.

Diğeri 2002 Samim Kocagöz Edebiyat Ödülünü almış. Adı:

"Ulus Dağı'na Düşen Ateş"

Yazar:
Kara günler yeniden gelip çattı.
Korkuya yer yok!
Yılgınlık hiç gerekmez!
Nihayetinde, Ulus Dağı'na çıkılacak!
Ve yine bir ateş yakılacak..."

Son söz yine yazardan :

"Kitap karanlığı yakıyorsa Kitaptır!

2 yorum:

alizafersapci dedi ki...

Tanıtım için teşekkürler, en yakın zamanda...
"Kitap karanlığı yakıyorsa kitaptır!

laleninbahcesi dedi ki...

kitapların kalınlığı korkutmaz beni yeter ki kitap gibi kitap olsun... Kocam da Takunyalı Führer'i okuyor.O da öyle bir kitap ama sanırım
okumama gerek kalmayacak
her bölüm sonrası hızını alamayıp bana anlatıyor çünkü...

Sevgimle