9 Mart 2012 Cuma

ELA'YLA EYLEMDEYDİK

Biz bugün Ela'yla eylemdeydik. 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'nde Atatürkçü Düşünce Derneği'nin düzenlediği 4+4+4 kesintili eğitimi protesto eylemine katıldık. Yerel Şafak gazetesinde de fotoğrafımız çıktı.


Madenci Anıtında yapılan eylemde, ADD Zonguldak Şube Başkanı Şükran Karahasan:


"Bir ulusun geleceğini eğitim belirler. Eğitim, her türlü kalıplaşmış düşünceden uzak, özgür aklı geliştirecek, bilimin esas olduğu bir nitelik taşımalıdır..

Ulusal eğitim politikaları, bir yandan yurttaşın içinde yaşayacağı toplumun gereksinimleri, diğer yandan ulusal ve evrensel değerler dikkate alınarak belirlenmelidir diyen Karahasan açıklamasında şu görüşlere yer verdi:

“Eğitim, çağdaş-laik-ulusal-bilimsel-karma ve kamusal olmalıdır. Bu hedeflere ulaşmanın öncelikli yolu temel eğitimdir. Temel eğitim, yurttaşa kişisel ve toplumsal sorunları çözmede ve üretken olmada temel nitelikleri kazandırır. 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim sistemi başarılı olmuştur.

Amaç, eğitime katılımın artırılması, eğitimli insan gücünün artırılması ise, evet başarılı olmuştur. Bugün 15 yaş üstü 20 milyon kadının evde üretim dışında olduğu göz önüne alındığında kesintisiz eğitimin hem önemi, hem de başarısı anlaşılır.

4+4+4 kesintili eğitim ne getiriyor Getirilen tamamen siyasi projedir. Hiçbir bilimsel veriye dayanmamaktadır.Taslak zorunlu eğitimi 4 yıla indirerek okullaşma oranını aşağı çekmeyi hedeflemektedir. İlk 4 yıl sonrası 10 yaşında kız, erkek çocuklarına 3 seçenek sunuluyor. Amaç belli, çağdaş, laik eğitimden bu temel eğitimin her türlü kıskaca rağmen özgür beyinler yetiştirmesinden duyulan rahatsızlık bu tasarının gizli nedenidir. Faşist iktidarlar karanlık isterler. Buna izin vermeyeceğiz. Türkiye laiktir, laik kalacaktır. 2019, Cumhuriyetimizin yıldızının parlayacağı yıl olacaktır."


Konuşmaların sonunda AKP il binasına siyah çelenk konuldu.


Ela 31 Aralık 2008 doğumlu. Yeni sisteme göre iki yıl sonra ilk okula başlayacak. Ana sınıfını kaldıracaklar, olacak iş mi bu? Çocukları bile, amaçlarına ulaşmak için, kullanmaktan çekinmeyen anlayışı haklı bulmak olası mı?


Eğitim ciddi bir iştir. Ben yaptım oldu, demekle sorumluluktan kurtulamazsınız.

Kesintili Eğitime bir kez daha hayır diyorum geleceğimiz adına...



7 yorum:

ali zafer sapci dedi ki...

Zonguldak, direnişin Türkiye deki sembolü. Birçok güzel anımın olduğu kent. Selsm olsun!

Arzu Sarıyer dedi ki...

Selamlar Sevgili Dilek;yıllar önce sekiz yıl kesintisiz eğitim için ne mücadellee verildi.Şimdi yine kesecekler;emperyalizm çek elini Türkiye eğitiminden diye haykırmak gerekiyor.Siz de bilirsiniz ki tepede onun temsilcileri atmış yıldır duruyor.İşine geldiği gibi toplumu böyle yaratmak ister.Sevgiler Sevgili Ela 'ya ve size...

yeliz dedi ki...

Aysema öğretmenim harika yapmışsınız.
Benim de en çok takıldığım kısım 5 yaşındaki çocukların okula gönderilmesi. hani okul öncesi eğitim seferberliği?
geçenlerde konu ile ilgili bir yazı yazmıştım, ilginç yaklaşımlar geldi, yorumlarda, paylaşmak istedim.
http://gununcorbasi.blogspot.com/2012/03/4-4-4-anlayan-beri-gelsin.html
İzmirli anneler olarak 17 martta geniş katılımlı bir yürüyüş planlıyoruz, sesimizi duyuracağız.
sevgiler, saygılar

Nilgün Komar dedi ki...

bende katıldım eyleme.. sizinle değildim ama yüreğim ordaydı... ve bende üzerime düşeni yaptım gerekli yerlere faks çektim!! peşini bırakmayalım yıllarda iyileştirme adı altında çocuklar oyuncak oldu!! artık yeter!!!!!!!!!!!!!

Elif'in Terazisi dedi ki...

Tebrik ederim...

Çınar dedi ki...

Bu konu en çok da Ela'yı ilgilendiriyor diğer tüm çocuklar gibi. Ve bu yaşta hakkını almak için Anneannesi önderliğinde verdiği mücadeleden dolayı O'nu tebrik ediyor gözlerinden öpüyorum.

Sevgiler

yeliz dedi ki...

Bir eylem duyurusu da ben ekleyeyim, izmirli okurlarınız için ...
http://gununcorbasi.blogspot.com/2012/03/bu-yanls-kabul-etmiyoruz.html

tekrar sevgiler, saygılar