2 Şubat 2012 Perşembe

SONUNDA HEPİMİZ FENERCİ OLDUK

Yanlış anlaşılmasın lütfen, Fener Bahçe'den söz etmeyeceğim. Gerçi söylenecek çok şey var, adamlar orada da belge saklıyorlar birbirlerinden; istifalar mistifalar neyin sesi!.. Fener Bahçe'ye yapılan haksızlık gibi görünüyor buradan. Çocukluktan Galatasaraylı olarak kınıyorum, doğruysa, yapılanları. Bu arada Galatasaraylıların AKP'ye oy verdiklerini söyleyen şaşkına da bir çift söz söylemeden asıl konuya geçemeyeceğim.
Siz, şöyle göğsünü gere gere "AKP'ye oy verdim." diyenini gördünüz mü? Ben görmedim.
Neyse sözü uzmanlara bırakıyorum. Pis kokular gelmese bana ne diyeceğim de...

Gelelim asıl konuya. Başlıkta dediğim gibi sununda hepimizi fenerci yapacaklar. Yok yok, fotoğraftaki Deniz Feneri değil, dokunan yanıyor ona da.Hiç dokunur muyum? Koca koca savcılar kendini savunamıyorsa benim gibi emektar bir anneanenin yapacağı fazla bir şey yok. Bana ne diyeceğim de burnuma çok pis kokular geliyor...

Fotoğraftaki birilerinin kararttığı dünyamızı aydınlatmaya çalışıyor. Babamın Feneri bu... Bizim evdeki ışıldak cinsinden. Şimdi evimizin en saygın eşyası o. Burada da babamın feneri baş köşede duruyor artık...

Haa, ben hala Alanya'da babamı bize götürmeye ikna çalışmaları içindeyim. Hiç taviz vermiyor. Kar, buz haberlerini izliyor. Yollar kapandıkça, uçak seferleri iptal oldukça gizli gizli seviniyor belli etmese de...
Her akşam, yarın güneş açacak; burası böyle değildi eskiden diyor; sabah yağmura uyanınca düzelecek diyor, beni kandırmaya çalışıyor. Dur bakalım hangimiz kazanacağız?

Güneş, ah güneş! Güneş demek sıcak su demek Alanya'da. Banyo, çamaşır güneşin keyfine kalmış. Temiz olsun, her şey tertemiz olsun istiyorum. Suç mu? Bizimkileri ben hallederim, ama diğerlerine gücüm yetmez. El ele verilirse ancak kötü kokulardan kurtulabiliriz diye düşünüyorum.

Babamın feneri diyordum değil mi? Sizde de oluyor mu zırt pırt elektrik kesintileri? Elektrik kesilince her şey duruyor. Klimayla ya da elektrik ocağıyla ısınıyoruz Alanya'da. Her zaman yakmasak da kesilince üşüyoruz evin içinde. Çadırda kışı geçirmek zorunda bırakılan Vanlı yurttaşlarımızın sorumlusu bizmişiz gibi de utanıyoruz...

Gazetelerin yazdıklarına bakarsanız, tehlike kapıdaymış, daha sık karanlıkta kalacakmışız. Onun için hepimiz fenerci olacağız dedimdi ya! Fener yoksa ışıldak alın, mum alın. Allah kimseyi karanlıkta bırakmasın, karanlık işlere bulaştırmasın, iki cihanda yüzünüzü ağ etsin.

Amin demeyen...

3 yorum:

absalom dedi ki...

öğretmenimmmmmmm :))

efenim doğuştan fenerli olaraktan...
babamızın fenerine hürmetler öncelikle öperim ellerinden:)

kişisel fikrim şudur...
koca koca adamlar yahu bunlar aslında.

biri fenerbahçemiz ve diğer takımlar diyo...bejekenin başkanı...

diğeri 20 milyon galatasaraylı akp ye oy verdi diyo...

yahu yalakalıkta bi yere kadar arkadaş.
dalkavukluk bile değil daha ötesi kelime yok bulamıyorum anlatacak kelime.

bizimki içeride.
en azından dik duruyo.
suçlu-suçsuz bilemem.
zaten memlekette herkes terörist herkes örgüt üyesi...
bi teröristler terörist değil.
malumunuz.

en azından suçluysam düşürün bizi diyo...
neredeyse bütün takımlar fenerbahçe düşmesin derken.

neise konuya döneyim hocam ama yazmasam içimde kalırdı affınızı rica edeceğim :)))

manavgat-antalya merkezde de feci...
yıllardır.
gök gürler herkes hazırlık yapar elektrikler gidecektir belli.
yahu nası turizm bölgesi bu insaf diye yazılar yazdık dilekceler yazdık...
aynı tas aynı hamam.

merkezde o kadar olmasa bile...
ilçeler fena.

bugün manavgattayım...
gökgürültüsü bile yok.
ikinci kez gitti geldi.

e memleket ilerliyo hocam...
bi de ben görsem ölmeden ilerlediğini.

alizafersapci dedi ki...

Anlayan anlamıştır, ben anladım:)

Çınar dedi ki...

Sevgili absalom'un fener ve ilerleyen memleketle ilgili düşüncelerine aynen katıldığımı belirtiyor ve Senin de söylediğin gibi en tehlikesiz en faydalı fener babamızın feneridir diyorum.

Umarım Babanı ikna çalışmaların başarılı bir sonuca ulaşır.

Sevgiler, Babacığına saygılar